מערכת COL | יום ו' תשרי ה׳תשס״ח 18.09.2007

בכפר יונה נערכים להלוויה משותפת לארבעת התושבים

בכפר יונה נערכים להלוויה משותפת לארבעת התושבים שקיפחו את חייהם באסון ההתרסקות בתאילנד. לבקשת המשפחות ובהסכמתן הוחלט כי ארבעת הילדים יובאו למנוחת עולמים יחד בהלוויה משותפת וייטמנו זה לצד זה בבית העלמין ביישוב. הרב נחמיה שמרלינג, מנהל בית חב"ד בכפר יונה התראיין ביום שני בבוקר לתוכנית "הכל דיבורים" ברשת ב' וסיפר על מספר על הכרותם עם ההרוגים ובני משפחותיהם. "הייתי המורה של צחי ביטון ז"ל ואף חיתנתי את הזוג", סיפר  לתמליל הראיון המלא  להאזנה לראיון: לחצו כאן 
בכפר יונה נערכים להלוויה משותפת לארבעת התושבים
התרסקות המטוס בפוקט, תאילנד (צילום: רויטרס) * משמאל: הרב נחמיה שמרלינג

יגאל רביד: הרב נחמיה שמרלינג, שלום לך. מנהל בית חב"ד כפר יונה, המורה של צחי ביטון. אתה חיתנת את הזוג צחי בטון וחופית דליה ואתה נמצא בבית המשפחה, בית משפ'' ביטון בפר יונה כרגע.

הרב נחמיה שמרלינג: נכון.

יגאל רביד: תתאר לנו מה קורה שם.

הרב נחמיה שמרלינג: בכל המשפחות, אני הולך הלוך וחזור, מתח גדול, ציפיה לנס, מה גם שזה ממש בגדר נס בלתי מצוי וכולם מחכים לכל שביב של מידע לדעת איפה זה עומד.

יגאל רביד: מה זאת-אומרת, היית המורה של צחי ביטון וחיתנת את הזוג? איך בדיוק ההיכרות שלך איתם?

הרב נחמיה שמרלינג: אני הגעתי לכפר יונה במסגרת הקמת בתי חב"ד לפני כ-20 שנה ודי מהר גם השתלבתי במערך החינוך ביושב. ומתוקף כך, הייתי גם מורה בביה"ס הממלכתי-דתי בישוב, צחי תלמיד שלי, תלמיד שקדן, חייכן, שקט, מיוחד מאד, מיוחד מאד.

יגאל רביד: במה הוא עוסק, במה הוא עסק?

הרב נחמיה שמרלינג: הוא.. האמת שמאז הלימודים בביה"ס, הרבה לא נפגשנו. הוא עוד היה חקרן כזה ועם חיוך ממזרי כזה וכל החיים לפניו. ואחרי שהוא סיים את חוק לימודיו, כל החברים לכיתה לאט-לאט התחתנו והקימו משפחות והוא היה נודע כמטייל הגדול שמסתובב ועדיין לא הגיע זמנו.

יגאל רביד: אה, כן? הוא כבר הסתובב בעולם, הוא טייל, הוא הלך, הוא בא?

הרב נחמיה שמרלינג: הוא טייל במזרח כמה וכמה פעמים. ואז פחות או יותר בסביבות פסח, אבא של חופית היה הראשון להתקשר ולהגיד תשריין תאריך. מה קרה? הנס הגדול, צחי מתחתן עם הבת שלי.

יגאל רביד: למה נס?

הרב נחמיה שמרלינג: כי היה לו תג, הרווק המושבע.

יגאל רביד: בני כמה הם?

הרב נחמיה שמרלינג: קרוב ל-30, נוגעים ל-30. 6 - 7 - 8 לא זוכר בדיוק. בקיצור, זהו, אז באמת התחילה התכונה הגדולה. גם צחי וגם אבא של חופית מעורבים מאד בקבוצת הכדורגל של כפר יונה, שפחות או יותר, באותו שלב, גם עלתה ליגה, ויצר תהודה מאד גדולה וממילא החתונה הפכה להיות מן מפגש גדול של כל החברים והשחקנים והסגל והתומכים והידידים והחברים, פשוט היה מפגש לא רגיל של כל משפחה.. וזהו. היה..

יגאל רביד: הזוג שאיתם טסו, רותם ועדי, אתה גם מכיר?

הרב נחמיה שמרלינג: אני מכיר טוב את המשפחה של רותם. רותם באופן אישי לא כל-כך. גם משפחה מותיקות כפר יונה. מחוברת לכולם וכולם מחוברים אליה. ואני גם מקבל כל-מיני טלפונים מתושבים, איש-איש ממקום עבודתו, ש.. אומרים שלא יכולים לתפקד, מחכים כולם לבשורה לכא ולכאן ויום קש הלכולם. יום קשה מאד לכולם.

יגאל רביד: מחכים לבשורה לכאן ולכאן. הרב שמרלינג, אני מוכרח לשאול אותך, אתה, כמורה רוחני נאמר, בסיטואציה הזאת, בשעות הבלתי-אפשריות האלו, מה עושים? מה אומרים לאנשים במצב הזה?

הרב נחמיה שמרלינג: תראה, אנחנו משתדלים להיות הכי ריאליים שיכולים. והריאליות לא מסבירה פנים. יחד עם זאת, אי-אפשר אף-פעם כל זמן שלא הוכח אחרת, אי-אפשר אף-פעם לשבור את התקוה. מי יודע. מאחר ואני גם ברוך ה'' מרושת עם בתי חב"ד ברחבי העולם..

יגאל רביד: דיברת עם הרב סלומון בפוקט?

הרב נחמיה שמרלינג: עם הרב סלומון, עם הרב .. שנמצא שם בשטח בשעות הלילה.

יגאל רביד: מה הם אומרים לך?

הרב נחמיה שמרלינג: לא הרבה אפשר למסור. אבל אין שום דבר ודאי. מחפשים. ואין שום-דבר ודאי. וכולנו מחכים לכאן ולכאן. ובקנה מדה הזה, אני די צינור אינפורמציה, גם בגלל הקישורים לשם וגם בגלל הקשר החם עם המשפחה.

יגאל רביד: הידיעה ששידרנו כאן לפני חצי-שעה, שזוהו כבר שניים מההרוגים, למרות שעדיין לא נמסרים שמות, משנה משהו בתחושה או ש..?

הרב נחמיה שמרלינג: לא. לא משנה מאומה. כמו כל דבר אחר. אנחנו מכירים מספיק אסונות, לצערנו הרב.

יגאל רביד: אתם לא קיבלתם שום אינדיקציה משום סוג.

הרב נחמיה שמרלינג: .. אני מנוע מלדבר על זה.

יגאל רביד: הרב נחמיה שמרלינג, תודה רבה לך על השיחה הזאת.

הרב נחמיה שמרלינג: רק בשמחות. גמר חתימה טובה.

יגאל רביד: גם לך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.