מערכת COL | יום ה' תשרי ה׳תשס״ח 17.09.2007

צפת בחרה את איש השנה

כשבועיים ימים לפני ראש השנה פרסמו מעל דפי עיתון "חדש בגליל" – העתון החדשותי הגדול בגליל העליון, שמותיהם של ארבע מתמודדים על התואר "איש השנה בקהילה", המתמודדים היו אישים בכירים בעיר צפת, וביניהם ר' זלמן ביסטריצקי מנכ"ל עמותת חסדי ל"ב ■ ל-COL נודע כי ר' זלמן ביסטריצקי זכה לקולות רבים מעל המועמדים הנוספים.  לקראת ראש השנה פרסם 'חדש בגליל' ראיון חג עם הזוכה ב'איש השנה' ר' זלמן ביסטריצקי שסיפר על תוכניותיו לצאת לשליחות מטעם חב"ד, על פטירתו של אביו ועל המוסד המפואר שהקים בחמש שנים האחרונות  לסיפור המלא
צפת בחרה את איש השנה
פרסום התוצאות עם תמונתו של ר' זלמן ביסטריצקי
כשבועיים ימים לפני ראש השנה פרסמו מעל דפי עיתון "חדש בגליל" – העתון החדשותי הגדול בגליל העליון, שמותיהם של ארבע מתמודדים על התואר "איש השנה בקהילה", המתמודדים היו אישים בכירים בעיר צפת, הרב אברהם אוחנונה רב פיקוד צפון בזמן מלחמת לבנון השניה, מר מאיר המאירי, מר ד"ר קלן שפירא סגן מנהלת בית הרפואה זיו בעיר, ר' זלמן ביסטריצקי מנכ"ל עמותת חסדי ל"ב, הליך הבחירות נעשה על ידי שליחת SMS למספר שפורסם בכלי התקשרות בצפון.

ל-COL נודע כי ר' זלמן ביסטריצקי זכה לקולות רבים מעל המועמדים הנוספים.
לקראת ראש השנה פרסם 'חדש בגליל' ראיון חג עם הזוכה ב'איש השנה' ר' זלמן ביסטריצקי שסיפר על תוכניותיו לצאת לשליחות מטעם חב"ד, על פטירתו של אביו ועל המוסד המפואר שהקים בחמש שנים האחרונות.
ל-COL הגיע הראיון המלא שפורסם.

אנשי השנה תשס"ז

חסדי ל"ב עם כל הנשמה
זלמי ביסטריצקי איש השנה בקהילה


לפני כחמש שנים, בדרכו לשליחות של חב"ד בפינלנד, קבל זלמי ביסטריצקי את ההודעה המרה על פטירתו של אביו, הרב לוי ביסטריצקי ע"ה, רבה הראשי של צפת והגליל העליון. השליחות הרוחנית בקהילה היהודית בחו"ל נקטעה, אך התחלפה בשליחות חברתית וקהילתית בגליל, אשר בזכות פעולתה המבורכת בקרב נזקקים, זיכתה את זלמי ביסטריצקי ובני משפחת ביסטריצקי בתואר – איש השנה בקהילה.
פטירתו הפתאומי של הרב לוי ביסטריצקי ע"ה, ביום י"ט אב התשס"ב, והוא בן 53 בלבד, הכתה בתדהמה את תושבי צפת, קהילת חב"ד ובני המשפחה. היום יותר מכל, חשים התושבים בחסרונו של הרב, דמות דומיננטית ואיש נעים הליכות, שדאג תמיד לקירוב לבבות בקרב תושבי העיר. אחת הפעילויות שהקדיש להם יותר מכל הייתה – חסד לנזקקים. אחרי פטירתו המשיך בנו הבכור, מרדכי ביסטריצקי את השליחות הרבנית ונטל אחריות על נושא הכשרות. בנו זלמי ביסטריצקי החליט להמשיך את שליחות החסד של אביו.

בתקופת ימי האבל, הגיעו תושבים רבים לנחם את בני המשפחה ובסיפורים מופלאים תיארו את מעשי החסד שעשה עמם הרב בחייו. בני המשפחה שחששו שנזקים אלה יוותרו מעתה בחוסר כל, החליטו להקים מפעל חסד שימשיך את פועלו של הרב ביסטריצקי ע"ה, ובכך יזכו להנציח את זכרו. במהלך השנה הראשונה הוקמה העמותה, חסדי ל"ב, שבראשה עומדת הרבנית אסתר ביסטריצקי. מנכ"ל העמותה והרוח החיה בשטח הוא זלמי ביסטריצקי בן 29. הוא הצליח להפוך אותה ללא עוד עמותת חסד רגילה, אלא לגוף מקצועי הפועל מזה כחמש שנים במגוון מישורים חברתיים כדי לסייע לנזקקים.

"ייחודה של עמותת חסדי ל"ב היא בעיקר מעצם פעילותה בכל המגזרים בחברה הישראלית, דתיים, חילוניים, עולים חדשים או ותיקים. המטרה היא לתת מענה לכולם ללא הבדל או שייכות לקהילה מסוימת. המאפיין את עמותות החסד הפועלות היום באזור הוא בדרך כלל, מהיותן סקטוריאליות או שייכות לקהילה מסויימת.

מתברר, כי רבים מהנזקקים נופלים בין הכיסאות, כי אינם משתייכים לקהילה זו או אחרת ונותרים ללא סיוע. אנחנו שמנו לנו למטרה לעזור לכל אדם העומד בקריטריונים שהצבנו בפנינו. "לצערי מספר הפונים רק הולך וגדל" מספר זלמי ביסטריצקי, אשר עם סיום שירותי הצבאי, הקים מערך מנהלתי וביצועי של מתנדבים הפועל בצפת, חצור, ראש פינה, מרום הגליל וישובים נוספים בצפון.

המערך הלוגיסטי בנוי מאיתור נזקקים, מיון הצרכים הדחופים שלהם, חלוקת מזון, ביגוד, חימום בחורף, ציוד לבתי הספר ואיתור מקורות תעסוקה למובטלים מקרב הנזקקים. "בשונה מאחרים, המערך שלנו לאיתור משפחות הנזקקות נעשה באמצעות מנהלי בתי ספר ומורים במגזר החילוני והדתי. זאת, מכיוון שהמחנכים, הבאים במגע יומיומי עם התלמידים, יכולים להצביע חד משמעית על ילדים החיים במחסור. האמונה שלנו במחנכים גדולה יותר מבכול גוף אחר, מכיוון שהם פועלים ללא אינטרסים. כמו כן אנחנו מקבלים נתונים מהמשטרה על משפחות שאחד מבני המשפחה הידרדר לפשע והן זקוקות לסיוע. המידע מגיע גם מוועדי עובדים, גבאי בתי כנסת ומשפחות הפונות אלינו במצוקתן. כדי למנוע כפילויות וחלוקה לא צודקת, הקמנו מערך הבודק שמית את המשפחות הנזקקות במטרה להעניק לכל משפחה את העזרה המקסימאלית.

לקראת החגים מחלקת העמותה מאות חבילות מזון בשווי של כ-200 שקלים כל אחת. לצד הסיוע הישיר בחבילות מזון בחגים או במהלך השנה, אנחנו מפעילים גם סיוע נקודתי עונתי. כך נעשה גם השנה לקראת פתיחת שנת הלימודים המתקיימת במקביל לחגים, בהם ההוצאות של כל משפחה גדלות. לקראת שנת הלימודים חילקנו 300 תיקים לילדים וציוד מגוון לבתי הספר. במקביל אנחנו מפעילים חנות ביגוד זולה "בזאר החסד" ובה פרטי לבוש לילדים ומבוגרים אותם אנחנו מביאים מתורמים מארה"ב.

הבגדים אינם מחולקים חינם אלה נרכשים על ידי הפונים בשקלים בודדים. זאת, כדי שיצאו בתחושה שרכשו מה שרצו ולא קבלו. "הלב מתרחב כאשר אני רואה שב-30 עד 50 שקלים אנשים יוצאים מהחנות עם בגדים חדשים לכל המשפחה" מספר ביסטריצקי הרואה חשיבות רבה בשילוב הקהילה בסיוע לנזקקים על ידי העמקת השותפות בפעילות של העמותה. הוא הקים את מועדון 'מכל הלב'. חברות במועדון מקנה הטבות והנחות בכ-100 בתי עסק בצפת ובישובי מרום הגליל. תרומה סמלית של 18 ₪ לחודש מקנה החברות במועדון והיא נועדה לסייע לעמותה להמשיך ולהרחיב את פעולות החסד שלה בקרב הנזקקים. במקביל נהנים בעלי העסקים מעידוד הקניה על ידי התושבים. לדבריו, התרומות לפעילות העמותה מגויסות מנדבנים מחו"ל ובעלי עסקים בארץ.

"ילד רעב לא לומד ומידרדר לפשע. כדי לעצור את המעגל הנוראי הזה אנחנו מחלקים מידי ערב כ-100 מנות חמות לילדים. "הילדים הולכים לישון שבעים ומגיעים רעננים לבתי הספר לרכוש השכלה, שתוציא אותם ממעגל העוני" מסביר זלמי ביסטריצקי ומוסיף, כי גולת הכותרת של פעילות עמותת חסדי ל"ב היא ללא ספק פרויקט התעסוקה 'לב ידע'. הפרוייקט מגובש בימים אלה ויחל לפעול בחורף הקרוב. מדובר במכרז העשרה לבני נוער כבני 17 שיזכו לסיוע של סטודנטים ומרצים מהמכללה האקדמית צפת בתחומי ידע רבים. התוכנית היא להקנות לבני הנוער כלים מעשיים לרכישת מקצוע, שיוציאו אותן בעתיד ממעגל העוני בו נתונים הוריהם. כמו כן, לענין יזמים בפתיחת עסקים שיספקו תעסוקה למובטלים ובכך להוציאם ממעגל הנזקקים לסיוע. פרויקט נוסף המתוכנן לחורף הקרוב הוא יבוא של מכולה מלאה באמצעי חימום כתנורים ושמיכות, שיחולקו לנזקקים.

"אני מבקש להודות לאלה העומדים לימיני ותומכים בנו כל השנה. אני רואה בקבלת התואר, מצד אחד עידוד ומצד שני אחריות. עידוד על העשייה בעבר ואחריות על מה שעומד להתרחש בעתיד. אני תפילה שהמצב הכלכלי ישתנה ולא נאלץ יותר לעזור לנזקקים".
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
"מה זרעו בחיים אף הוא בחיים.."
ה' תשרי ה׳תשס״ח
אך מתאים...

לבניו של רב כה גדול,
להמשיך לפעול בכוח גדול,

קרן חסדי לב - פנס העיר
שמביא שמחה לכל תושב בעיר

ר זלמן העומד בראש
ימשיך, יעלה ויצליח מעל הראש.

2.
כל הכבוד!
ה' תשרי ה׳תשס״ח
אני אדם לא חבדניק וגר בצפת,
ויצא להיות כמה פעמים במחסנים של חסדי ל"ב. רואים את העוצמה והפעילות וההשקעה של זלמי..
בטוח אני שכל מעשיו גורמים נח"ר לאביו זצ"ל ולרבי.

מפה רואים גם את הערכה של האנשים כל הכבוד לאנשי צפת שיודעים להביע את תודתם למי שעומד מאחורי כל מפעל החסד הראשי בצפת.

שמעתי גם כמה פעמים שאפילו מחלקת הרווחה בעיריית צפת שפונים אליהם, הם טיפולים הם לא מטפלים והמשרד מייד יודע למי להתקשר לזלמי ביסטריצקי.
אני רואה את זלמי עובד כל לילה עד מאוחר ולמחרת בבוקר אני רואה אותו על הבוקר ממשיך בעבודתו לא לשכוח שהוא גם אבא לכמה ילדים. ממש כל הכבוד!
המשך כך!
3.
כל הכבוד
ה' תשרי ה׳תשס״ח
זלמי מגיע לך חזק וברוך
4.
מזל טוב! אכן ראוי!
ה' תשרי ה׳תשס״ח
יוסי מור יוסף
5.
לא רק תושבי צפת
ה' תשרי ה׳תשס״ח
נעזרים בשרותיה הטובים של העמותה,גם תושבי מרום הגליל והאזור מקבלים יחס אישי ואדיב לרווחתם. יישר כח!
6.
Mazal Tov Zalmi!
ו' תשרי ה׳תשס״ח
You deserve this plus more!
Hamispacha bIllinois
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.