מערכת COL | יום ט' תשרי ה׳תשס״ח 21.09.2007

'אושפיזין' לא רצוי בקראון-הייטס

ארגון 'פטה' - אירגון נגד צער בעלי-חיים שמתמקד לאחרונה בנוהלי שחיטה בארה"ב שלח בימים האחרונים נציג מטעמו לשכונת קראון-הייטס בניו-יורק לתעד שוב את "האכזריות" של מנהג ה'כפרות' ■ הוא תיעד את החסידים מנופפים מעל ראשם את התרנגולות, שוחח עם הבחורים הישראלים - מהם ניסה להוציא "הודאה" ב"אכזריות" של המנהג ■ COL תיעד את נציג הארגון מנסה לתעד לשוא את ה"אכזריות" בהנפת התרנגולים, משוחח עם בחורים ישראלים, ועומד ע"י שוטרים במטרה להיראות כ"מותקף" לסיפור המלאCOL מגיש בכתבה המלאה: הסרטון "המפליל" של 'פטה' 
'אושפיזין' לא רצוי בקראון-הייטס
נציג 'פטה' מחפש "התעללות". מימין: משוחח עם בחורים ● צילומים: אלי קאהן, COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

ארגון 'פטה' - אירגון נגד צער בעלי-חיים שמתמקד לאחרונה בנוהלי שחיטה בארה"ב שלח בימים האחרונים נציג מטעמו לשכונת קראון-הייטס בניו-יורק לתעד את "האכזריות" של מנהג ה'כפרות'.

הנציג, היה נראה 'תייר' רגיל. הוא הסתובב בין האנשים ותיעד אותם במצלמת וידאו. אלא ש-COL הבחין בו ניגש לפח צדדי, אליו הושלכה תרנגולת שמתה. בהמשך, הוא ניסה לחפש ולתעד כיצד החסידים מרימים את התרנגולות ומניפים אותם ב"אכזריות".

בחלק ניכר מהזמן שוטרים ניראו על-ידו, בכדי שלא יציקו לו - אם ייוודע שהוא משתייך לארגון 'פטה' - המחפש לעורר פרובוקציות.

הבחורים הישראליים שהגיעו לחצרות-קודשנו לרגל חודש-החגים שוחחו איתו בנעימות והוא, מצידו, ניסה להוציא מהם מילת "הודאה" ב"אכזריות" המנהג הנהוג מזה אלפי שנים.

כזכור, כפי שנחשף לראשונה ב-COL לפני מספר שבועות, ארגון 'פטה' התלונן על צער בעלי-חיים שנגרם לעופות ששוחטים היהודיים לצורך מנהג 'כפרות'. לתלונה צורף סרט וידאו שצולם בחשאי בשכונת קראון-הייטס בתשס"ז - בעם קיום מנהג כפרות.

בסרט הוידאו, נראית תרנגולת שחוטה וחתוכה לחתיכות כשראש התרנגולת עדיין מפרפר ובחור ישיבה מכה על ראש התרנגול. התמונות אמנם נלקחו ממקום ספציפי ואינן משקפות את מה שקורה ביתר נקודות המכירה, אבל סרט הוידאו זכה לסיקור בכלי-התקשורת האמריקנים.

אין החלטה

במכתב ששיגר האירגון למשרד הבריאות תואר טקס הכפרות במילים: "טקס ברוטלי". העופות שנשחטים במתחם המכירות נזרקות לתוך משאית ללא הגיינה, האנשים שעוסקים במלאכה אינם לובשים כפפות ובגדיהם מכותמים בדם", זהו רק חלק מהתיאור שמתואר במכתב הארוך.

האירגון ביקש מהרשויות המקומיות לאסור את קיום המנהג. בעקבות כך התכנסה קבוצה גדולה של ראשי-הישיבות בארה"ב בביתו של נשיא מועצת גדולי התורה בארה"ב, האדמו"ר מנובומינסק כדי לדון בגזירה.

נכון לעכשיו, משרד הבריאות האמריקאי לא הורה על שום צעד נגד מנהג ה'כפרות' ומשטרת ניו-יורק ממשיכה לאבטח גם השנה את האיזור בו מתקיים ה'כפרות'. כך, בקראון-הייטס, מספר רחובות נחסמים לתנועה לאורך כל הלילה ועשרות שוטרים מתפרסים באיזור.

כאמור, ארגון 'פטה' שלח גם השנה נציג בתקווה לתעד גם השנה את ה"אכזריות" של מנהג הכפרות.
לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
22 תגובות
1.
סקרן..
ט' תשרי ה׳תשס״ח
מהו הטקסט המוזר שכתוב לבחורים ה'תמימים' על הכיפה?
2.
סתם מעניין:
ט' תשרי ה׳תשס״ח
אמש, אותם אלו שמשוחחים עימו באהבה רבה . . נתנו מכות רצח לבחורים חבדיי"ם ב770.

יחי ההבדל הקטן.

col - אבקשכם לאשר התגובה.
3.
ארגון פיטא צודקים
ט' תשרי ה׳תשס״ח
יש לציין שבנושא זה יש צדק בדברי הארגון הנ"ל- מנהג הכפרות בצורה שנערכת היום סותרת את האיסור לצער בעלי חיים - להעמיד תרנוגלים דחוסים בקופסאות ליום או יומיים בלי לתת להם מים לשתות, או לסחוב אותם בצורה ברוטאלית- היא צער בעלי חיים ואיננה יכולה להיות כפרה על שום דבר, חוץ מזה שהרבה תרנוגלים נזרקים לפח שגם הוא איסור של בל תשחית, כל הכפרות היום מנוהל על ידי מוסדות או אנשים הזקוקים להכנסה מהירה ואינה משקפת את המנהג היהודי הקדום של כפרות- יש לעיין היטיב אם להמשיך לקיים מנהג זה אם האופן שבו מקיימים את המנהג סותרת להלכה ולהנהגה תורנית יהודית ואנושית. כל זמן שאין תנאים מנימיליים לתרנגולים ואין הם נשחטים למטרות אכילה אולי יש לקיים את מנהג הכפרות על כסף.
אולי זכו ארגון פיטא עכ"פ להזכיר לכולנו שיש הלכות צער בעלי חיים - לא הם המציאו זאת זה התורה שלנו
4.
ודאי
ט' תשרי ה׳תשס״ח
2,3 צודקים 100%
5.
ל1,2,4
ט' תשרי ה׳תשס״ח
התגובות שלכם מעוררות סלידה עמוקה.
6.
to # 3
ט' תשרי ה׳תשס״ח
Who made u into the last Poisek???!!!!

Yidden have been doing it for generations but YOU KNOW about what the chickens are given or not...


The shulachon oruch has opinions about what and when to feed or not to feed animals before Shchita...

Last but not least: do YOU have Smicha? and if you do; did you also get on hilchods Shchita???!!!



Kol hamerachem... soifoi...
7.
ל 1 2 4
ט' תשרי ה׳תשס״ח
גם מיזה אתם עושים מחלוקת
די די די

ערב יום כיפור
8.
יהודי
ט' תשרי ה׳תשס״ח
כל הכבוד למגיב 3
9.
לא זורקים לפח!!!!
ט' תשרי ה׳תשס״ח
אחרי הכפרות אוספים את התרנגולים ומביאים אותם לאנשים שצריכים אותם! אוכלים אותם! וזאת מעלה לתרנגולים לעשותת כפרות! והשחיטה ? הם לא ממרגישים את זה! והגויים מחשמלים אותם זה אחזריות!!!
10.
ל9, הלואי וכך היה בכל המקומות.
ט' תשרי ה׳תשס״ח
הרצוי ביותר זה לקיים את מנהג הכפרות במקום שבו גם שוחטים! במקום ורצוי ש ג ם מכשירים את העופות!

במקרים הגרועים, התרנגולות כלואות בארגזים מהבוקר עד הערב בקרנות הרחובות ללא שתיה וצל, כאשר ישנם גם אירגונים לא אמינים שהרווח המהיר עומד לנגד עיניהם ומעבירים את התרנגולים ה"עשויים" לנקודה חדשה ו"ממחזרים" שוב את הרווח ע"י מכירה שניה של ה"כפרות".

במקרים אחרים סוחרי-הכפרות רוכשים תרנגולות מטילות זקנות שבשרם אינו ראוי כמעט למאכל ולאחר שגבו את דמי הכפרות, מושלכות התרנגולות לאשפה.

במקומות אחרים שבהם כן שוחטים במקום, מכיוון שאינם ערוכים להכשיר כמות גדולה כזו של עופות בפרק זמן קצר שבין "אשמורת הבוקר" לערב החג לכן משליכים את העופות השחוטים לאשפה, או מוכרים לערביים.

לכן הטוב ביותר למי שרוצה להימנע מגרימת צער בעלי חיים מיותר שיערוך את הכפרות בסמוך למשחטה מסודרת כמו בכפר חב"ד וכו

באם לא, כנראה שהטוב יותר לעשות כפרות על כסף ולחסוך צער בעלי חיים מיותר.
11.
תודה
ט' תשרי ה׳תשס״ח
חיפשתי הרבה זמן את הסרטון בכדי לראות את ה"התעללות"...

תודה לכם
12.
ל-3
ט' תשרי ה׳תשס״ח
מספר חזק 3

אפילו אם היה משהו בדבריך . (ברור שדעת בע"ב היפך דע"ת) אבל אם שוה אתה בעיניך לאותם צאצאי פיטה אז א"כ צריך לבדוק את יחוסך.

בגרמניה הנאצית נאסרו אנשים עבור "התעללות" כאילו בתרנגולת
ורצחו שש מליון יהודים.
13.
ל-1..
ט' תשרי ה׳תשס״ח
אני לא חבדניק, וגם הסתקרנתי מזה הטקסט המוזר שלהם על הכיפה, לאחר בירור קצר ראיתי שזה משפט שהרבי תמיד עודד שיגידו אותו, ראיתי אפילו סרטון שהוא ממש מעודד בהתלהבות שישירו את זה שוב ושוב...
14.
הכי מעניין בתומונות..
ט' תשרי ה׳תשס״ח
מה שהכי נהנתי מהתמונות זה לראות את השוטרים...

אוי ניו יורק...
מתי תהיי תל אביב ?
15.
תגובה ל-6
ט' תשרי ה׳תשס״ח
א. אל תתקוף אישית, תענה לעניין.
ב. יהודים עושים כפרות שנים, אבל אני בטוח שדאגו יותר לצער בעלי חיים. צער בעלי חיים הוא מהתורה.
ג. יש רבנים שהמליצו על כפרות על כסף וכדו זה לא המצאה של המגיב (לדוגמא הרב עובדיה יוסף)
ד. למשפט "כל המרחם על אכזרים" אין שום קשר. התרנגולים אכזריים למישהו?

לסיכום, זה ש"כולם עושים" וזה שנראה לך (על סמך מה?) שככה היה תמיד, לא פוטר מלשמור מלצער בעלי חיים שלא לצורך.
16.
ל12
י' תשרי ה׳תשס״ח
א: לא עבר יום כיפור
ב: מה הקשר ליחי ולירגון פיטא
ג: ל5 כול הכבוד
יחי המלך
17.
למס 3
י' תשרי ה׳תשס״ח
אני אתך בכל מילה, מסופר באחד מסיפורי הצדיקים על איש פשוט שהיה בכוחו לברך , כולם היו סקרנים, שכן איש פשוט הוא ומנין כוח הברכה, יום אחד ניגש אליו אדמור גדול וציווה עליו לגלות לו את הסוד וביקש ברכה, ענה לו האיש הפשוט: אני מוכן לברך אותך אבל רק במקום פלוני.. מדוע שם שאל האדמור?
ולבסוף גילה לו האיש שליפני שנים רבות היו מבצעים שם את מנהג הכפרות והוא תמיד דאג להכניס את רגלי התרנגולות לתוך הארגזים שרגליהם לא ישברו או יפצעו מעוצמת הזזת הארגזים, ובנוסף היה קורא שם תהילים לעילוי ניצוצות שהיה בתרנגולים הללו.
מיד הבין האדמור שמדובר פה בצדיק ניסתר באמת ומדוע זכה שהתקיימו בירכותיו
18.
אין מה להיתמם
י"א תשרי ה׳תשס״ח
ישנו הרבה הדרוש תיקון מבחינת צער בע"ח, למרות שזה אפס קצהו ממה שהם עוברים בכל תהליך הגידול
19.
To #17
י"א תשרי ה׳תשס״ח
Tipesh. that story has nothing to do with tzaar baalei chayim; the man was worried that the chickens would become treifos if they broke their feet, and yidden would be nichshal in eating treif, and also those who did kaporos on them would not have a kaporo because it must be on a kosher chicken. That was his tzidkus, he wasnt some PETA person.

By the way, even the chickens that are not salted in time, and are therefore thrown out or sold to goyim, have already had a mitzvah done with them - the money for kaporos goes to tzedoko. You think a chicken costs $10-$15 like they charge? The moment you pay your money youve already given tzedoko, no matter what happens afterwards to the chicken. And if they sell it to a goy then that money also goes to tzedoko, so whats your problem?
20.
למגיב מספר 6 (19)
י"א תשרי ה׳תשס״ח
סוכ"ס גילה את פרצופו ואת כוונותיו כנראה מדובר כאן באחד אלו המרוויחים מצער בעלי החיים ולכן מתרץ את הכול ב-"אפילו אם התרנגול הולך לפח הרי הכסף ששולם בעדו הלך לצדקה" ולדברים אלו עוד מקדים לתאר את המגיב האחר בתואר "טיפש"- אין שום הצדקה לצער בעלי חיים ולא צריך לסמיכה בשביל לדעת זאת - וברור לכול שיהודים שעשו כפרות בדורות שעברו (ראייתו המלומדת של המגיב) לא הביאו אותם בצורה מסחרית לרחובה של עיר וכו אלא כל אחד לקח לו את תרנגולו מחצירו (עיין טור סימן תרה "תרנגול מצוי בבית יותר מכל בהמה ועוף) ומביאו לשוחט וכמו שהיו עושים כל פעם שהיו צריכים לאכילת תרנגולים וכו - קופסאות דחוסים להתפקע בתרנוגלים העומדים כמה ימים ברחובה של עיר כדי להיות ל"כפרה" זהו חידוש של הדור האחרון-והוא פשוט ואין צריך "סמיכה" כדי לדעת ולפסוק שכפרות אינם יכולים להיות על ידי צער בעלי חיים- ואם יש לך לענות לעניין ענה ואם לאו כבר אמר החכם מכל אדם "גם אוויל מחריש וכו"
21.
שכויח ל3 אני מסכים ויש לי פתרון
י"א תשרי ה׳תשס״ח
שבוע שעבר עברתי על אופני בשכונת מאה שערים בירושלים וראיתי מנהג כפרות למהדרין עם מינימום התעללות בבעלי חיים .
במשחטת העופות של העדה החרדית
זה עלה פי 2 ופי שלושה מהמחירים הרגילים בשוק אך שמחתי שמחה גדולה
**************************
למחרת הבאתי לשם את המשפחה
השוחט עשה מלאכתו נאמנה בסמיכות לכפרות
אפילו התקשרתי לאיש תקשורת כדי שידעו שם שיש אלטרנטיבה
***************************
לא חייבים לעבור על חוקי התורה כדי לקיים מנהג יהודי קדום
[email protected]
22.
THINK ABOUT IT
י"ב תשרי ה׳תשס״ח
EVEN THOUGH IM NOT SAYING THAT WE SHOULD STOP KAPPAROS, THE WAY THE PEOPLE TREAT THE CHICKENS IS TZAR BAALEI CHAYIM. I SAW THEM THROWING CHICKENS THAT ARE TRAIF BUT ALIVE ON THE FLOOR. PEOPLE THEN STEP ON IT AND THROW IT AROUND. MAYBE THEY SHOULD TREAT IT A LITTLE BIT NICER
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.