מערכת COL | יום י"ז תשרי ה׳תשס״ח 29.09.2007

ביתר עילית: חב"ד מפוצלת בבחירות הקרבות

בי"ח חשוון, יערכו בחירות למועצת המקומית ולראשות העיר ביתר עילית. כפי שדיווחנו השבוע, נערכו בחירות פנימיות בקהילת חב"ד בעיר וכנציג חב"ד נבחר ר' אורי הולצמן ■ נציגי חב"ד חתמו הסכם עם סיעת אגודת ישראל לפיו נציגה יקבל את המקום הרביעי ברשימה אותה מוביל ר' מאיר רובינשטיין, אולם בימים האחרונים בחרה אגודת ישראל לרוץ יחד עם סיעת ש"ס, ובכך נדחק נציג חב"ד למקום השמיני וייתכן ואף לא ריאלי ■ רבים מחסידי חב"ד הרגישו נבגדים והתגובה לא איחרה מלבוא. חסידי בויאן שלא נכנסו לרשימת אגודת ישראל-ש"ס, הציעו את המקום השלישי ברשימה לחסידי חב"ד. לאחר מו"מ קצר הוחלט ביום שישי, שהיה היום האחרון לסגירת הרשימות, להציב במקום השלישי את ר' שמואל וייספיש ■ COL עושה לכם סדר בדרמה העוברת בימים אלו על קהילת חב"ד בביתר עילית  לסיפור המלא
ביתר עילית: חב
מערכת COL

בי"ח חשוון, יערכו בחירות למועצת המקומית ולראשות העיר ביתר עילית המונה כ-40 אלף תושבים, וכ-250 משפחות חב"דיות. כפי שדיווחנו השבוע, בשבוע שעבר, נערכו בחירות פנימיות בקהילת חב"ד בעיר וכנציג חב"ד נבחר ר' אורי הולצמן

נציגי חב"ד חתמו הסכם עם סיעת אגודת ישראל לפיו נציגה יקבל את המקום הרביעי ברשימה אותה מוביל ר' מאיר רובינשטיין, אולם בימים האחרונים בחרה אגודת ישראל לרוץ יחד עם סיעת ש"ס, ובכך נדחק נציג חב"ד למקום השמיני וייתכן ואף לא ריאלי. בנוסף, אסר ח"כ הרב מאיר פרוש, שבחש בכל ההסכם, על נציג חב"ד להתחייב לשמור אמונים למוסדות חב"ד ששלחו אותו. טענה נוספת שנשמע היא כי פרוש לא הציב בראש הרשימה למועצת העיר את מאיר רובינשטיין, ובמקומו בחר להציב אנשים אחרים, ובכך איבדה קהילת חב"ד ידיד במועצת העיר.

רבים מחסידי חב"ד הרגישו נבגדים והתגובה לא איחרה מלבוא. חסידי בויאן שלא נכנסו לרשימת אגודת ישראל-ש"ס, הציעו את המקום השלישי ברשימה לחסידי חב"ד, לאחר שבמקום השני הוצב חסיד ויזניץ'. לאחר מו"מ קצר הוחלט ביום שישי, שהיה היום האחרון לסגירת הרשימות, להציב במקום השלישי את ר' שמואל וייספיש משפיע קהילת אנ"ש בגבעה B ובשכונת הדקל. במקום השישי הוצב ר' יוסי רייניץ ממקימי "הצלה" בביתר עילית. במידה והסיעה תכניס רק 2 נציגים, הרי שנציג חב"ד וויזניץ יכהנו ברוטציה. סיעה זו תומכת בראש העיר המכהן, ר' יצחק פינדרוס להמשך כהונה נוספת.

כך יצא שלמעשה חסידי חב"ד שוב מפוצלים בבחירות, כשם שאירע בבחירות הקודמות לפני מספר שנים. אז הוצב ר' אלחנן מישולבין ברשימת ר' מאיר רובינטשיין, ור' שמואל ויינשטיין ברשימתו של ר' עקיבא אוביץ שכיום מתמודד ברשימה המאוחדת אגו"י-ש"ס.

יצויין, כי בניגוד לפעם הקודמת בה תמך רב קהילת חב"ד הרב אשר לעמיל הכהן ברשימת ר' עקיבא אוביץ, הרי שהפעם קולו של הרב כהן טרם נשמע.

הולצמן: "אהיה נציג עצמאי, ואעמוד לימין כל המוסדות"


כנציג חב"ד שנבחר בבחירות הפנימיות ר' אורי הולצמן הגיב ל-COL על הדרמה בעיר: "לרשימת בויאן אין כמעט סיכוי לעבור את אחוז החסימה. חסידות בויאן מונה 410 משפחות, ואילו ויזניץ רק 40 משפחות. ביחד הם כ-1100 קולות. אחוז החסימה הוא 2 מנדטים שהם כ-1,400 קולות. אני לא רואה סיכוי שהם יעברו את אחוז החסימה".

על הטענה כי הוא נדחק למקום ה-8 אומר ר' אורי הולצמן, כי "הדבר מתבקש נוכח העובדה שהסיעות החברות בגוש המאוחד הביאו עימם "נדוניה" מהבחירות האחרונות ויחד כוחם בערך 10 מנדטים, וכך שהמקום השמיני הוא בהחלט ריאלי". על הטענה כי ח"כ פרוש אסר עליו לחתום נאמנות טוען הולצמן כי הבהרתי לפרוש ולרובנישטיין כי הם לא קובעים לי דבר, אהיה נציג עצמאי, ואעמוד לימין כל המוסדות.

מנגד טוען ר' שמואל וייספיש כי 10 מנדטים הם מספר לא נכון. "בויאן וויזניץ שאותם מונה הולצמן ברשימה שווים 3 מנדטים והם כאמור רצים ברשימה עצמאית. גם ש"ס נהנו ברגע האחרון ממנדט נוסף כתוצאה מהסכם עודפים, וכך שלמעשה רשימה זו "שווה" על הנייר 6 וחצי מנדטים, ובקלפי כנראה שאף פחות. עוד טוען וייספיש כי המקומות הראשונים ברשימת אגו"י-ש"ס מאויישים ברובם באנשי ש"ס, ולא במועמדים חסידיים.

שוב: וועדת האיכלוס על הפרק

ל-COL נמסר כי נושא נוסף שעולה על הפרק הוא וועדת האיכלוס, שכזכור, לפני מספר חודשים פירסמנו ב-COL, מונעים מחסידי חב"ד להתגורר בעיר. בוועדה שולטים חסידות בויאן וב"קבוצת וייספיש" טוענים כי יש להם סיכום עם חסידי בויאן לפיו תתאפשר איכלוס חסידי חב"ד בעיר. בהסכם נכתב כי ימונה נציג חב"די לוועדת האיכלוס שיהיה אחראי בלעדי על כל הבקשות שיגיעו מחסידי חב"ד. מנגד, שואלים ב"קבוצת הולצמן" כיצד ניתן לסייע לבויאן שבמשך כל השנים מנעה את איכלוס חב"ד בעיר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.