מערכת COL | יום כ"ו תשרי ה׳תשס״ח 08.10.2007

בתוך שעה: 2 בחורים נשדדו והותקפו בברוטאליות

הפשע לשלב חדש: על-אף הנוכחות המשטרתית המוגברת, הסיורים הליליים של מתנדבי הקהילה וההבטחות החוזרות ונשנות של הפוליטיקאים, שכונת קראון-הייטס בניו-יורק הייתה עדה הלילה להמשך מעשי הפשע (וייתכן אף האנטישמיות) על-ידי תושבים שחורים ■ בתוך שעה (20:00) נשדדו והותקפו אברך חסידי מישראל ובחור מקומי ■ "אני הלכתי לתומי עם מזוודות. לפתע, שלושה שחורים התנפלו עלי בברוטאליות. אחד מהם, לקח את התיק שלי והחל לברוח ואילו השניים הנוספים היכו אותי בצאוורי עם חפץ מסויים", סיפר האברך ל-COL שעה קלה לאחר שהותקף לסיפור המלא
בתוך שעה: 2 בחורים נשדדו והותקפו בברוטאליות
הותקף ונשדד. הבחור עם צווארו המדמם בקראון-הייטס, אמש ● צילום: אלי קאהן, COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

הפשע בקראון-הייטס עולה מדרגה: קבוצת שחורים תקפו אמש (ראשון) אברך חב"דניק בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק. האברך, שהגיע לחצרות-קודשינו לרגל חג-הסוכות, עשה את דרכו בשעה ערב עם מזוודות לעבר דירה רחוקה ברחוב 'ברוקלין' ו'סנט-ג'ונס' (5 רחובות מ'איסטערן-פארקווי'!), לשם הועבר על-ידי ארגון אש"ל - הכנסת-אורחים. עד ליום ראשון, הוא ישן עם חבריו בישיבה הממוקמת ב'איסטערן פארקווי'.

"הרחוב היה שקט וריק מאנשים", סיפר האברך ל-COL שעה קלה לאחר שהותקף, "אני הלכתי לתומי עם מזוודות. לפתע, שלושה שחורים התנפלו עליי בברוטאליות. אחד מהם, לקח את התיק שלי והחל לברוח ואילו השניים הנוספים היכו אותי בצאוורי עם חפץ מסויים וברחו אף הם.

"הייתי בהלם מעוצמת החבטה. צעקתי 'פוליס, פוליס', אבל הרחוב, כאמור היה ריק. שחור שגר בסמוך יצא מביתו לקול הצעקות ושאל אותי מה קרה. ראיתי שהצוואר שלי מדמם והבנתי שכל דקה שאני פה, זה סכנה בשבילי, אז התחלתי לרוץ לעבר 770. כשהגעתי, פגשתי את חבר שלי שבדיוק היה שם והוא מיהר להזמין את 'הצלה' שפינו אותי לבית-הרפואה".


הבחור משתחרר מבית-הרפואה. לצידו: הרב לידר ● צילום: אלי קאהן, COL

לאחר שקיבל טיפול בבית-הרפואה 'קינגס קאונטי', לשם התלווה אליו יושב-ראש 'אהבת חסד' הרב אברהם לידר, הוא הלך לתחנת המשטרה למסירת עדות. "השוטרים רשמו את הפרטים, אולם היה נראה על פניהם שהם אובדי-עצות", סיפר המותקף ששמו שמור במערכת, לבקשתו. 
 
בתיק שנחטף מידיו, היו זוג תפילין מהודרות (כתב אדמו"ר הזקן נ"ע) שעלותם 2,000$. בנוסף, היו בתיק כל חפציו האישיים שכללו דרכון, תעודת-זהות ועוד. "אני מחר בערב אמור לחזור לישראל ואני לא יודע מה לעשות כעת", סיפר.

לדבריו, "ההליכה באותו רחוב הייתה מפחידה ואני קורא לכל הבחורים והאברכים שלא יצעדו שם לבד בשעות הלילה". (המועניינים לסייע במימון תפילין חדשות: 6468058405).

בחור נוסף הותקף ונשדד

באותה שעה, התקבל דיווח נוסף על בחור-ישיבה בן 18 שהותקף ברחוב 'איסטערן פארקווי', ההומה בחסידי חב"ד בימים אלה. הבחור הותקף אף הוא על-ידי שחור שחטף ממנו את מכשיר הנייד, כרטיס האשראי וחפצים אישיים נוספים. הבחור לא נזקק לקבלת טיפול רפואי.

כתב COL מציין, כי אירוע שלישי של תקיפה התרחש בשכונת ווילאמסבורג בברוקלין. חרדי שסעד במסעדה במקום נורה באקדח אוויר. הוא פונה לבית-רפואה, שם הוציאו לו את הקליע. 

יש לציין, כי בשלושת המקרים הללו - לא נתפסו התוקפים.

באחרונה רבו מקרי האנטישמיות בשכונת קראון-הייטס. "עצם העובדה שהשחורים מרשים לעצמם לתקוף, דווקא כשהשכונה מלאה ביהודים - זה עזות-מצח שאין כדוגמתה", אמר אחד מתושבי השכונה שהתגודד בזירת האירוע בשיחה עם COL.

בחודש האחרון דיווחנו על מספר מקרים בהם תקפו שחורים את תושבי השכונה. כזכור, כפי שפורסם ב-COL, בעקבות האירועים התכנסו עסקני חב"ד וסאטמר לאסיפת-חירום, בה קיבלו שורת החלטות למען ביטחון התושבים בקראון-הייטס וויליאמסבורג, אולם נכון לשעת כתיבת שורות אלו - שום צעד לא ננקט.

שרשרת אירועים אלימים

להלן תמצית של חמישה אירועים שהתרחשו בחודשים אלול-תשרי:

בשלהי חודש אלול, ממש בסמיכות לבית-חיינו - 770, שחור חטף את ארנקה של נערה שצעדה עם חברותיה. זעקות ה"חאפסעם" (=תפסו אותו) הקפיצו מספר עוברי-אורח ובניהם את כתב COL בניו-יורק שהחלו לרדוף אחר הגנב ברחובות השכונה.

אברך הותקף בדרך חזרה לביתו על-ידי שמונה נערים שחורים, שניסו לסחוב לו את הארנק. לאחר שהוא הבריח את הנערים בזעקות, הוא הזמין את חברי ה"שומרים" שהגיעו בתוך דקות ספורות, ופרצו במרדף אחר הנערים שברחו לכיוון שדרת איסטערן פארקוויי. אחד מהנערים, ילד כבן 10 נתפס על ידי אחד השומרים בפינת ברוקלין ופארק פליי. קהל רב התאסף סביבו, ובשלב מסוים הגיע כומר לאיזור שהבטיח לטפל במקרה. תמונות מהזירה 

קבוצת צעירים שחורים יצאו בעיצומו של חודש אלול למסע פעולות תקיפה ושוד בשכונה. בקבוצה היו בחורה אחת, ושלושה נערים בערך בגיל 16. הם ניסו לשדוד איש מבוגר, אולם הוא התגונן והצעירים ברחו. בנסיון השני שלהם לתקיפה, הם התנפלו על בחור בן 15 ודרשו את כספו. הבחור קרא ל'שומרים' ושוטרים אף הוזעקו למקום אך התברר שחברי הכנופייה נמלטו ברכבת התחתית בפינת קינגסטון ואיסטרן פארקווי. השומרים דאגו לסגור את תחנת הרכבת בקינגסטון בשיתוף פעולה עם צוות התחנה ולאחר בדיקה מדוקדקת בין הנוסעים הסתבר שהחבורה הצליחה להימלט.

 בתחילת חודש תשרי, בשעה רבע ל-12 בלילה הוזעקו ה'שומרים' בקראון הייטס לעזרת בחור שהותקף בבקבוק זכוכית ונשדד בדרכו לביתו. השומרים הגיעו לרח' פרזידנט, פינת סקנקטידי והחלו במרדף אחרי הכנופייה ששדדה אותו ובו זמנית טופל הבחור בידי 'הצלה' שברח' קראון בין יוטיקה לסקנקטידי בפתח הדירה שבו מתגורר. תמונות מהזירה 

בליל שבת בראשית, בשעה 1:50 בלילה, הוכה חסיד חב"ד כבן 50 על-ידי שחור ברחוב 'קראון'. הפצוע הובהל לבית-הרפואה כשהוא סובל מחבלה בראשו. ל-COL נמסר, כי השחור שהיה רכוב על אופניים ברח.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.