מערכת COL | יום ט"ז תשרי ה׳תשס״ח 28.09.2007

סוגיית השואבה: רבני חב"ד יבקרו רבני הציבור החרדי

משלחת רבני חב"ד אמורה לבקר בימים הקרובים בביתם של רבני מהקהילה החרדית בישראל כדי להסביר את הפסק של בית-דין רבני חב"ד בארה"ק בעניין קיומה של שמחת בית-השואבה, כך נודע ל-COL ■ אי-ההבנה בנושא נסבה סביב גדרי הצניעות הרצויים באירועים ציבוריים. השמחה הגדולה שנערכה השנה בירושלים תחת מחיצה ברורה ושמירה קפדנית כבר הוכיחה כי בחב"ד לא ממעיטים בנושא החשוב ■ בהנחיית רבניו, עיתון "המודיע" סירב לפרסם 'קול קורא' שקרא להחרים את אירועי שמחת בית-השואבה שנערכים מזה שנים בהוראת הרבי. אדמו"רים ורבנים סירבו לחתום על הקריאה ■ "ברור לכולם שאנו צריכים לעשות ולפעול כפי שהורה הרבי וכפסק דין בית דין רבני חב"ד, אבל מכיון שחשוב שציבורים נוספים יגיעו וישתתפו, כרצונם, יש לדאוג ולנסות להסביר זאת לרבני ופוסקי הדור", אמר גורם בחב"ד  לסיפור המלא
סוגיית השואבה: רבני חב
חלק מהקהל הגדול בשמחת בית השואבה אמש בירושלים (צילום: מאיר דהן, COL)
מערכת COL

משלחת רבני חב"ד אמורה לבקר בימים הקרובים בביתם של רבני מהקהילה החרדית בישראל כדי להסביר את הפסק של בית-דין רבני חב"ד בארה"ק בעניין קיומה של שמחת בית-השואבה, כך נודע ל-COL.

אי-ההבנה בנושא נסבה סביב גדרי הצניעות הרצויים באירועים ציבוריים. השמחה הגדולה שנערכה השנה בירושלים תחת מחיצה ברורה ושמירה קפדנית כבר הוכיחה כי בחב"ד לא ממעיטים בנושא החשוב.

עקב חוסר הזמן של לפני החג, הביקור טרם יצא לפועל. אך הרבנים מבקשים להדגיש כי חב"ד אינה דוגלת חלילה בזלזול במעמדם של עמיתיהם בקהילה החרדית להוראה והנהגה. האירוע בירושלים נערכה לפי פסק דין ברור של רבני חב"ד ולאחר התייעצות עם גדולי תורה וחסידות.

בהנחיית רבניו, עיתון "המודיע" סירב לפרסם 'קול קורא' שקרא להחרים את אירועי שמחת בית-השואבה שנערכים מזה שנים בהוראת הרבי. אדמו"רים ורבנים סירבו לחתום על הקריאה.

המעורבים במגעים ציינו כי ה'קול קורא' הנ"ל אינו מכוון נגד חב"ד ח"ו וחלק מהרבנים החתומים שלחו מסרים לרבני ועסקני חב"ד שאין זו הכוונה. עובדה שה'קול קורא' מתייחס לאירועים של חוגים רבים ומגוונים, של שמחות בית השואבה והקפות שניות.

גורם בחב"ד הוסיף: "ברור לכולם שחסידי חב"ד צריכים לעשות ולפעול כפי שהורה הרבי וכפסק דין בית דין רבני חב"ד, אבל מכיון שחשוב שציבורים נוספים יגיעו וישתתפו, כרוצנם, יש לדאוג ולנסות להסביר זאת לרבני ופוסקי הדור".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.