מערכת COL | יום כ"ו תשרי ה׳תשס״ח 08.10.2007

הקנס על כתיבת SMS בנהיגה: 250 ש"ח

ועדת השרים לענייני חקיקה, בראשות שר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן, אישרה להוסיף לתקנות התעבורה תקנה האוסרת על נהגים לכתוב הודעות אס-אם-אס במהלך נהיגה ברכב. מי שייתפס כשהוא כותב "מסרון" בזמן נהיגה צפוי לקנס של 250 שקלים ■ האיסור על כתיבת אס-אם-אסים קיים למעשה גם היום בעקיפין, בשל החובה להחזיק את שתי הידיים על ההגה, ואולם הקנס על הפרת תקנה זו עומד על מאה שקלים. התקנה חלה על שימוש בטלפון סלולרי שהם מחזיקים בידיהם, או כזה המותקן בדיבורית ברכב  לסיפור המלאכתבה זו מתפרסמת במסגרת פעילויות ההסברה של COL נגד תאונות הדרכים.
הקנס על כתיבת SMS בנהיגה: 250 ש
ועדת השרים לענייני חקיקה, בראשות שר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן, אישרה להוסיף לתקנות התעבורה תקנה האוסרת על נהגים לכתוב הודעות אס-אם-אס במהלך נהיגה ברכב. מי שייתפס כשהוא כותב "מסרון" בזמן נהיגה צפוי לקנס של 250 שקלים.

ועדת השרים לענייני חקיקה, ששבה היום לפעילות אחרי פגרת הכנסת, אישרה בכך את הצעת החוק הפרטית שהגיש ח"כ אופיר פינס-פז (עבודה). אלא שבמהלך הישיבה נקבע שההוראה האוסרת על כתיבת אס-אם-אסים במהלך נהיגה צריכה להיות חלק מתקנות התעבורה ולא באמצעות חוק.

"לתאונות הדרכים יש גורמים רבים", כתב פינס בהצעת החוק שלו, "אך הסכנה החדשה בכבישים קשורה ישירות לכתיבת אס-אם-אסים במהלך הנהיגה. תופעה זו הולכת ונעשית פופולרית יותר ויותר, והיא הפכה לשכיחה בעיקר בקרב צעירים, היא עלולה לגרום לעלייה בתאונות הדרכים ולהעמיד בסכנה את חייהם של הנהגים ורבים אחרים".

האיסור על כתיבת אס-אם-אסים קיים למעשה גם היום בעקיפין, בשל החובה להחזיק את שתי הידיים על ההגה, ואולם הקנס על הפרת תקנה זו עומד על מאה שקלים. התקנה חלה על שימוש בטלפון סלולרי שהם מחזיקים בידיהם, או כזה המותקן בדיבורית ברכב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.