מערכת COL | יום ב' שבט ה׳תשס״ד 25.01.2004

רבני חב"ד ישתתפו בסימפוזיון ההלכתי באוסטריה

העיר וינה נערכת בימים אלו לאירוח 100 רבני ערים וקהילות, מורי הוראה ופוסקים חשובים, בהם רבנים חב"דיים מרחבי יבשת אירופה שיתכנסו בתחילת השבוע הבא (ט' שבט) לסימפוזיון האירופאי השנתי שיארח את "מיטב המומחים העולמיים יישאו הרצאות בנושאים אקטואליים המעסיקים את הרבנים והקהילות באירופה. כגון יוחסין - קביעת יהדות, מקוואות, יחסי רפואה והלכה", לדברי הרב משה גרליק, מנהל "מרכז רבני אירופה". כלי התקשורת בוינה עסקו בסופשבוע האחרון בהגעתם של הרבנים והאפשרות שיעלו את נושא האנטישמיות באוסטריה בפגישתם עם ראשי המימשל, אולם הרב יעקב בידרמן, מרבני וינה וחבר הועדה המארגנת אומר בתגובה כי מעבר לנושאי חופש הדת וביטחונם של יהודי אירופה, הסימפוזיון יתמקד בעיקר בנושאים הלכתיים תורניים. "על סדר היום עומדים בעיות של יוחסין, שיפוץ בתי-כנסיות והקמת מקוואות".
רבני חב
ארמונה של מלכת אוסטריה לשעבר, בו יתקיים הסימפוזיון הלכתי לרבני אירופה - תשס"ד
הסימפוזיון ההלכתי יתקיים בארמונה של מלכת אוסטריה לשעבר, מריה טרזיה שהוענק על-ידי עיריית וינה לקרן לאודר והוסב למכללה יהודית. הקמפוס המטופח יארח את המתכנסים שלדברי המארגנים יגיעו ממזרח ומערב אירופה. בשלושת ימי הסימפוזיון הרבנים יתארחו במכללה, בה קיימים חדרי הלינה מפוארים, אולמי הרצאות ודיונים ובית-כנסת מרווח. וינה, העיר האוסטרית המגשרת בין מזרח למערב אירופה וחברה באיחוד האירופי, מארחת בקביעות כנסים בינלאומיים של ארגון האו"ם וארגוני זכויות אדם. כלי התקשורת בוינה עסקו בסופשבוע האחרון בהגעתם של הרבנים והאפשרות שיעלו את נושא האנטישמיות באוסטריה בפגישתם עם ראשי המימשל. הרב יעקב בידרמן, מרבני אוסטריה – המדינה המארחת, אומר בתגובה כי מעבר לנושאי חופש הדת ובטחונם של יהודי אירופה, הסימפוזיון יתמקד בעיקר בנושאים הלכתיים תורניים. "יהדות מזרח אירופה עברה שלושה שלבים בעשור האחרון. חיי היהדות נחנקו בתקופת השלטון הקומוניסטי. עם נפילת מסך הברזל החלה התחייה היהודית ועשרות רבנים יצאו להקים מחדש את הקהילות. כעת, היהדות עוברת לשלב השלישי של ביסוס ורה-ארגון". לדבריו, על סדר היום עומדים בעיות של יוחסין, שיפוץ בתי-כנסיות והקמת מקוואות. אנשי "מרכז רבני אירופה" מדווחים על עשרות רבנים ומנהיגי קהילות, בעיקר ממזרח אירופה, העומדים בקשר יומיומי עם רבני המרכז בבריסל המעניקים ייעוץ רבני הלכתי, תמיכה בייצוג בפני השלטונות ובאספקת ספרי-תורה ותשמישי קדושה נחוצים. "המצב הנוכחי דורש מאיתנו להתמקד בחיזוק חיי היהדות באירופה", אומר הרב מענדל איידלמן, מארגן הסמינר. "אני חייב לציין כי האיום האנטישמי גרם בעקיפין לתוצאות חיוביות בנושא ההתעוררות היהודית. בקרב בני הנוער היהודי מורגשת תחושת אחווה והזדהות מוגברת עם חיי המורשת היהודית".
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
לוי מטוסוב
ב' שבט ה׳תשס״ד
נדמה לי שבפעם הקודמת שהתקיים הסמינר ההלכתי במילאנו ע"י מרכז רבני אירופה, הדמות המארגנת היתה ר' לוי מטוסוב.
האם הוא עוד עובד במשרדי מרכז רבני אירופה?
2.
תודה לוי!
ב' שבט ה׳תשס״ד
לוי מנהל חצי אירופה.

שליח באירופה
3.
הוא עובד במרכז הקהילתי של אירופה
ב' שבט ה׳תשס״ד
מאז הסמינר ההוא, מטוסוב עבר לנהל את המרכז הקהילתי האירופאי.
יש פרטים באתר שלו - www.ejcc.eu.com
4.
טוב לב
ב' שבט ה׳תשס״ד
ידידיי חסידי חב"ד,

עשרות שלוחים של חב"ד נעזרים ברבי לוי מטוסוב ברחבי אירופה.

משום מה אינו מפרסם את עצמו אלא עוזר לעוד ועוד יהודים.
5.
שליח
ב' שבט ה׳תשס״ד
מדוע מרכז רבני אירופא לא הזמין את כל השלוחים שמשמשים כרבני קהילות במזרח אירופא השלוחים מצפים להזמנה
6.
שמוליק
ג' שבט ה׳תשס״ד
למה רק חצי אירופה ???
כל כולו בשלימות
7.
ל5
ג' שבט ה׳תשס״ד
דברתי היום עם אחד העובדים במשרדי מרכז רבני אירופה, ושאלתי את שאלתך, והוא ענה לי שהם שלחו את ההזמנה לכל רשימת הרבנים מקבלי גליון הקשר, וכמובן שקשה להיות מעודכן כל הזמן ולמשל לא מזמן הרב בבוקרשט עבר דירה והקשר שהיה מקבל חזר למשרד בבריסל (כי לא עידכן אותם בכתובתו החדשה).

אולי פה המקום להעיר שכל רב שעוד לא מקבל את הקשר שיעדכן את המשרד שלהם ובטוח יוסיפו על רשימתם.

אחד השלוחים באירופה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.