מערכת COL | יום כ"ו תשרי ה׳תשס״ח 08.10.2007

יועץ הנשיא קרטר וח"כים ישראלים מבקרים בבריסל

מה משותף לצחי הנגבי, עוזי ארד וסטוארט אייזנשטט? הם הגיעו לבריסל, בירת האיחוד האירופי, לשורת פגישות מדיניות ודיונים מרתונים ומצאו יהדות בדמות סוכה כשרה ■ הרב לוי מטוסוב, הפעיל במסדרונות האיחוד, הגיע לפגוש את יועץ הנשיא ג'ימי קרטר, יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ויו"ר ועידת הרצליה כשהוא מצוייד בלולב ואתרוג ■ שרת החינוך לשעבר לימור לבנת סיפרה על היכרותה עם אנשי צעירי-אגודת-חב"ד בישראל והרב חיים-יעקב לייבוביץ'  לדיווח המלא
יועץ הנשיא קרטר וח

מאת כתב COL

סטוארט אייזנשטט, שגריר אמריקני לשעבר ובכיר בממשל ג'ימי קרטר, ביקר במהלך חג הסוכות בבריסל והתקבל במאור-פנים על-ידי הרב לוי מטוסוב הפעיל במוסדות האיחוד האירופי. אייזנסטאט הנמצא בשנת אבלות על אמו, התכבד בעמידה בפני עמוד התפילה בבית-הכנסת "אוהל אליעזר" בהנהלת הרב מיכאל רוזנבלום.

לאחר מכן אייזנסטאט המשיך לסוכה המוצבת בחצר EJCC - המרכז היהודי קהילתי ברובע האיחוד בבריסל. הוא סיפר על ידידותו רבת-השנים עם שלוחי הרבי לוושינגטון הרב אברהם שם-טוב ובנו הרב לוי והתערבותו בהצבת החנוכייה הלאומית בחצר הבית הלבן.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון צחי הנגבי גם היה בעיר למפגשים עם בכירים באיחוד, יחד עם יובל שטייניץ, לימור לבנת וקולט אביטל.

הח"כים הישראלים הוזמנו לסוכת המרכז היהודי ובירכו על לולב ואתרוג. שרת החינוך לשעבר לבנת דיברה במילים חמות על ארגון צעירי-אגודת-חב"ד בישראל והעסקן החב"די הרב חיים-יעקב לייבוביץ'.

הנגבי בירך על הלולב במנגינה מסורתית ושמח על עריכת המצווה בלב האיחוד האירופי הנחשב בעיני רבים מעוז פרו-פלסטיני. "אפשר לומר שהצלחנו בבריסל - רוחנית וגשמית", הנגבי אמר.

עוד אישיות ישראלית שביקרה באחרונה באיחוד האירופי היא עוזי ארד, לשעבר יועצו של ראש-הממשלה בנימין נתניהו וכיום יו"ר ועידת הרצליה השנתית. בנסיעותיו התכופות לבריסל הוא תמיד עושה לעצמו מנהג לעצור במרכז היהודי. הביקור נערך באוקטובר 2, יום הולדתו הלועזי של ארד, והרב מטוסוב דאג להזכיר כי יום הולדתו היהודי יוצא בתאריך ח"י תשרי.

"על גיל שישים נאמר בן שישים לזקנה וכבר אמרו חכמי ישראל שזקן זה מי שקנה חכמה", הרב מטוסוב פתח את השיחה ביניהם והרחיב על עניין הלולב שמביא לידי מעשה כמו מכון מחקר שנועד להשפיע על אישי ממשל ומקבלי החלטות.

ארד מאוד התרגש, לדברי הנוכחים, ורק לאחר מכן הסכים לברך על הלולב ואתרוג. "בישראל אולי לא הייתי עושה זאת (מנענע ד' מינים)", ארד התבטא. "אבל כאן ועכשיו הוא הזמן המתאים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.