מערכת COL | יום כ' תשרי ה׳תשס״ח 02.10.2007

על מה שוחחו מזכ"ל האו"ם ושרת החוץ ציפי לבני?

שרת החוץ הישראלית, ציפי לבני, השוהה בימים אלה בניו-יורק אירחה אמש (ראשון) דיפלומטים ומנהיגים רמי-דרג ב"סוכת השלום" שהוקמה במוזיאון למורשת יהודית בניו-יורק ■ באירוע אף נכח מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, שהתרשם מאוד מהחג היהודי ■ השרה לבני ומזכ"ל האו"ם שוחחו דקות ארוכות שבמהלכן, סיפרה לבני על ביקורה בבית-חב"ד בוושינגטון-הייטס ■ כתב COL היה שם  לסיפור המלאשרת החוץ הישראלית הביעה תמיכה בבית-חב"ד שהותקף 
על מה שוחחו מזכ
סובלנות ושלום. משמאל: לבני, ומזכ"ל האו"ם ואישתו ● צילומים בלעדייים: COL

מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

שרת החוץ הישראלית, ציפי לבני, השוהה בימים אלה בניו-יורק אירחה אמש (ראשון) דיפלומטים ומנהיגים רמי-דרג ב"סוכת השלום" שהוקמה במוזיאון למורשת יהודית בניו-יורק. באירוע אף נכח מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, שהתרשם מאוד מהחג היהודי.

בשיחה שקיימה שרת החוץ עם מזכ"ל האו"ם היא סיפרה לו בהרחבה על הביקור שקיימה ביום ראשון בבוקר בבית-חב"ד בברוקלין-הייטס, בראשות הרב ארי רסקין, עליו צויירו כתובות אנטישמיות לפני שבוע ימים. גם בנאום שנשאה לבני לאחר-מכן, סיפרה על ביקורה בבית-חב"ד וביקשה להודות למפקד הראשי של משטרה ניו-יורק שלקח את הפרשה לידיו.

כפי שדווח ב-COL, השרה לבני השתתפה אתמול במסיבת עיתונאים שנערכה בברוקלין-הייטס. עוד נכחו: מפקד משטרת ניו-יורק מר ריי קלי וקונסול ישראל בניו-יורק.

בתום דבריה ב"סוכת השלום" נשא דברים מזכ"ל האו"ם. "החלטתי להגיע לאירוע החשוב הזה, כי הוא בעיני חגיגה של הרמוניה וסובלנות בין כל הדתות בעולם. לעם היהודי יש ניסיון של אלפי שנים וחגיגת הסוכות הזו היא הסמל של מה שהאו"ם רוצה להשיג. נתתם לי כוח להמשיך במשימתי לקידום שלום ובטחון".

מזכ"ל האו"ם התייחס גם לביקורה של לבני בבית-חב"ד בעקבות ההתקפה האנטישמית. "אנחנו נעמוד על המשמר נגד אלו שמשתמשים באמונתם ודתם בכדי להזיק לאחרים", אמר.

את דבריו סיים בברכת "חג-שמח" בלשון הקודש.

באירוע המכובד נכחו בין-היתר מנהיגי אירגוני דתיים, מפקד משטרת ניו-יורק ריי קלי ותושבי קראון-הייטס המשרתים במשרדי העיר והממשלה: ר' יעקב ווייס יועצו של הסטייט סנטר מלקאם סמיט ור' אלי סלווין יועצה של חברת הקונגרס יווט קלראק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.