מערכת COL | יום י"ד תשרי ה׳תשס״ח 26.09.2007

שליח מספר: כך מפעילים את אנ"ש במבצע לולב

מיוחד: בשנה הראשונה הוא עמד לבדו ב'סוכת האחווה' של בית חב"ד, בשנים שלאחר מכן הוא פיתח שיטה לעידוד אנ"ש לקחת חלק במבצע לולב של בית חב"ד ■ כיום מאות יהודים נוטלים לולב מידי יום בסוכות המרכזיות של חב"ד בנתניה ובהשתתפותם הפעילה של רוב קהילת אנ"ש בעיר ■ לקראת "מבצע סוכות" שבפתח, והמבצע המיוחד שיתקיים בחג-הסוכות השנה, בסיסמת "כל חב"ד על גלגלים", מספר הרב נח סוליש כל הפעילות וכיצד הוא משנס את אנ"ש להירתם למבצע סוכות הגדול  לסיפור המלא
שליח מספר: כך מפעילים את אנ
אנ"ש בסוכות האחווה של חב"ד נתניה • צילומים: COL
לפני כ-7 שנים החל הרב סוליש את פעילותו כמנהל הפעילות של בית חב"ד בנתניה. בחג הסוכות הראשון שלו בתפקיד הוא נאלץ לעמוד לבדו בסוכה המרכזית שהקים במרכז העיר, לאחר שהתקשה לגייס את בני הקהילה. במהלך השנים שלאחר מכן הוא פיתח שיטה שמטרתה עידוד קהילת אנ"ש לקחת חלק בפעילות המבצעים שבארגון בית חב"ד. השיטה ב"ה עובדת מצוין ועשרות מבני הקהילה משתתפים במבצעים מידי חג.

מדריך חובה לכל שליח שחשובה לו מעורבות הקהילה החבדי"ת בעיר בפעולות בית חב"ד.

מבצע לולב בנתניה:
7 סוכות מרכזיות ברחבי העיר
2 סוכות מרכזיות במרכז העיר המאוישות ע"י מטה הפעילות ואנ"ש
7500 יהודים שנוטלים לולב במהלך החג, ו-4000 פרוספקטים מחולקים
מאות מאנ"ש והתמימים נוטלים חלק במבצע


מה אנ"ש רוצים מאיתנו?

כאשר הגעתי לנתניה לפני כ-7 שנים ונתקלתי במעורבות מועטת של קהילת אנ"ש בעיר בפעילות חשבתי לעצמי: הרי כולנו חסידים ורוצים לקיים את רצון המשלח ולהשתתף במבצעיו, מהי הסיבה שאנו כה מתקשים לגייס את הקהילה? החלטתי לבדוק את הענין ולשאול בעצם את השאלה: 'מה אברך או בחור בקהילת אנ"ש רוצה מאיתנו כבית חב"ד'?

מוּדעוּת, הערכה ואחריות

עלינו לעורר מוטיבציה בקהילת אנ"ש, באמצעות שימת דגש על כמה פרטים המשלימים זה את זה. אני קורא לזה: מוּדעוּת, הערכה ואחריות.

1. מוּדעוּת

ראשית יש 'להעלות לסדר היום' בקהילה את נושא המבצעים, צריך שהמבצעים יהיה ה'נושא החם' שכולם מדברים עליו לפני חג הסוכות. (הדרך להגיע לכך הוא כמובן ע"י שיתוף פעולה של כל צוות בית חב"ד ולא רק של מנהל הפעילות, הרב מדבר על כך בשבת וכו', ויש כמובן את הפרסום הארצי המבורך של צא"ח למשל בנושא הסוכות הניידות לאחרונה – יחד יוצרים כולם את האווירה הדרושה).

כשבוע וחצי לפני החג אני מפרסם מודעות לכל בני הקהילה על גודל הענין של השתתפות במבצעים של הרבי. פעילות המבצעים בסוכות מתבצעת סביב סוכות מרכזיות. במודעות מתבקש כל אברך או בחור להירשם למשמרת של לפחות שעתיים בימי החג. אם ישנם משמרות שלא הושלמו, אני מתקשר בעצמי לאברכים ובחורים מבני הקהילה ומשלים את החסר.

2. הערכה

כל אברך זקוק ל'טפיחה על השכם' ולהוקרה. לפני החג אני מפרסם מודעה מעודכנת של האברכים והבחורים שקיבלו על עצמם להשתתף בפעילות – את המודעה אנו תולים בשבעת בתי הכנסת של חב"ד בנתניה. אולי זה נשמע דבר של מה בכך, אבל אתם לא יודעים עד כמה הדבר הקטן הזה של פרסום שמות המתנדבים פועלת על המוטיבציה של הציבור. הציבור רוצה להשתתף, אבל גם רוצה שיעריכו זאת.

במהלך חול המועד אני מתקשר באופן אישי לכל זוג המשתתף במבצעים כשעה לפני תחילת המשמרת שלו ומזכיר להם על המשמרת שלהם.

לאחר החג אני תולה בכל בתי הכנסת בעיר מודעות תודה גדולות שבהם מוזכרים כל שמות האנשים שלקחו חלק בפעילות המבצעים של חג הסוכות. (מצו"ב המודעות)

3. אחריות

עלינו לתת הרגשת לציבור אנ"ש את ההרגשה שאנו אחראים מלאים על המבצע ודאגנו לכל הדרוש לצורך קיום המבצע ולנוחות צוות המבצעים. ואביא מספר דוגמאות בהקשר של חג הסוכות:

אברך בקהילת אנ"ש מאוד רוצה להאמין שבית חב"ד סידר את כל הדרוש לצורך המבצעים והוא לא צריך לדאוג לדבר למעט ביצוע המבצעים. בדרך כלל יש לו סדר יום משלו, ובשעתיים הללו שהוא מגיע הוא מעונין להתמקד במבצעים ולא בדאגה לסוכה, לארבעת המינים או לכל דבר אחר. לכן יש לדאוג שהתשתית תהיה מוכנה ומסודרת מבעוד מועד. בהפעלה של המבצעים בסוכות יש לשים לב לפרטים הבאים:

א. לאחר מאות אנשים שמברכים על הלולב והאתרוג – הסט אינו נראה במיטבו. בדרך כלל אנ"ש שומרים מאוד על הסט של ארבעת המינים האישי שלהם, ואם לאחר משמרת במבצעים נפגם יופיו של הסט, הדבר לא יתקבל בברכה (וראו באג"ק חט"ז עמ' ל"ח שהרבי שולל גישה זו). לפיכך: אל תבקשו מאנ"ש 'לתרום' את הסט שלהם לצורך המבצעים. דאגו לאספקה קבועה של סטים לארבעת המינים מטעם בית חב"ד. אצלנו אנו נוהגים להחליף את הסטים מידי יום. כמו-כן דאגו להם להחזר נסיעות אם יש צורך.

ב. הסוכה חייבת להיות יפה ומושכת. דאגו שהשלטים יהיו תלויים כהלכה, שהמוזיקה תעבוד, שיהיו קופות צדקה וכו'. סוכה שאינה יפה ומתוחזקת אנ"ש לא מרגישים בנוח לעמוד בה.

ג. דאגו לאספקה שוטפת של שתיה (ומזונות) עבור אנ"ש ועבור ציבור המבקרים בסוכה. אין זה מתפקידו של המתנדב לקנות כיבוד. (במקרים חריגים ניתן לבקש מהמתנדב לרכוש את הכיבוד מכספי הקופה).

ד. דאגו למשמרות של זוגות דווקא. שהיה בדד בסוכה משעממת, והחוויה ממבצעים לא תיזכר לטוב. אנו נוהגים שא' נמצא בחוץ ומזמין אנשים ואחד נמצא בפנים ומברך איתם על ארבעת המינים.

ה. לאנ"ש יש סדר יום משלהם, הם ישמחו לתרום למבצעים אך לא מעבר למה שהתחייבו. דאגו שכל זוג יבצע משמרת בדיוק לפי הזמן שהתחייב. לכן אני מתקשר כתזכורת לכל זוג זמן מה לפני תחילת המשמרת. למשמרת הראשונה מידי יום אני מתקשר ערב לפני, כי לעיתים קשה לקום בבוקר וחשוב שהיום יתחיל 'על רגל ימין'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.