מערכת COL | יום י"ב תשרי ה׳תשס״ח 24.09.2007

חב"דניק מאוסטרליה מדווח: מצאנו זהב באילת

ר' אברהם סלפינגר, חסיד חב"ד ממלבורן, אוסטרליה, המחזיק בחברה לכריית מתכות טוען שמצא פוטנציאל לריכוז גבוה של זהב בהרי אילת. הבדיקות שנערכו מצפון לאילת, באיזור הר ידידיה, מעידות על הימצאות זהב בריכוז של 4 גרם לטון ■ הבדיקות נערכו בשטח בחודשים האחרונים, ובעוד מספר חודשים יחלו הקידוחים. הקידוח יהיה תת קרקעי ותהליך העיבוד יעשה באיזור התעשייה ליד אילת. עלות הבדיקות בשלב זה מעורכות במאות אלפי דולרים, ועלות הקידוח תגיע למליוני דולרים לסיפור המלא
חב

ר' אברהם סלפינגר, חסיד חב"ד ממלבורן, אוסטרליה, המחזיק בחברה לכריית מתכות טוען שמצא פוטנציאל לריכוז גבוה של זהב בהרי אילת. הבדיקות שנערכו מצפון לאילת, באיזור הר ידידיה, מעידות על הימצאות זהב בריכוז של 4 גרם לטון.

את הבדיקות מבצעת חברת "כי טוב ריזורסס" שבבעלות סלפינגר. הבדיקות נערכו בשטח בחודשים האחרונים, ובעוד מספר חודשים יחלו הקידוחים. הקידוח יהיה תת קרקעי ותהליך העיבוד יעשה באיזור התעשייה ליד אילת. את ציוד הקידוח יהיה צורך להביא במסוקים מאחר והגישה לאיזור מסובכת. עלות הבדיקות בשלב זה מעורכות במאות אלפי דולרים, ועלות הקידוח תגיע למליוני דולרים.

יצויין, כי לאילת היה כבר נסיון מר עם זהב. בשנות ה-80 הגיע אדם שטען כי מצא זהב מול אילת. הוא הביא למכון חומר שאכן היה זהב. אנשי המכון ביקשו לצאת לשטח ולבצע בדיקות משלהם. בדגימות אכן נמצא ריכוז גבוה של זהב, אולם לאחר מכן התברר כי אותו אדם פיזר בשטח זהב מזוייף.

ר' אברהם סלפינגר, התקרב לאנשי חב"ד בקנדה ואז גילה את יהדותו. כיום, הוא פעיל בבית חב"ד לתרמילאים ישראליים במלבורן. סלפינגר הוא מהנדס כרייה וגיאולוגיה ועומד בראש חברה לכריית זהב, מינרלים ומחצבים אחרים. החברה שבבעלותו תונפק בקרוב בבורסה של קנדה לפי שווי של 10 מליון דולר.  

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
4 גרם לטונה?
י"ב תשרי ה׳תשס״ח
האם זה רווחי?
2.
יוסי
י"ג תשרי ה׳תשס״ח
איפה בדיוק ?
אני עכשיו נוסע לשמה !!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.