מערכת COL | יום כ"ז תשרי ה׳תשס״ח 09.10.2007

האם הבחירות בביתר הם מלחמות חסידים-ליטאים?

אם קהילת חב"ד בביתר עילית כבר חשבה שהיא מ"אחורי הכל" בכל הקשור לבחירות הקרובות בעיר, הרי שהבוקר אנשיה התעוררו למציאות שונה: 'בחדרי חרדים' מדווח כי הרב אריה לייב שטיינמן שלח שליח מיוחד לביתר, כדי שידרבן את הפעילים הליטאים, באומרו: " תלוי פה הכבוד של גדול הדור שעליו עומד כלל ישראל וזהו בעצם הצלת כלל ישראל" ■ "התערבות ראשי הפלג הליטאי באופן כה בוטה, תעמוד לרועץ לר' יצחק פינדרוס בקרב חסידי חב"ד בביתר עילית", אומר ל-COL אחד מעסקני העיר. "ברגע שמדובר במערכה להצלת כבודו של הרב אלישיב, מי שלחם ברבי עם הרב שך כל השנים, כיצד ניתן להצביע עבורו? קשה לי לראות חסידי חב"ד הולכים לקלפי להצביע לפינדרוס" ■ לעומת זאת, טוענים עסקנים חב"דיים בביתר כי אין קשר בין כל הבחירות הללו ובין מלחמות החסידים והליטאים. "השוויוניות שהנהיג פינדרוס גרמה לקהילת חב"ד בעיר להיות מהמבוססות ביותר של חב"ד בארץ", אמרו  לדיווח מלא
האם הבחירות בביתר הם מלחמות חסידים-ליטאים?
ראש העיר ר' יצחק פינדרוס בהנחת אבן פינה לישיבת חב"ד בביתר עלית (ארכיון)

מערכת COL

קהילת חב"ד בביתר עילית כבר חשבה שהיא מ"אחורי הכל" בכל הקשור לבחירות הקרובות: הנציגים החב"דיים פרשו מרשימת בויאן, ונציג חב"די בודד ניצב ברשימת גש"ס למועצת העיר. חופש בחירה לראשות העיר בין ראש העיר המכהן ר' יצחק פינדרוס ובין סגנו ר' מאיר רובינשטיין - ניתן לחסידים, אך הבוקר הם התעוררו למציאות שונה.

'בחדרי חרדים' מדווח כי הרב אריה לייב שטיינמן שלח שליח מיוחד לביתר, כדי שידרבן את הפעילים הליטאים. לפי הדיווח, הרב שטיינמן שלח את הרב חזקיהו מישובסקי לביתר כדי להשפיע להצביע עבור יצחק פינדרוס. כאשר אמר הרב מישובסקי כי הוא אינו נוהג לעסוק בפוליטיקה, השיב לו הרב שטיינמן כי "זו הפעם הראשונה שזכור לו שגדול הדור הרב אלישיב התערב באופן אישי בבחירות ובפעמים האחרות הוא רק הצטרף לשאר גדולי ישראל, ואם כן תלוי פה הכבוד של גדול הדור שעליו עומד כלל ישראל וזהו בעצם הצלת כלל ישראל".

"התערבות ראשי הפלג הליטאי באופן כה בוטה, תעמוד לרועץ לר' יצחק פינדרוס בקרב חסידי חב"ד בביתר עילית", אומר ל-COL אחד מעסקני העיר. "פינדרוס נמצא בבעיה. הוא עזר הרבה למוסדות חב"ד בעיר, מכל גווני הקשת, ופיתח מקוואות חב"דיים בעיר, אך ברגע שמדובר במערכה להצלת כבודו של הרב אלישיב, מי שלחם ברבי עם הרב שך כל השנים, כיצד ניתן להצביע עבורו? קשה לי לראות חסידי חב"ד הולכים לקלפי להצביע לפינדרוס".

תגובת עסקנים חב"דיים בעיר:

לעומת זאת, טוענים עסקנים חב"דיים בביתר כי אין קשר בין כל הבחירות הללו ובין מלחמות החסידים והליטאים, הואיל ובשני הצדדים קיימות חצרות חסידיות העומדים תמיד לימין חב"ד במשך כל השנים. מצד אחד חסידות ערלוי ומצד שני חסידות בויאן. כל הבחירות הם מלחמות יוקרה בין אנשי האדמו"ר לבויאן ובין ח"כ הרב מאיר פרוש. מה שצריך לעמוד מול עיני חב"דניקים הוא מי עזר ומי לא עזר לחב"ד.

בעוד שבערים אחרות, חב"ד עדיין לא הגיעה לתוצאות, הרי שהשוויוניות שהנהיג פינדרוס גרמה לקהילת חב"ד בעיר להיות מהמבוססות ביותר של חב"ד בארץ. ראש העיר דאג בקדנציה האחרונה ל: 4 מבני אבן לגן, 3 מקוואות חב"ד, בניין לישיבה, 3 שטחים לבתי כנסת, בניין לספריית חסידות חדשה שתוקם בחודשים הקרובים, בניין לתלמוד תורה חב"ד.

בנוסף ראש העיר טס במהלך הקדנציה מספר פעמים כדי לגייס לחב"ד כסף, ונפגש עם תורמים על מנת לתרום למוסדות חב"ד. הוא לא פיספס אף אירוע של חסידי חב"ד וכולם ידעו שקהילת חב"ד היא מהקרובות אליו. לכן כל חסיד חב"ד צריך לראות לנגד עיניו מה קיבלו חב"ד בערים אחרות, ומה ההספק בקדנציה אחת של פינדרוס.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.