מערכת COL | יום ו' תשרי ה׳תשס״ח 18.09.2007

חוץ מהישראלים: עוד שני יהודים בין הנספים

הרב נחמיה וילהלם, שליח חב"ד בתאילנד, התראיין היום (שלישי) אחר הצהריים ליומן "בחצי היום" המשודר ברשת ב'. השיחה נערכה בעת שהרב וילהלם שהה בשדה התעופה, שם ליווה את המשפחה של הילה גרשוני ז"ל שגופתה זוהתה והיא יוצאת בטיסת הלילה של "אל על" לישראל ■ הרב וילהלם סיפר כי "יש לנו לצערנו עוד שני יהודים, אחד מארצות הברית ואחד מצרפת. אנחנו פה בשביל לחבק, בשביל לתת כתף, לבכות, להיות לידם" לתמליל הראיון המלא
חוץ מהישראלים: עוד שני יהודים בין הנספים
חוץ מהישראלים: עוד שני יהודים בין הנספים
הרב נחמיה וילהלם, רב חב"ד בתאילנד - מלווה כעת את המשפחה של הילה גרשוני שגופתה זוהתה.

ענת דוידוב: אנחנו עדיין בתאילנד, בפוקט, ומשוחחים עם הרב נחמיה וילהלם, הרב של חב"ד. שלום, כבוד הרב.

הרב נחמיה וילהלם - הרב של חב"ד בתאילנד: שלום וברכה.

ענת דוידוב : איפה אנחנו תופסים אותך עכשיו?

הרב נחמיה וילהלם: בשדה התעופה, אני מלווה את המשפחה של הילה גרשוני שגופתה זוהתה והיא עכשיו תעבור בטיסה לבנגקוק ותמשיך לארץ, בעזרת השם, בטיסה הלילה של "אל על".

ענת דוידוב: שמענו ממש עכשיו בעדכון החדשות שלנו, שזוהתה גם בוודאות גופתה של טל פלדמן.

הרב נחמיה וילהלם: אכן זוהתה גם גופתה של טל פלדמן ז"ל, אנחנו פשוט, הזיהוי שלה נעשה קצת יותר מאוחר והניירת עדיין באמצע תהליך, כך שכנראה שהגופה שלה לא תספיק לעלות לטיסה היום מתאילנד והיא תצא מחר, בעזרת השם.

ענת דוידוב: אני רוצה לשאול אותך, ברגעים הקשים האלה, שמענו קודם כל אבא של רותם נאורי, איך אתם מסייעים למשפחות? איפה אתם שם בעת הצרה הקשה הזאת?

הרב נחמיה וילהלם: אנחנו פה בשביל לחבק, בשביל לתת כתף, לבכות, להיות לידם. איך אמר לי עכשיו, הדור של הילה גרשוני אמר לי, שעצם הנוכחות של רב במקום וזה שניסו לבוא ולדבר ולשפוך את הלב, עזר להם מאוד.... אני לא חושב שאפשר, שיש לנו מילים לנחם... אנחנו פה בשביל להקשיב ולשמוע וניתן את כל האהבה ואת ההשתתפות איתם ביחד בזמן הקשה כל-כך.

ענת דוידוב: המראות הבלתי אפשריים האלה, ההזויים האלה, של משפחות שצריכות לזהות יקירים במצב כל-כך קשה, הוא מצב בלתי נסבל ובלתי נתפס.

הרב נחמיה וילהלם: אכן כך. הדבר הכי קשה שאפשר לתאר בכלל. מעבר למראות עצמם, זאת אומרת זה לא לראות את המראות אלא לראות את המשפחות... כמו שאמרת, זה באמת דבר לא קל, ואנחנו משתדלים לעזור להם כמה שאפשר בזמן הקשה הזה.

ענת דוידוב: אתם ממשיכים גם את תהליך הליווי בארץ? או שאתם, איפה שאתם נמצאים אתם מסייעים נקודתית במקרה של אסון כזה?

הרב נחמיה וילהלם: אנחנו, בארץ יש פעיל חב"ד כמעט בכל מקום ובחלק מהמקרים אנחנו בקשר עם חב"ד במקומות, אנחנו משתדלים שגם הם כמובן ימשיכו. אתמול כשהעברנו את ההודעה למשפחה של הילה גרשוני, דאגנו שיבוא רב אליהם הביתה וישב איתם באותו זמן. ישנן המשפחות מכפר יונה שרב של חב"ד שם בכפר יונה עוזר להם מאוד. ... עוזר למשפחות שם. אנחנו משתדלים לתת לאנשי חב"ד בארץ גם להמשיך את הקשר ולסייע כמה שאפשר.

ענת דוידוב: יש איזה משהו משותף, ישראלי, יהודי, מאוד משותף בקשר הזה של הסיוע המיידי הזה הכל-כך טבעי של אחד לשני, בכל מקום שלא נימצא. אתה מרגיש את התחושה הזאת שאני מנסה להעביר?

הרב נחמיה וילהלם: דיברנו על זה עכשיו ממש בדרך כשנסענו לשדה התעופה, דיברנו עם משפחת גרשוני על זה, עד כמה שאנחנו מסתובבים פה ורואים שהגיעו, אנחנו נמצאים פה כל הזמן והגיעו מד"א וזק"א, והשגרירות, והגיעו כאן ממדינות אחרות לסייע, וגם משרד החוץ. ומסתכלים על כל הנציגויות האחרות. שאלו אותי קודם מה עם המשלחת האיראנית, ואמרתי - המשלחת האיראנית זה בן-אדם אחד, קונסול שני, נמצא כאן, וכך כמעט מכל המדינות שיש אדם אחד או שניים שהגיעו למקום. אין ספק שהנוכחות הישראלית והיהודית מאוד מאוד מורגשת כאן, ואני חושב שתמיד מורגש שעם-ישראל ערבים זה לזה ודואגים אחד לשני.

ענת דוידוב: אתם רואים גם משפחות של אנשים אחרים של לא יהודים, של האיראנים כמו שהזכרת, של משפחות של ניספים אחרים שמנסות למצוא איזו שהיא נקודה שם בתוך החושך הזה?

הרב נחמיה וילהלם: כן, יש פה עוד משפחות של יהודים, דוקא לא של האיראנים, אבל ראיתי עוד משפחות של אמריקנים, צרפתים, ואנגלים.

ענת דוידוב: היו עוד כמה יהודים על הטיסה הזאת?

הרב נחמיה וילהלם: זהו, זה מה שהתחלתי להגיד, יש לנו לצערנו עוד שני יהודים, אחד מארצות הברית ואחד מצרפת, שגם, היהודי האמריקני המשפחה היו איתי בקשר מארצות הברית, הם לא יגיעו, אבל ... כנראה שיישלח לארצות הברית היום או מחר. הנוסע הצרפתי אח שלו נמצא כאן ואנחנו מנסים לעזור לו כמה שאפשר.

ענת דוידוב: תגיד, הזכרת גם את אתה את האיראנים ודיברנו על כך עם שליח רשות השידור, עם אמיר בר-שלום ועם איש המשטרה. אתה יודע משהו, נתקלת בענין הזה של הבקשה שלהם לסיוע מצד צוות המז"פ שלנו?

הרב נחמיה וילהלם: כן, אני ראיתי אותם מדברים גם עם סיירת המז"פ, גם עם אנשי משרד החוץ. ... הקונסול האיראני והוא אמר שהוא ישמח לקבל עזרה בכל ענין.

ענת דוידוב: מה זאת אומרת, בכל ענין?

הרב נחמיה וילהלם: גם בנושא הזיהוי, גם עם הפצועים שלהם, הוא אומר שהיו להם הרבה אנשים, לאיראנים היו אני חושב 20 איש על הטיסה הארורה.

ענת דוידוב: כ-18 איש, כן. ואיך היה הקשר?

הרב נחמיה וילהלם: הם פשוט... זה אולם אחד שבו מרוכזים כולם, שותפים לאותה צרה, ונפגשים. עומדים, הוא הציג את עצמו קונסול איראני, ... קונסול ישראל, והם עומדים אחד ליד השני, שניהם באותו ארוע. מטבע הדברים זה שהם מדברים.

ענת דוידוב: אך טבעי שכולם ידברו, שאחד ידבר עם השני.

הרב נחמיה וילהלם: כן. כנראה שבזמן כזה לא חושבים על הדברים שמסביב.

ענת דוידוב: כן, וטוב שכך. ואתה נמצא כרגע בנמל התעופה?

הרב נחמיה וילהלם: אני כרגע נמצא בנמל התעופה, בעוד כמה דקות משפחת גרשוני יעלו על טיסה לילית, ובבנגקוק יתנו להם לעלות לטיסה של "אל על", אני מאמין שהם ימשיכו לארץ...

ענת דוידוב: טוב, אנחנו מכאן מוסרים את תנחומינו גם למשפחה, ואני מאוד מודה לך על השיחה הזאת, הרב נחמיה וילהלם, הרב של חב"ד, בנמל התעופה תאילנד, פוקט. תודה רבה.

הרב נחמיה וילהלם: בשורות טובות. שלום. שנה טובה.

ענת דוידוב: שלום לך.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
למערכת: הגופה בתמונה לא חשופה? צניעות......
ז' תשרי ה׳תשס״ח
אני מקווה שאני טועה. תבדקו...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.