מערכת COL | יום י"ד תשרי ה׳תשס״ח 26.09.2007

הונגריה: תפילות בשלש מדינות ושופר בטלויזיה

הצלחה גדולה רשמו לעצמם התמימים השלוחים ל"ישיבה גדולה חב"ד" בבודפשט שבימים הנוראים התפרסו לקהילות דוברי הונגרית בשלש מדינות (הונגריה, סלובקיה וסרביה), כדי לחזק את הקהילות שביקשו עזרה מקהילת חב"ד בהונגריה ■ ברובם ככולם של הקהילות מדובר בקהילות קטנות, שלפעמים מתקיים תפילה בציבור רק בימים הנוראים, וחב"ד מרגישה חובה לעזור להם כדי לחזק את שארית הפליטה שעדיין יש להם קשר לבית הכנסת  לסיפור המלא  
הונגריה: תפילות בשלש מדינות ושופר בטלויזיה
תמונה קבוצתית של התמימים השלוחים עם רבני חב"ד בבודפשט
הצלחה גדולה רשמו לעצמם התמימים השלוחים ל"ישיבה גדולה חב"ד" בבודפשט שבימים הנוראים התפרסו לקהילות דוברי הונגרית בשלש מדינות (הונגריה, סלובקיה וסרביה), כדי לחזק את הקהילות שביקשו עזרה מקהילת חב"ד בהונגריה.

ברובם ככולם של הקהילות מדובר בקהילות קטנות, שלפעמים מתקיים תפילה בציבור רק בימים הנוראים, וחב"ד מרגישה חובה לעזור להם כדי לחזק את שארית הפליטה שעדיין יש להם קשר לבית הכנסת.

במדינת הונגריה נסעו התמימים מנחם דרייפוס ולוי מקמל לעיר דברצן, שבנוסף לקהילה המקומית נמצאים גם הרבה מאד סטודנטים ישראלים שלומדים שמה רפואה; והתמימים בנימין יעקב קיולעק ושניאור זלמן הרוש נסעו לעיר קארצאג. במדינת סלובקיה (בשיתוף עם השליח הרב ברוך מייערס, רב העיר פרשבורג) נסעו התמימים משה כהן ואשר פייט לעיר גאלאנטא; והתמימים מנדי אוירעכמן ויהודה גונצי לעיר נייטרא; והתמים מוטי הרצוג ושאול פייש נסעו עם מקורבים חיים קלדרון ואסף סמט לעיר דונא-סערדאהעלי.

[יצוין ששלשת הערים הללו היו מאד מפורסמים לפני השואה, שהרי בו כיהנו רבנים גאוני עולם ולהם ישיבות גדולות בהם למדו מאות בחורים, ורובם ככולם נהרגו על קידוש ה'. הי"ד.]

במדינת סרביה נסעו התמימים מיכאל רוז ואריה שמואל אופנהיימר לעיר נובי-סאד. ראשי הקהילה הביעו את תודתם העמוקה להשלוחים רבני חב"ד בבודפשט על השיתוף הפעולה הנפלאה בין הקהילות.

לאור הקהל הגדול שהגיע בראש השנה לתפילות לקהילת חב"ד לישראלים בבודפשט הרגיש הרב שמואל רסקין שצריכים לשכור מקום גדול ויפה לנוחיות המתפללים, וביום כיפור התפללו באולם הגדול של מלון "קורינטיה רויאל", לשביעת רצון 350 המתפללים שהגיעו להשתתף. התמימים שמחה ליפסקר ואריה ליב דרייפוס עזרו בתפילות.

בימים שהתמימים נמצאים בעיר הבירה בודפשט הם עסוקים בלימוד במסגרת ה"ישיבה גדולה", שנמצא בבנין קהילת "חברה ש"ס ליובאוויטש", בראשות השלוחים הרב ברוך אוברלנדר, רב קהילת חב"ד, והרב שלמה כובש. ובקשר ליומי דפגרא הם כמובן מתוועדים.

גם בקהילה המקומית בבודפשט הורגשה התעוררות גדולה, ובית הכנסת של "קהילת חב"ד" היתה מלאה עד אפס מקום, והאנשים השתתפו בתפילות, במיוחד עזר לזה המחזורים של ראש השנה ויום כיפור בתרגום הונגרי חדש שיצאו לאור ע"י חב"ד. מחזורים אלו כמובן משתמשים בכל בתי הכנסת דוברי הונגרית בהונגריה ובמדינות הסמוכות.

היהודים בבודפשט התעוררו במיוחד מהפתעה שציפתה להם זו פעם הראשונה: בחדשות הבוקר בטלויזיה של ערב ראש השנה במסגרת ראיון עם הרב שלמה כובש יכלו לראות ולשמוע תקיעת שופר ביחד עם מסר לחג. ואלו שלא הספיקו לראות את זה בטלויזיה, יכלו לשמוע את התקיעות עוד פעם ברדיו, במסגרת תוכנית "שיחה עם רב" במשך שעה שלמה (!). הפתעה נעימה. ורבני חב"ד בהונגריה מבטיחים עוד הרבה הפתעות...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.