מערכת COL | יום כ"ו תשרי ה׳תשס״ח 08.10.2007

ידיד משפחת הלברשטאם נבחר לשר המשפטים

לאחר שבנה ארי הי"ד נורה למוות על-ידי מחבל לבנוני על גשר ברוקלין בשנת תשנ"ד, הגב' דבורה הלברשטאם הוצגה לשופט פדרלי עבור המחוז הדרומי של ניו-יורק עם אינטרס ממושך בנושאים הקשורים לטרור ■ בשנים מאז, השופט מייקל מוקאסיי נעשה חלק אינטגרלי במשפחת הלברשטאם. מוקאסיי אפילו השתתף בחתונות של האחים והאחיות של ארי, ובאחת מהן המשיך לעמוד תחת גשם שוטף כדי לצפות בעריכת הקידושין תחת החופה ■ השבוע, הוא נבחר לשר המשפטים של ארה"ב  לדיווח המלא
ידיד משפחת הלברשטאם נבחר לשר המשפטים

לאחר שבנה ארי הי"ד נורה למוות על-ידי מחבל לבנוני על גשר ברוקלין בשנת תשנ"ד, הגב' דבורה הלברשטאם הוצגה לשופט פדרלי עבור המחוז הדרומי של ניו-יורק עם אינטרס ממושך בנושאים הקשורים לטרור.

בשנים מאז, השופט מייקל מוקאסיי נעשה חלק אינטגרלי במשפחת הלברשטאם, שומר תמונה של ארי הצעיר בלשכתו, נפגש בקביעות עם אמו ובמרץ האחרון קיבל תעודת הוקרה שנוסד לזכרו של ארי.

מוקאסיי אפילו השתתף בחתונות של האחים והאחיות של ארי, ובאחת מהן המשיך לעמוד תחת גשם שוטף כדי לצפות בעריכת הקידושין תחת החופה. "הוא נשאר עד הסוף, אף שהיה ספוג", אומרת הגב' הלברשטאם.

"זהו סוג האדם שהוא. הוא אדם טהור. אתה לא מוצא אנשים כאלה היום".

הלברשטאם ומוסאקיי היו נפגשים בכל שנה לפני ראש-השנה בלשכת השופט בלואר מנהטן. השנה, הפגישה תוכננה ליום שני לפני ראש השנה, אבל יום לפני מוסאקיי טלפן והודיעה להלברשטאם כי הייתה לו התחייבות דחופה בוושינגטון: הנשיא ג'ורג' בוש יבחר בו כשר המשפטים - או כפי שמכנים את המשרה בארה"ב התובע הכללי.

מוסאקיי, 66, הוא יהודי אורתודוקסי המתפלל בבית-הכנסת "עדת ישורון" במנהטן, למד בבית-ספר היהודי רמ"ז, אולם מזוהה על-ידי עמיתיו כאחד השומר את דעותיו הדתיות ושמרניות מחוץ לכותלי בית-המשפט.

בשנות השישים הוא היה עוזר לשר המשפטים בזמנו רודי ג'וליאני, המתמודד עתה על מועמדות של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות.

"הלשכה שלו באמת משקפת את אישיותו - נקי וטהור", אומרת הלברשטאם. "אני לא חושבת שמישהו במדינה הזו, במיוחד אז (1994), שקלע למטרה על נושאי טרור. הוא היה האדם הכי ייחודי והבין זאת יותר מאחרים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.