מערכת COL | יום י"ד תשרי ה׳תשס״ח 26.09.2007

"מעריב" מדווח על בואו של הזמר האגדי לבית-חב"ד

הידיעה שפורסמה ב-COL השבוע על בואו של הזמר והמלחין האגדי בוב דילן לבית-חב"ד בג'ורג'יה, אטלנטה, במהלך יום-הכיפורים פורסמה במספר כלי-תקשורת בישראל ובארה"ב ■ היום (שישי) מתפרסמת הידיעה בעמוד האחורי בגיליון החג של "מעריב" ■ "דילן אמר את הברכות בעברית ללא טעויות, כמו מקצוען", סיפר מנהל בית-חב"ד ל"מעריב" לתצלום הכתבהגו'רג'יה: בוב דילן השתתף בתפילות יום-כיפור בבית-חב"ד
הזמר והמלחין האגדי בוב דילן מוכר מיליוני תקליטורים, ממלא איצטדיונים ואולמות ענק כאשר הוא מופיע ונחשב לאחד המוזיקאים המשפיעים ביותר בכל הזמנים. בערב יום הכיפורים האחרון הוא הצטרף מניין המתפללים בבית הכנסת באטלנטה, ואף התכבד בעלייה לדוכן.

דילן, שהופיע במוצאי יום כיפור ב'ארנה‭,'‬ אולם מופעים ענק בפרברי העיר אטלנטה, לא ויתר על תפילת יום הכיפורים בערב שישי האחרון. הסופרסטאר עטה טלית, חבש כובע סקי במקום כיפה והצטרף לאנשי חב"ד של קהילת אטלנטה. רב חב"ד יוסי ליו כינה את דילן בשמו העברי, זושה בן אברהם, והעלה אותו לתפילה בדוכן המרכזי בבית הכנסת, לחלק השישי מבין שבע התפילות.

המנהל המקצועי של הזמר ביקש מאנשי חב"ד לשמור את דבר הגעתו של דילן לתפילה ביום שישי בסוד, כדי לא לעורר מהומה, וסיפר כי דילן בחר את בית הכנסת באמצעות אתר האינטרנט של ארגון בית חב"ד בארצות־הברית. הרב ליו אמר אמש למעריב: "בית הכנסת היה בטירוף". לדברי הרב ליו, דילן אמר את הברכות בעברית "ללא טעויות, כמו מקצוען‭."‬

בוב דילן ‭,(66)‬ שנולד כרוברט צימרמן במינסוטה להורים יהודים ממוצא בלרוסי ואוקראיני, גדל בבית יהודי. בשנות ה־‭,70‬ כשהיה כבר זמר מפור־סם, הוטבל דילן כ'נוצרי שנולד מחדש' ואף כתב שירים על החיבור שלו עם האמונה הנוצרית. בשנים האחרונות חזר דילן למקורות, וככל הנראה נמנה עם תומכיה של תנועת חב"ד־לובאביץ' בארצות־הברית.

גם למחרת, ביום הכיפורים עצמו, לא ויתר דילן על המסורת והגיע לתפילת הנעילה. הרב ליו סיפר למעריב כי אף שהתפילה נערכה ממש בסמוך לתחילת ההופעה שלשמה הגיע דילן לאלנטה, הכוכב הופיע שוב בבית הכנסת והתחבר לשורשיו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.