מערכת COL | יום כ"ו תשרי ה׳תשס״ח 08.10.2007

מסכמים פעילות חגים במרכז "מאור" שבפטרבורג

לקראת השנה החדשה ההכנות במרכז היהודי החדש "מאור" חב"ד, היו רבות במיוחד כיון שזו השנה הראשונה שהרב בנצי ליפסקר מפעיל את חגי תשרי בבנין החדש, כשבבית הכנסת שבו כבר מספר חודשים מתקיימות תפילות מדי שבת ■ לקראת חג הסוכות נבנתה סוכה גדולה במיוחד של כ40 מ"ר כשבערב הראשון של החג הגיעו לחגוג בסוכה יחד עשרות רבות של יהודים מיהודי האזור, וכן בשמחת בית השואבה התקיימה חגיגה גדולה וריקודים שמחים לצלילי מוזיקה חסידית, כשבשמחה זו גם לוקחים חלק כל השלוחים לפטרבורג וכמובן רבים מיהודי האזור לדיווח מלא
מסכמים פעילות חגים במרכז
לקראת השנה החדשה ההכנות בהמרכז היהודי החדש "מאור" חב"ד, היו רבות במיוחד כיון שזו השנה הראשונה שהרב בנצי ליפסקר מפעיל את חגי תשרי בבנין החדש, כשבבית הכנסת שבו כבר מספר חודשים מתקיימות תפילות מדי שבת.

שעות ספורות לערב רק הגיע ריהוט בית הכנסת הכולל כ 90 מקומות ישיבה לגברים ונשים והעומד במקומו, אך ב"ה בערב ר"ה בית הכנסת היה מלא עד אפס מקום ואף היה צורך להוסיף כסאות מאולם אחר, עם סיום התפילה ירדו יחד כל המתפללים לחדר האוכל לסעודת חג חגיגית במיוחד.

לתפילות היום ותקיעות השופר גם בהם השתתפו כ 100 מתפללים בבית הכנסת , כשעל העמוד מתפלל בנועם השליח ומנהל המרכז הרב בן ציון ליפסקר כשלעזרתו הת' שמואל גנזבורג ויהושע ברוק.

בעשי"ת התקיימו מספר שיעורים עם חברי הקהילה לחזק ולעורר בעניני היום.
ביו"כ למעלה ממניין יהודים שבתו במהלך כל החג בבית הכנסת ע"מ שלא לחלל את היום הקודש ונשארו כל היום לתפילות עד לצאת החג.

לקראת חג הסוכות נבנתה סוכה גדולה במיוחד של כ40 מ"ר כשבערב הראשון של החג הגיעו לחגוג בסוכה יחד עשרות רבות של יהודים מיהודי האזור, וכן בשמחת בית השואבה התקיימה חגיגה גדולה וריקודים שמחים לצלילי מוזיקה חסידית, כשבשמחה זו גם לוקחים חלק כל השלוחים לפטרבורג וכמובן רבים מיהודי האזור.

סוכה נוספת נבנתה ועמדה במהלך כל ימי החג ברחוב ראשי ומרכזי באזור ויבורסקי בסמוך למסעדה חשובה ומכובדת בעיר, דבר שעשה קידוש השם רב, בימי חול המועד התקיים מבצע לולב בכל המרץ במשרדים ומרכזי עסקים רבים באזור.

לשמחת תורה הגיעו יחד כל יהודי האזור ויבורסקי ומתפללי בית כנסת חב"ד "מאור" להקפות בבית הכנסת הגדול והמרכזי בפטרבורג שבהנהלת השליח הראשי הרב מענדל פווזנר, כשבמהלך ההקפות אחד מידידי הקהילה תוך שיחה עם הרב ליפסקר נודע לו על מחסור של ס"ת לבית הכנסת שבמאור, ומיד נענה וביקש הוא לתרום הס"ת לטובת בית הכנסת, וכבר מתכננים שבתוך חודשים ספורים בע"ה לאירוע רב רושם של הכנסת ס"ת ודינר לטובת המוסד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.