מערכת COL | יום כ"ט תשרי ה׳תשס״ח 11.10.2007

הכלה איחרה, והתקרה התרסקה שעה לפני החתונה

בלעדי: בני משפחות גרונר ואדלר עמדו בלובי של המלון "אמבאסי סוויטס" בבולטימור, מרילנד, וחיכו לתמונות חתן וכלה. "חיכינו לכלה שהייתה אמורה לרדת. היא איחרה בעשרים דקות", סיפר אח החתן הת' מוטי גרונר ■ ולפתע שאון כבד נשמע והחלל של הלובי התמלא בעמודי ברזל, שברי זכוכית ואבק רב. תקרת הזכוכית התרסקה איפה שהאורחים עמדו. "בעלי אמר לי 'בואי נרוץ ונברח'. הכל נפל בדיוק במקום שעמדנו", סיפרה הגב' פיי ימיני ■ אב החתן, השליח הרב יוסי גרונר חשב בהתחלה כי מדובר ביריות. "כשהתסתכלנו למעלה חשבנו שכל הבניין מתרסק" ■ כתב COL בארה"ב מביא דיווח מלא ומספר מדוע מדובר בשמחה מכופלת (ברכה ניסית של הרבי בשנת תנש"א)  לסיפור המלא ותמונות ● בפנים: קטע וידאו מהתקרית שפורסם בערוץ טלוויזיה מקומי >>>
הכלה איחרה, והתקרה התרסקה שעה לפני החתונה
המשפחה וכוחות ההצלה מחוץ למלון המנופץ בבולטימור, אמש ● צילומים: ABC2 ,CBS

מאת בנימין ווייס, כתב COL בארה"ב

התאריך כ"ח תשרי תשס"ח היה אמור להיות כולו חיוכים עבור בנציון גרונר ורחל אדלר. השניים - החתן משרלוט, דרום-קרוליינה, והכלה מבולטימור, מרילנד - נערכו רבות ליום רביעי זה. תפילה בציון הרבי, סידורי חתונה, לימוד מאמר חסידות וקבלת החלטות טובות לקראת הקמת בית חדש בישראל.

בני המשפחות, ידידים ושלוחים הגיעו ברכבים ובטיסות לאירוע המכופל בשמחתו.

בשנות בחרותו בישיבת חב"ד בלוד, גרונר חלה בסרטן הלוקימיה הגורמת להיווצרות לא-תקינה ומוגברת של תאי דם במח העצם. מה ששמר על האמונה והמוראל של המשפחה היה שטר דולר לצדקה שבנצי קיבל מהרבי בשנת תנש"א בתוספת הברכה שימסור זאת לרעייתו להדליק נרות-שבת.

ברוך השם הוא החלים, ומנהל כיום בהצלחה בולטת את אגף "מעגל הידידות" במשרד השלוחים בניו-יורק המסייע לבתי-חב"ד לפעול עם ילדים המוגבלים פיזית בצפון אמריקה.

והשמחה השנייה - חמש שנים מאז חתונתם הזוג אדלר, הורי הכלה, לא נפקדו בזרעא של קיימא. בצער ובתקווה רבה הם שלחו בזמנו פתק לרבי וביקשו ברכה שיזכו לצאצאים. המענה של הרבי נכתבה בדפוס "ברכה עבורך ואשתך". הרבי תיקן את הלשון "עבורך ומשפחתך" ועד מהרה עד זכו להיפקד. הכלה היא הבת השנייה של הברכה.

"חשבנו שיורים בנו"

אולם, על היום שהתחיל בחיוכים ואווירה חיובית, התרסק (כפשוטו) תקרית הרת הרה אסון.

המשפחות שהגיעו לבולטימור לחתונה אמש (רביעי) התאכסנו במלון "אמבאסי סוויטס" באזור הונט וואלי. בשעת צהריים הם התכוונו לערוך את הצילומיים המשפחתיים וחיכו לכלה שתרד מחדרה בבניין הנאה בן שמונת הקומות המאכלס 220 חדרים.

מה שירד מהר יותר, בשאון גדול, היו עמודי ברזל ושברי זכוכית שנפלו על לובי המלון בו עמדו בני המשפחה ואורחים נוספים. הלובי בנו בסגנון הווילות הרומיות הטיפוסיות עם "אטריום" - חלל החדר הפתוח לשמיים וסביבו מעבר מקורה המאפשר גישה לחדרים. עקב כובד לא שקול, תקרת הפאר התרסקה מטה.

"ההתמוטטות הייתה מחרישת אזניים", סיפר אב החתן, הרב יוסי גרונר, שליח חב"ד בדרום-קרוליינה.

"שמעתי קול שבירה ונפץ. חשבתי שמישהו יורה ושאומרים לנו לרוץ. זה היה ממש מפחיד. הסתכלנו למעלה והיה נראה כאילו כל הבניין מתרסק", הוסיף.

אחת האורחות לחתונה, הגב' פיי ימיני סיפרה: "שמענו את הרעש ובעלי אמר לי 'בואי נרוץ ונברח'. הכל נפל בדיוק במקום שעמדנו. אתה יכול לדמיין כל האנשים האלה בבניין? ואף-אחד מהם לא נפצע. זה מדהים, זה נס".

הנס של הכלה

כוחות ההצלה של מדינת מרילנד מיהרו למקום ופינו במהירות את אורחי המלון. הבניין נסגר וסירנות נשמעו מכל עבר. "האורחים היו קצת במתח", דווח באחד מערוצי הטלוויזיה המקומיים ששידר תמונות של חב"דניקים בכובעים וחולצות לבנות ונשים עם ילדיהם עומדים בחוץ.

"חיכינו לכלה. היא הייתה אמורה לרדת", אח החתן הת' מוטי גרונר סיפר לכלי תקשורת, בהם רשת CNN וסוכנות הידיעות AP. "היא איחרה בעשרים דקות. כך שמדובר בנס קטן עבורינו".

אף אחד לא הורשה להיכנס והיה ברור כי לא ניתן יהיה לישון שם הערב. לבסוף, מודעים לחתונה האמורה להתקיים בעוד שעה קלה, השוטרים אישרו כניסה לאורחים לקחת את חפציהם.

אב החתן הרב גרונר לא אמר נואש והודיע כי החתונה "אולי תתאחר בחצי שעה או קצת יותר". השמחה חייבת להתקיים, אמר.

עם איחור חב"די קל

ואכן, השמחה באולם "וואלי מאנשן" בו נערך החתונה הייתה פורצת גבולות, לדברי משתתפים. חלקם הגיעו מקליפורניה, פלורידה ואפילו ישראל - דוד החתן הרב מנחם-מענדל גרונר, משלוחי הרבי לארץ-הקודש ומראשי ישיבת חב"ד בקריית-גת.

"רק פגשתי עכשיו את המשתתפים בחתונה", דיווחה כתבת ABC2 ג'וסי סטרמן, "כולם לבושים יפה ואומרים שיש אור ירוק לחתונה. כך שלפחות יש חדשות טובות משם".

בין האורחים נראו סבי החתן השליח הראשי לדיטרויט הרב בערל שם-טוב והרב יהודה-לייב גרונר, ששימש מזכירו של הרבי. נראו גם יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד העולמית הרב אברהם שם-טוב, סגן יו"ר המרכז לענייני חינוך הרב משה קוטלרסקי והרב יצחק שפרינגר מהנהלת ישיבת "תומכי תמימים המרכזית" ב-770.

נראה גם החתן הטרי ר' זאבי טננבוים, אף הוא צאצא למשפחת גרונר, שהתחתן בקראון-הייטס ביום שלישי השבוע. הוא ערך 'שבע ברכות' בחדר נפרד לאחר החתונה. בחתונה חולקה 'תשורה' בה אגרות-קודש של הרבי בנושאי מדע וטבע.

שליח שהשתתף בחתונה אמר בשיחה טלפונית ל-COL: "אף שהמשפחה הייתה צריכה להסתובב כל הצהריים למצוא מקום לאכסן את האורחים, החתונה הייתה מאוד פריילאך. בפועל, התחלנו רק שעה וחצי מאוחר יותר ממה שנכתב בהזמנה".

כולם, כמובן, סלחו להם.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או באופציות הנוספות:

 לא מצליחים לצפות? לחצו כאן או כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.