מערכת COL | יום ט"ז תשרי ה׳תשס״ח 28.09.2007

"הרחוב שמח" בשמחת בית השואבה הגדולה בעולם

למרות נסיונותיהם של גורמים שונים להביא לביטולה של "שמחת בית השואבה" הגדולה בעולם הנערכת על-ידי צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב העומד בראש אירגון השמחה הגדולה, מידי שנה ברחבת שיכון חב"ד בירושלים - השתתתפו השנה כ-50 אלף איש, אנשים, נשים וטף, מכל רחבי העיר ירושלים ומחוצה לה, לצד אנ"ש שהגיעו מכל רחבי הארץ בכדי לחזק את המסורת רבת השנים ■ את הערב הנעים הזמר החסידי ר' מנדי ג'רופי, ושמי ירושלים הוארו בזיקוקי דינור ■ את הערב כיבד בנוכחתו המילארדר ארקדי גאיידמאק שנשא דברים קצרים ואיחל "שנה טובה וחג שמח לכל המשתתפים"  לסיפור המלא ולגלריית תמונות
הרב אהרונוב ומר גאיידמק על רקע המשתתפים הרבים ● צילומים: מאיר דהן, COL

מערכת COL

"עיקר החידוש הוא כאשר "שמחת בית השואבה" בוקעת יוצאת גם ברשות הרבים", אמר הרבי בחג הסוכות תשמ"ג. הוראה זו של הרבי ממושה אמש (חמישי) בירושלים בהצלחה גדולה.

למרות נסיונותיהם של גורמים שונים להביא לביטולה של "שמחת בית השואבה" הגדולה בעולם הנערכת על-ידי צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב העומד בראש אירגון השמחה הגדולה, מידי שנה ברחבת שיכון חב"ד בירושלים - השתתתפו השנה אלפי יהודים מכל רחבי העיר ירושלים, לצד אנ"ש שהגיעו מכל רחבי הארץ בכדי לחזק את המסורת רבת השנים.

גם בית דין רבני חב"ד גיבה את העניין ופרסם קול קורא מיוחד לפני כשבוע הקורא שלא לבטל את האירועים ולקיים את שמחות בית השואבה ביתר שאת. למשתתפים חולקה חוברת מהודרת ובה לקט של שיחות מהרבי בדבר חשיבות שמחת בית השואבה ברחובה של עיר, לצד הסבר על חשיבות קיומה של השמחה דווקא ב"רחובה של עיר.

על-פי הערכות המשטרה בכ-50 אלף איש, אנשים נשים וטף. שעה קלה לאחר צאת החג החלו לזרום אל רחבת שיכון-חב"ד בירושלים רבבות תושבי השכונות החרדיות של הבירה ועד מהרה נדחסה הרחבה כולה בחוגגים הרבים שגלשו לתוככי השכונות השכנות של שיכון חב"ד, כאשר בראש החוגגים נראו רבנים ואישי ציבור מכל החוגים.

לכבוד האירוע קושטו רחובות ירושלים בשלטים ובתאורה צבעונית מרשימה שבמרכזה תפאורה מרשימה של בית המקדש.

כמידי שנה, ההפרדה היתה מוחלטת על פי כל כללי הצניעות, והשמחה היתה רבה. את הערב הנעים הזמר החסידי ר' מנדי ג'רופי, ושמי ירושלים הוארו בזיקוקי דינור, זכר לשמחת בית השואבה שהיתה בבית המקדש שהיו מרקדין ב"אבוקות של אור".

אנשי המשטרה ורבים מהקהל שיבחו את הארגון המופתי, את גדרי הצניעות הקפדניים שננקטו על-ידי המארגנים ואת התכנית המאורגנת, שכללה מעגלי ריקודים של מבוגרים וילדים.

את השמחה הגדולה הנחה איש החינוך הוותיק, מנהל המרכז חינוכי-חסידותי של צעירי-חב"ד הרב נפתלי רוט, שעמל שבועות ארוכים על אירגון השמחה, כשלידו צוות גדול ובראשו בנו ר' נועם רוט.

רגע מרגש במיוחד היה כאשר על גבי מרקעי וידאו ענקיים הוקרנו מראות הקודש בבית חיינו ומשיחותיו הקדושות של הרבי בדבר מעלת השמחה בחג הסוכות.

דברי ברכה נשאו: יו"ר אגודת חסידי חב"ד וצעירי-אגודת-חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב שציטט משיחותיו של הרבי בדבר מעלת וחשיבות הפיכת רשות הרבים ל"רשות היחיד" - "יחידו של עולם". אורח בשמחה היה המילארדר ארקדי גאיידמאק  שישב על הבמה והוקסם מהקהל הרב שגדש את המקום. הוא שיבח באוזני הרב אהרונוב את מלאכת האירגון ואת פועלם של צעירי-חב"ד בישראל. בפני הקהל הרב הוא נשא מספר מילים בעברית כשהוא נעזר ברב מאיר ורזוב מנהל האגף לקליטה רוחנית בצעירי-חב"ד, ואיחל "שנה טובה וחג שמח לכל המשתתפים".

את בימת הנשיאות כיבדו: הרב חנניה יוסף אייזנבך ראש ישיבת 'תומכי-תמימים' בבני ברק, הרב שמעון אליטוב רב המועצה האיזורית מטה בנימין, הנגיד ג'רי פינדר לוס אנג'לס, הרב חיים יעקב לייבוביץ, הנגיד הרב יוסי שטרנברג, הרב יוסף-יצחק רייטשיק חבר הנהלת צאגו"ח, ר' בנימין ליפשיץ יו"ר ועד כפר-חב"ד. דברי ברכה נשאו גם: הרב זאב דב סלונים חבר בית דין רבני חב"ד, הרב פנחס לייביש הרצל, ממשפיע אנ"ש בירושלים, ועוד.

לאורך כל שעות העצרת רקדו בהתלהבות אברכים ובני ישיבות מכל הזרמים והחוגים. רבים מהחוגגים הגיעו מכל ערי המרכז. העצרת הסתיימה בהופעות אמן ו'באבוקות של אור' ובמופע מרהיב של זיקוקי דינור, זכר לאבוקות האור משמחת בית השואבה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.