מערכת COL | יום י"ג תשרי ה׳תשס״ח 25.09.2007

מנהטן-ביטש: התשובה היהודית למיסיון: וידאו ● גלריה

מרכז מסיונרי גדול שנפתח באחרונה במנהטן-ביטש הביא את הרב דני פינקלמן להרחיב את הפעילות היהודית במקום ■ בשיתוף עם "יד לאחים", הוא מארגן סדרת הרצאות בנושא, מחלק חומרי הסברה ומארגן סעודות שבת בהם משתתפים אלפי יהודים ■ השבוע, בני הקהילה, החליטו להצדיע לפעילות המבורכת בארוחת-בוקר יוקרתית ומרשימה ■ צוות COL השתתף באירוע ומגיש: דיווח מלא, גלריית תמונות וקטע וידאו  לסיפור המלא  
מנהטן-ביטש: התשובה היהודית למיסיון: וידאו ● גלריה
חלק מהנואמים על רקע הקהל ● צילומים: אלי קאהן, COL ● וידאו: מנדי לואיס, COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

קרוב ל-200 איש הצדיעו השבוע לפעולות הברוכות של הרב דני פינקלמן הפועל במנהטן-ביטש בארוחת-בוקר יוקרתית. אנשי-עסקים, עורכי-דין, מנהלי חברות גדולות ואישים בכירים נוספים, היו חלק מהאנשים שהגיעו לארוחת-הבוקר.

בזה-אחר-זה עלו לשאת דברים אישים שונים שדיברו על הפעולות חסרות-התקדים של הרב דני פינקלמן וזוגתו - המחיים את הרוח היהודית ואשר הביאו לתנופה יהודית.

בנאומו של הרב פינקלמן שהגיע למקום רק לפני שנתיים ימים, הוא התמקד על שמירת השבת. "הפעילות שלנו מתרכזת בעיקר בשבתות, אז אנחנו מקיימים סעודות שבת מרכזיות", יספר לי לאחר האירוע הרב פינקלמן.

לדבריו, בסעודת שבת האחרונה (שבוע לפני יום-הכיפורים) הגיעו לסעודה ולתפילות למעלה מ-1,500 איש. "מדובר בהישג לא-יאומן", הוא אומר.

במהלך דבריו בפני הקהל, סיפר מעשה שהיה עם הרב חיים גוטניק ע"ה. "זוג שהיו לו בעיות ב'שלום-בית' הגיעו אל הרב בכדי לקבל ממנו עצה. הרב אמר להם שאולי כדאי שינסו לשמור את השבת. 'זה יתן לכם מנוחה וזמן להיות יחד, ללא הפרעות', אמר להם הרב גוטניק. הזוג שמע את הדברים, אולם לא עלה על דעתו לקיים זאת. הם חיפשו 'משהו אחר'.

"מספר ימים לאחר-מכן, הם פנו ליועץ נישואין מקצועי. לצורך קבלת התור, הם אף שילמו סכום לא-מבוטל. במהלך הפגישה, הציע להם יועץ הנישואין לקבוע לעצמם יום אחד בשבוע, בו הם יהיו יחד ללא הפרעה...

"קיבלנו את ההצעה הזו ללא כסף, אמרו בני-הזוג לעצמם וחזרו אל הרב בכדי לקבל הדרכות נוספות על שמירת השבת".

את הנאום המרכזי נשאה הרבנית אסתר יונגרייז, ניצולת שואה. בנאום סוחף ומרטיט, היא פרטה על נימי המשתתפים כשדיברה על השואה ועל-כך שגם היום מנהיגים אכזריים זוממים את השמדת העם היהודי. בתום האירוע, הרבנית יונגרייז אף העניקה ראיון וידאו מיוחד ל-COL שפורסם במהלך השבוע.

יש לציין, כי האירוע המרשים היה חלק משרשרת הפעולות שמארגן הרב פינקלמן בעקבות בניית מרכז מסיונרי גדול באיזור. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם ארגון 'יד לאחים' שאף שלח לפה נציג המשוחח עם בני הקהילה, שרובם הגיעו מרוסיה", סיפר הרב פינקלמן ל-COL.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או באופציות הנוספות:

 לא מצליחים לצפות? לחצו כאן או כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.