מערכת COL | יום ז' תשרי ה׳תשס״ח 19.09.2007

משלחת אגו"ח ביקרה במוסדות חב"ד בחדרה ואור עקיבא

חברי אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש ערכו ביום רביעי ביקור במוסדות חב"ד בחדרה ובאור עקיבא, וחיזקו את השלוחים. על משלחת אגו"ח נמנו: יו"ר אגו"ח וצאגו"ח הרב יוסף-יצחק אהרונוב, הרב יוסף-יצחק חיטריק, הרב נתן וולף, והמזכ"ל החדש של אגו"ח הרב אריאל למברג ■ אל חברי אגו"ח נילוו משלחת חברי בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש: מזכיר ביה"ד ורב נחלת הר-חב"ד הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי, רב העיר חולון הרב יוחנן גוראריה, ורב העיר ערד הרב בן ציון ליפסקר ■ הרב יוחנן גוראריה רב העיר חולון מסכם את הביקור: "מאוד התרשמתי מהפעילות העניפה של בתי חב"ד בחדרה ובאור עקיבא-קיסריה", אומר הרב גוראריה ל-COL. "אמרתי לשלוחים שיותר משהם שמחים שביקרנו אצלם, אנו שמחנו שזכינו לראות את פעולות השלוחים. מחמם את הלב לראות את העבודה הנפלאה של השלוחים"  לסיפור המלא וגלריית תמונות  
משלחת אגו
ממראות הביקור של משלחת אגו"ח, היום ● צילומים: מאיר דהן, COL

שרון גושן

חברי אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש ערכו ביום רביעי ביקור במוסדות חב"ד בחדרה ובאור עקיבא, וחיזקו את השלוחים. על משלחת אגו"ח נמנו: יו"ר אגו"ח וצאגו"ח הרב יוסף-יצחק אהרונוב, הרב יוסף-יצחק חיטריק, הרב נתן וולף, והמזכ"ל החדש של אגו"ח הרב אריאל למברג.

אל חברי אגו"ח נילוו משלחת חברי בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש: מזכיר ביה"ד ורב נחלת הר-חב"ד הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי, רב העיר חולון הרב יוחנן גוראריה, ורב העיר ערד הרב בן ציון ליפסקר.

הביקור המיוחד, הנערך על-פי הוראת הרבי לאגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש לערוך ביקורים במוסדות חב"ד נפתח בשעת בוקר בבית חב"ד חדרה, שם קיבלו את פני האורחים יו"ר בית חב"ד הרב קלונימוס קופציק, ומנהל בית חב"ד הרב יוחנן בוטמן. הרב קופציק סיפר לאורחים כי לבש במיוחד סירטוק חגיגי השמור אצלו לשמחות, כי זו הפעם הראשונה מאז הגיע לשליחות בעיר, לפני 36 שנה, כשמשלחת של רבנים וחברי אגו"ח מגיעים לבקר ולעודד במוסדות...

הרב קופציק סיפר כי בשנת תשמ"ט הוא העניק את "מפתח העיר" לרבי והרבי אמר: "שנסגור את העיר בפני דברים רעים, ונפתח רק בפני דברים טובים". הוא סיפר כי חיכה כל כך הרבה שנים מתי יפתח, וכעת, עם ביקור הרבנים הוא מאמין שתפתח העיר.

משם יצאו האורחים לקבלת פנים בגני הילדים, ולסיור בבניין התלמוד תורה שנפתח בעיר לפני כשנתיים. הילדים קיבלו את פני האורחים כשהם לבושים בבגדי חג, והרבנים בחנו אותם בהלכות יום כיפור, ובחומש. הילדים קראו איגרת ברכה שכתבו לכבודם של האורחים, ומשם יצאו חברי המשלחת לבקר באתר הבנייה עליו יוצב בקרוב הקראוון החדש שנרכש על-ידי המוסדות לרווחת התלמידים. בביקור בגני הילדים, לימד הרב ליפסקר את הילדים הרכים לתקוע בשופר.

משם פנו חברי המשלחת למפגש עם חוג ידידי בית חב"ד בעירף לצד ראש העיר מר חיים אביטן. הרבנים בירכו את הנוכחים בברכת "מי שבירך" אישית, והעריפו עליהם ברכות. הרבנים נשאו דברים, שיבחו והודו לתומכים על עזרתם, וביקשו מראש העיר לשנס מותניים ולתמוך בבית חב"ד. ראש העיר נעתר לבקשת הרבנים והודיע על הקצאת קרקע לבניית בניין חדש לבית חב"ד, זאת לצד סיוע ועזרה בבניית הבניין החדש. 

בתום הביקור בחדרה, יצאו האורחים לביקור בעיר השכנה אור-עקיבא. את האורחים קיבלו בגני הילדים ראש עיריית אור עקיבא מר שמחה יוסיפוב, ומנהל מחלקת החינוך, לצד מנהל בית חב"ד אור עקיבא-קיסריה הרב אליעזר שמולביץ, וצוות בית חב"ד. 

הרבנים האורחים בירכו את הילדים ב"ברכת הבנים", והעניקו לכל ילד "לקח" לשנה טובה ומתוקה. משם פנו האורחים לביקור במרכז החסד "ואהבת", והתרשמו מפעילות החסד הנערכת במקום.


השלוחים והרבנים דנו והתייעצו

חלקו השני של הביקור נוצל למפגש עם קבוצת שלוחים הפועלת באיזור: הרב קלומינוס קופצ'יק (חדרה), הרב יוחנן בוטמן (חדרה), הרב אליעזר שמולביץ (אור עקיבא), הרב יהושע אדוט (בנימינה), הרב חיים-מאיר ליברמן (קיסריה), הרב מנחם-מענדל לויטין (גבעת עדה), הרב משה קורנט (נשר), הרב יוסף-יצחק פריימן (זכרון יעקב), ומנהלי הפעולות בסניפים.

בפתח המפגש התנצל הרב בוטמן על האיחור והסביר זאת בעובדה כי מיד לאחר הודעתו המיוחדת של ראש העיר על הענקת קרקע לבית חב"ד, הוא נפגש עם הקבלן והחלו בתיכנוני הבניין החדש. הוא הודה לרבנים ולחברי אגו"ח על הביקור בציינו כי מעולם לא היה מצליח לקבל קרקע כל כך טובה ובמיקום כה טוב.

השלוחים דנו בהתמודדות עם גורמים בעיר, על שנת השמיטה שבפתח, ועוד. הרב יוחנן גוראריה עודד ודירבן את השלוחים "לחשוב בגדול", ודן עימם בשאלה מה עדיף לבקש מראש העיר: הקמת בניין או הקצאת קרקע. האו שוחח עם השלוחים על הצורך להיכנס לפרוייקטים גדולים, ובהם בוודאי יזכו לראות עזרה מהרבי.

הרב פריימן סיפר לרבנים כי בפעם הראשונה כשקיבל את המגנט של "מוקד לשכת אגו"ח" הוא רק הניחו על השולחן במשרדו. באחד הימים נכנס יהודי לבית חב"ד, שהיתה לו בעיה חינוכית עם בנו. הוא הסתכל על המגנט והפטיר: "אני רואה שבאמת חסיד חב"ד אינו לבד", הוא מיהר להתקשר למוקד, והרב נפתלי רוט שקיבל את השיחה סייע לו עם בנו.

הרב יוחנן גוראריה רב העיר חולון מסכם את הביקור: "מאוד התרשמתי מהפעילות העניפה של בתי חב"ד בחדרה ובאור עקיבא-קיסריה", אומר הרב גוראריה ל-COL. "אמרתי לשלוחים שיותר משהם שמחים שביקרנו אצלם, אנו שמחנו שזכינו לראות את פעולות השלוחים. מחמם את הלב לראות את העבודה הנפלאה של השלוחים".

הרב גוראריה ציין במיוחד כי התפעל מהחום ואהבה שהעריפו ידידי בית חב"ד, וראש העיר שהשתתפו במפגש שנערך בבית חב"ד חדרה, ואת הדברים החמים ששיבחו את השלוחים בעיר. מהביקור באור עקיבא התרשם הרב גוראריה במיוחד מפעילות החסד בעיר, מבית התבשיל, מהיחס לילדים בגנים. "היה זה קידוש ה' גדול לראות כיצד השלוחים חוללו מהפכה בעיר, ואת הכבוד וההערכה להם הם זוכים".

גם הרב בן ציון ליפסקר רב העיר ערד תיאר את התחושה המיוחדת שלו על הקשר הטוב שיש לשלוחים עם יהודי המקום. הוא סיפר כי בחדרה סיפר השליח על זוג צעירים שהגיעו לשמוע תקיעת שופר הישר מחוף הים... הם סיפרו כי בשנה שעברו שהו באחד מבתי חב"ד בעולם, והשנה נזכרו לפתע שהיום הוא ראש השנה, שאלו אנשים היכן נחתן לשמוע שופר והגיעו הישר לבית חב"ד.

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
34 תגובות
1.
יישר כח
ח' תשרי ה׳תשס״ח
יפה מאד
2.
לצלם!!!
ח' תשרי ה׳תשס״ח
תישמע התמונות שלך מדהימות חבל על הזמן כל הכבוד,צילמתה בסבלנות מרובה במשך היום ,לקחת זויות הכל פרפקט.

חבד אור עקיבא
3.
פעילות מבורכת.
ח' תשרי ה׳תשס״ח
מאוד מרגש לראות את הרבנים "יורדים אל העם"

ובתקווה שכך ידעו למי צריך לעזור ובמה...
4.
להמשיך להמשיך להמשיך
ח' תשרי ה׳תשס״ח
בבקשה מתחננים אל תפסיקו לרגע זה פשוט לא להאמין שזה קורה תמשיכו בביקורים בכל מקום זה מחמם את הלב זה עוזר זה נותן תקוה זה מחזק אנא אנא
5.
מנדי לרנר שליח חדש וכבר בכותרות
ח' תשרי ה׳תשס״ח
מנדי לרנר כל הכבוד תעלה מעלה מעלה עדיין לא הגעת לבינימינה וכבר אתה יושב עם ראשי חב"ד
יש מצב!!!
6.
אם נותקע וולף היה שם אז לרבי יש הרבה קור...
ח' תשרי ה׳תשס״ח
טוב מאוד שמכניסים לעשייה הכלל ארצית את נותקע וולף שאין לו שום ענינים אישיים
חסיד עובד ה באמת
7.
הרב קופציק שם סירטוק מיוחד? ימים טובים י...
ח' תשרי ה׳תשס״ח
תסתכלו בתמונות הרב קופציק האבא של.... הגיע לביקור עם סרטוק משי לקבל את משלחת אגו"ח בארץ חברה תחזיקו טוב אנחנו בימות המשיח.
8.
איזה תענוגגגגגג!!
ח' תשרי ה׳תשס״ח
תסתכלו על התמונות האחרונות על הדיון עם השלוחים הרבנים יושבים שומעים את השלוחים מקשיבים לבעיות שלהם מעלים ענינים חשובים אפילו מחליפים דברי צחות זה לא תענוג? מתי היו דברים כאלה?
אפילו בימי האור לא היו!
כל הכבוד לכל מי שדוחף ביקורים אלה
9.
שנה טובה ומבורכת
ח' תשרי ה׳תשס״ח
ברוך השם אם יהיו עוד ביקורים נוספים נזכה לשנה באמת מבורכת
10.
הלואי עלינו!
ח' תשרי ה׳תשס״ח
בואו אלינו למגדל העמק גם לנו מגיע בבקשה
11.
אם אני לא טועה, עולם קטן..
ח' תשרי ה׳תשס״ח
מנדי לרנר השליח החדש בבנימינה ששמו בטח הוזכר רבות בדיון עם השלוחים והמזכ"ל החדש של אגו"ח אריאל למברג היו בעבר חברותא בישיבה .
על זה נאמר עולם קטן!
12.
הייתי שמח ללמוד בגן הזה..
ח' תשרי ה׳תשס״ח
כשאנחנו היינו ילדים מי הסתכל עלינו בכלל
שאגו"ח והבי"ד יבואו לדבר איתנו ולחזק את רוח השליחות בגננות שלנו מי חלם?
מה אני יגיד הכל נראה יותר ויותר ורוד כנראה שמתקרבים לדבר החשוב מכל....
13.
אין מה לומר לפעמים צריך להודות
ח' תשרי ה׳תשס״ח
מדובר בפעילות למען השטח בלי ענינים פוליטיים, למרות שאני לא בעד הבלאגן של הפרסום וגם די ציני וכבר חושב מעבר, אבל אי אפשר להשאר אדיש מדובר בפעילות שהרבי בודאי מעודד ומברך עליה
14.
איך יכול להיות?
ח' תשרי ה׳תשס״ח
ערב יום כיפור כולם עסוקים בהכנות בקהילות קונים ד מינים
ויש לרבנים ולגדולי העסקנים זמן לאנשים הקטנים כמונו?
זה נס שלא יאמן
בתור שליח שעדיין לא הגיעו אליו אני מרכין ראש מהערכה ומתפלל שיגיעו גם אלינו זה מאוד יעזור לנואפילו יותר מלחדרה ואור עקיבא.
השאלה מישהו יודע איך מגיעים ללמברג?
15.
יישר כח למחנכים הדגולים
ח' תשרי ה׳תשס״ח
הרב שם טוב והרב קטורזה
16.
מנדי לרנר שליח חדש בבנימינה
ח' תשרי ה׳תשס״ח
יש לציין כי נכח באירוע גם הרב מנדי לרנר שזה עתה יצא לשליחות לבנימינה תחת השליח הרב עדות
17.
כמה מילים טובות על פעילות השלוחים בכל הא...
ח' תשרי ה׳תשס״ח
חבל שלא ביקרו בכל המקומות באזור שם, כנראה מחוסר זמן .
יחד עם זה נראה לי שהביקורים נעשים רק באזור שלמברג גר (כי הוא גר בסמיכות מקום - נתניה)רק שידע שמחכים לכם בכל הארץ ללא הבדל של דעה או שייכות למפלגה זו או אחרת הוכחתם שהפעילות שלכם פונה לכולם ומימילא כולם ישמחו לקבל עידוד וסיוע בדוגמת ביקורים כאלה.
אני פונה ללמברג בתור אבא לשליח בארץ אין לך מושג כמה הביקור שלכם יעזור לבני תמשיכו בביקורים ותגיעו גם אליו
18.
למה לא מפרסמים
ח' תשרי ה׳תשס״ח
בסך הכל בקשתי שימשיכו הביקורים ויגיעו גם למקום שליחותו של בני
למה לא תיכנס תגובתי?
19.
ראיתי את ברכת הבנים
ח' תשרי ה׳תשס״ח
אךךך מתגעגעים לברכת הבנים של הרבי.
בכלל כשרואים כזה ביקור חולפת מחשבה אחת לכל אורך המבט זהו רצונו של הרבי נחת רוח לרבי עסוקים בענינים של הרבי ללא ויכוחים ח"ו כשעושים מה שצריך אז זה עושה תענוג
20.
אוי צריך שהרבי יראה את זה
ח' תשרי ה׳תשס״ח
אךךך מתגעגעים לברכת הבנים של הרבי.
בכלל כשרואים כזה ביקור חולפת מחשבה אחת לכל אורך המבט זהו רצונו של הרבי נחת רוח לרבי עסוקים בענינים של הרבי ללא ויכוחים ח"ו כשעושים מה שצריך אז זה עושה תענוג
21.
למגיב 11 נראה לי שאתה טועה
ח' תשרי ה׳תשס״ח
הם היו חברים טובים מאוד בישיבה אבל אם זכרוני אינו מטעה אותי לעניות דעתי הם מעולם לא היו חברותא.
22.
בתמונה האחרונה
ח' תשרי ה׳תשס״ח
זה לא החתן של אהרונוב חיים ליברמן??
שיחה עם השווער!
23.
איפה הביקור הבא!
ח' תשרי ה׳תשס״ח
בלי צחוק אנחנו צריכים לשאול ולדחוף איפה הביקור הבא
24.
הגיע הזמן
ח' תשרי ה׳תשס״ח
הרה"ג הרה"ח יצחק יהודה שי ירוסלבסקי - מד"א נה"ח,

הגיע הזמן לעשות סוף סוף סדר במוסדות החינוך בנחלת הר חב"ד.

ומבשרך אל תתעלם.

גמר חתימה טובה.
25.
היי היי שימו לב לשלומי
ח' תשרי ה׳תשס״ח
לרגע גם אני חשבתי ששלומי שוורץ לא קיים מתברר שהוא קים ועוד איך הוא היה הצלם הוא היה זה שדיבר בסימניי ידים כשהעסקנים האלו שוחחו ביינהם
אז אחרי כל הציחקוקים האלו תבורך שלומי על הכול על כל הפעילות שלך שם ומי אמר שצריך תמונה בשביל שהפעילות שלך תהיה מבורכת עלה והצלח
המברך: חבר לספסל הלימודים שכיום גר במגדל העמק
26.
שלוימילה
ח' תשרי ה׳תשס״ח
תענוג לראות אותך מככב ופועל ללא לאות.
עלה והצלח.
התמימים השלוחים לחולון-חדרה
27.
אוי נותקע וולף שוב נחבא אל הכלים
ח' תשרי ה׳תשס״ח
אם היו מצליחים לרתום את נותקע לעשיה למען כלל אנ"ש זה יהיה מצויין , זה כבר התחלה טובה
28.
יישר כח כל הכבוד!
ח' תשרי ה׳תשס״ח
רק שאגו"ח תמשיך בעשיה החויובית, אגו"ח צריכה לתפוס את הבמה המרכזית של אנ"ש חסידי חב"ד באה"ק, הגיע הזמן גם להקים "ועדת חינוך", "צבאות השם", ועוד מפעלים נוספים שנתונים כיום רק בצד אחד שמבזה את שמו של הרבי.

אגו"ח זו היא האמיתית והיא צריכה לפעול!
29.
מרגש מאוד
ח' תשרי ה׳תשס״ח

יישר כח גדול על היוזמה הברוכה
30.
למחנך אלעד שם טוב
ח' תשרי ה׳תשס״ח
שנה טובה
וסחטן על התפקיד
טאני לתומי חשבתי שאתה עובר לנתניה ללמוד דינות

כל טוב וצום קל חברים מחזקים לך אצבעות תצליח בכל אש תעשה
31.
פששששש מדהים אני פשוט מצדיע
ח' תשרי ה׳תשס״ח
יה"ר ששנה זו תהיה מבורכת בעשיה כדוגמת זו
32.
אזוי וי דער רבי
ח' תשרי ה׳תשס״ח
סוף סוף רואים את הגדולים יורדים לקטני קטנים...
התרגלנו שרק הרבי יודע לעשות זאת...הגאולה קרובה...
33.
יוזמה ברוכה!
ח' תשרי ה׳תשס״ח
כל הכבוד! פשוט מרגש לראות את התמונות
34.
ל-7
ט' תשרי ה׳תשס״ח
ערב יום כיפור וככה אתה מדבר??
בושה...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.