מערכת COL | יום כ' תשרי ה׳תשס״ח 02.10.2007

מסורת של התוועדות באילת בסוכת רב העיר

קברניטי העיר אילת התאספו אמש להתוועדות מיוחדת בסוכת רב העיר והמחוז הרב יוסף הכט. התוועדות זו היא עניין של מסורת רבת שנים וכבר קנתה לה שם בקרב אישי הציבור באילת ■ בין כוסית לניגון דיבר הרב דברי תורה ועורר את המשתתפים להתחזקות בדרכי התורה ומסורת ישראל. בין השאר סיפר הרב הכט אנקדוטה מעניינת מראש השנה תשל"ד  לסיפור המלא
מסורת של התוועדות באילת בסוכת רב העיר
רב העיר הרב הכט וראש העיר מר מאיר יצחק הלוי
קברניטי העיר אילת התאספו אמש להתוועדות מיוחדת בסוכת רב העיר והמחוז הרב יוסף הכט. התוועדות זו היא עניין של מסורת רבת שנים וכבר קנתה לה שם בקרב אישי הציבור באילת.

בין האישים ניתן היה לראות את ראש העיר מר מאיר יצחק הלוי, מנהל בית הרפואה ע"ש יוספטל פרופ' פייזר, מנהל שדה התעופה באילת מר דדי שחר, גזבר העייריה מר אסי בן חמו, מנכ"ל חברת ישראייר באילת מר רוני יפה, מנהל איזורי של רשת מלונות קלאב הוטל מר מיכאל הלפרין ועוד.

בין כוסית לניגון דיבר הרב דברי תורה ועורר את המשתתפים להתחזקות בדרכי התורה ומסורת ישראל. בין השאר סיפר הרב הכט אנקדוטה מעניינת מראש השנה תשל"ד.

"בדרך כלל האווירה ששררה בראש השנה אצל הרבי הייתה אווירה של "ימים הנוראים". הרבי היה נכנס לתפילות ויוצא מהם בשקט ללא ליווי של ניגון מהקהל. בראש השנה תשל"ד כשהרבי יצא מהתפילה הוא התחיל פתאום לנגן את ניגון "ההקפות". הקהל היה המום, אף אחד לא הבין את פשר השינוי "ושמחה זו מה היא עושה" בראש השנה?.

לאחר מכן, בהתוועדות יום ב' של ראש השנה, דיבר הרבי על כך שלפעמים דווקא בשל חומרת הקיטרוגים והדינים צריכים להיות בתנועה של שמחה שבכוחה "להמתיק דינים". רק כמה ימים אחר כך שהחלה מלחמת יום הכיפורים כולם הבינו על מה הרבי דיבר".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.