מערכת COL | יום י"ג תשרי ה׳תשס״ח 25.09.2007

השלוחים מברכים על פתיחת מניין חדש באלמא-אטא

הרבנות הראשית לקזחסטאן מברכת על היוזמה הברוכה לפתוח בית כנסת חדש לקראת הימים הנוראים באיזור חדש באלמא אטא על-ידי השליח הרב מנחם-מענדל גרשוביץ ■ "אנו מברכים על היוזמה שבזכותה יוכלו יהודים שגרים רחוק מבית הכנסת חב"ד ליובאוויטש להתפלל אף הם בתפילות היום הקדוש", אומר רבה של קזחסטאן השליח הרב ישעיה אלעזר הכהן. "הדבר רק מראה את התגברות הרצון להתקרב ליהדות בקרב יהודי אלמא-אטא, לאחר עבודה קשה של השלוחים הפועלים במסירות נפש מזה 13 שנה" ■ יצויין, כי המקום בו החל לפעול המניין, הינו המבנה הראשון שעיריית אלמא אטא תרמה לקהילה עבור בית הספר היהודי יחד עם הנגיד מר ארקדי גיידמאק שתרם גם את שיפוצו לזכר אביו ז"ל   לסיפור המלא
השלוחים מברכים על פתיחת מניין חדש באלמא-אטא
הרבנות הראשית לקזחסטאן מברכת על היוזמה הברוכה לפתוח בית כנסת חדש לקראת הימים הנוראים באיזור חדש באלמא אטא על-ידי השליח הרב מנחם-מענדל גרשוביץ.

"אנו מברכים על היוזמה שבזכותה יוכלו יהודים שגרים רחוק מבית הכנסת חב"ד ליובאוויטש להתפלל אף הם בתפילות היום הקדוש", אומרים ברבנות הראשית לקזחסטאן. "הדבר רק מראה את התגברות הרצון להתקרב ליהדות בקרב יהודי אלמא-אטא, לאחר עבודה קשה של השלוחים הפועלים במסירות נפש מזה 13 שנה".

רבה של קזחסטאן השליח הרב ישעיה אלעזר הכהן מציין שזהו הבית כנסת השלישי הפועל באלמא אטא, ובית הכנסת הנוסף הוא במתחם בית הספר גרשוני המופעל ע"י הרב שבח זולטופובסקי, שממוקם באיזור אחר. הרב כהן מאחל שבמהרה המקום יהיה צר מלהכיל את הבאים, וכשם שכאשר אנו בנינו את בית הכנסת המרכזי חשבנו שבנינו בית כנסת ענק, ובזמן קצר המקום היה צר מלהכיל ונאלצו להרחיב את המקום - כך יהיה גם עם המניין החדש שהוקם.

יצויין, כי המקום בו החל לפעול המניין, הינו המבנה הראשון שעיריית אלמא אטא תרמה לקהילה עבור בית הספר היהודי יחד עם הנגיד מר ארקדי גיידמאק שתרם גם את שיפוצו לזכר אביו ז"ל.

מאחר ושיפוץ המבנה לא היה מוכן בזמן לפתיחת שנת הלימודים, התלמידים למדו כשלושה חודשים במתחם מרכז בית מנחם חב"ד ליובאוויטש. כל המשרדים הפכו לכיתות לימוד, ובית הכנסת הופרד לכיתות נוספות על-ידי מחיצות, ואפילו חדר הקבלה של המקוה המפואר שימש כיתת לימוד.

בהמשך, רכש גיידמאק מבנה גדול יותר לבית הספר, ואז פתחו את גני ילדים במבנה הזה. כעת, העבירו את הגנים למבנה של בית הספר ושיפצו אותו מחדש במימון וביוזמתו של אור אבנר בנשיאותו של ר' לב לבייב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.