מערכת COL | יום כ"ז תשרי ה׳תשס״ח 09.10.2007

שרת הרווחה של באדן-ווירטמברג ביקרה בבית חב"ד

שרת הרווחה של מדינת באדן-ווירטמברג ד"ר מוניקה סטויץ, שמתגוררת בעיר אולם, ערכה ביקור בבית חב"ד, ושוחחה עם השליח הרב שניאור טרבניק. מטרת הביקור: קידום פרוייקט בניית בית הכנסת באולם. השרה עמדה מקרוב על הצרכים והבטיחה לעשות ככל שביכולתה למען הבניה ■ בחודשים האחרונים נערכו שיחות בנושא עם העירייה שהקצתה שטח לבניה וכן הוקמה עמותה שנרתמו לנושא על מנת לאסוף כסף ולאפשר את בנית המרכז היהודי החדש בעיר אולם ■ "זוהי הפעם הראשונה שיהיה בע"ה מרכז יהודי מסודר בעיר לאחר החרבת בית הכנסת בעיר בליל הבדולח", מסכמים השלוחים  לדיווח מלא
שרת הרווחה של באדן-ווירטמברג ביקרה בבית חב
שרת הרווחה של מדינת באדן-ווירטמברג, ד"ר מוניקה סטויץ, שמתגוררת בעיר אולם, ערכה ביקור בבית חב"ד, ושוחחה עם השליח הרב שניאור טרבניק. מטרת הביקור: קידום פרוייקט בניית בית הכנסת באולם. השרה עמדה מקרוב על הצרכים והבטיחה לעשות ככל שביכולתה למען הבניה.

"בית חב"ד בעיר אולם שבווירטמברג – גרמניה הפועל מזה מספר שנים, צר מלהכיל את כמות האנשים", אומרים השלוחים הרב שניאור ורעייתו חני טרבניק. "כמעט מדי שבוע ישנם יהודים חדשים שגילו את יהדותם זה לא מכבר והם מבקשים להימנות על מתפללי בית חב"ד, לשלוח את ילדיהם הקטנים לגן היהודי ולשיעורי יהדות או אפילו להגיע בעצמם ולהשתתף באחד מפעילויות המגוונות".

מספר הרב טרבניק: "בשבת ישנם קרוב לחמישים מתפללים באופן קבוע ולצערנו הרב הם אינם יכולים לשבת בנינוחות אחרי התפילות לקידוש אלא צריכים להצטופף עקב חוסר מקום. בימים שני-שישי בית הכנסת הופך לגן ילדים והמקום תפוס ולא ניתן לקיים מנינים בצורה מסודרת ונוחה. בחגים האחרונים, שכרנו אולם עם קרוב למאתיים מקומות ישיבה שב"ה כמעט התמלא, והגענו למסקנה שצריכים להתרחב ולבנות מרכז היהודי החדש לבית חב"ד מסודר שיכלול: בית כנסת, גן ילדים, ספריה, משרדים, מועדון נוער, מקווה, חנות כשרה וכו'".

בחודשים האחרונים נערכו שיחות בנושא עם העירייה שהקצתה שטח לבניה וכן הוקמה עמותה ע"י יהודים ולא יהודים שנרתמו לנושא ברצינות על מנת לאסוף כסף ולאפשר את בנית המרכז היהודי החדש בעיר אולם.

"זוהי הפעם הראשונה שיהיה בע"ה מרכז יהודי מסודר בעיר לאחר החרבת בית הכנסת בעיר בליל הבדולח", מסכמים השלוחים.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.