מערכת COL | יום ט' תשרי ה׳תשס״ח 21.09.2007

אחרי חב"ד: בעלז התקינו את "מנורת התחנון"

עיתון "משפחה" מדווח השבוע לקוראיו על "חידוש מעניין" במרכז העולמי של חסידי בעלז בירושלים ■ בעשרות 'שטיבלאך' של מנייני התפילה בהיכל בית-המדרש הענק הותקנה מנורה מיוחדת המיידעת את הציבור אם ישנה באותו היום 'סנדקאות' בביתו של האדמו"ר מבעלז שליט"א הפוטרת את עשרות המניינים מאמירת תחנון ■ מה שעיתון 'משפחה' לא ידע, כנראה, שאת "הרעיון היצירתי" הגו לראשונה גבאי בית-חיינו - 770 בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק לפני מספר חודשים כפי שדווח ב-COL לסיפור המלא
אחרי חב
"מנורת התחנון" ב-770 על רקע ביהמ"ד של בעלז ● צילומים: אלי קאהן, COL וארכיון
מאת חיים ברון, כתב COL

עיתון "משפחה" מדווח השבוע לקוראיו על "חידוש מעניין" במרכז העולמי של חסידי בעלז בירושלים. על-פי הדיווח, בעשרות 'שטיבלאך' של מנייני התפילה בהיכל בית-המדרש הענק הותקנה מנורה מיוחדת המיידעת את הציבור אם ישנה באותו היום 'סנדקאות' בביתו של האדמו"ר מבעלז שליט"א הפוטרת את עשרות המניינים מאמירת תחנון.

בדיווח בעיתון, נכתב עוד כי "לפני שבועות מספר הגה הגבאי של בית המדרש ר' אהרן קלמן פריד, רעיון יצירתי. הוא תלה במסדרון שבין חדרי התפילה מנורה רגילה.
"מידי בוקר הוא מתעדכן מגבאיו של האדמו"ר אם ישנה ברית וסנדקאות, ומחדר בקרת החשמל, מדליק או מותיר כבויה את המנורה המיוחדת, כך שמעת כל שצריכים לעשות שליחי הציבור הוא להציץ אל המנורה ולעדת אם לומר 'תחנון' או להמשיך בקדיש שלאחרי תפילת שמונה עשרה".

מה שעיתון 'משפחה' לא ידע, כנראה, שאת "הרעיון היצירתי" הגו לראשונה גבאי בית-חיינו - 770 בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק לפני מספר חודשים. כזכור כפי שדווח ב-COL הותקנה מנורה חדשה ובולטת בעמוד התפילה הנוסטלגי ב-770.

המנורה החדשה, אליה מצורף לוח הפעלה מיוחד, מיועד בשביל חתנים. במודעה שנתלתה ב-770, מתבקש כל חתן שמגיע ל-770 לאחת מהתפילות, להפעיל את המנורה, בכדי שקהל המתפללים ידע לא לומר 'תחנון'.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
זה הבית הכנסת "היכל"
ט' תשרי ה׳תשס״ח
זה לא הבית המדרש אלא בית הכנסת הגדול הנקרא "היכל" שרק פתוח בשבת ויום טוב וחול המועד. מתחתיו יש הבית המדרש הגדול "המרכזי", ולידו הרבה שטיבעלעך. אני גר בשיכון חב"ד, והרבה פעמים בא להתפלל בבעלז. ממש תענוג שם. התפלה בניחותא ונחת, מזגנים וקפה ותה לריוח, בעל-בתישקייט שאין לשער, ועולם חסידי סימפטי.

יש הרבה ללמוד מהם!!!!
2.
Belzer Rebbe
ט' תשרי ה׳תשס״ח

In Arutz 7 you can hear a nigun of the Belzer Rebbe shlit"o. Very nice

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/166774
3.
KOL HAKOVOD SHOLOM BER GOLDSTEIN
ט' תשרי ה׳תשס״ח
770 CHOSON LAMP DISIGNED INSTALLED BY REB SHOLOM BER GOLDSTEIN TOSHAV HASCHUNA WITH THE DONATION OF REB GOLDHIRSH OF MEMBOURNE AUSTRAILIA
4.
הם ידעו ועוד איך
י' תשרי ה׳תשס״ח
אלא שבבעלז כמו בבעלז של היום לא מגלים שהדברים מ770.
5.
מה זה מ770 ?
י"ב תשרי ה׳תשס״ח
בישיבה במלבורן נוהג זה כבר למעלה מ35 שנה. מיכאל גולדהירש ממלבורן הביא את זה ל770.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.