מערכת COL | יום ה' תשרי ה׳תשס״ח 17.09.2007

אבי הניצול: "אנחנו מקבלים מידע רק דרך חב"ד"

אלכסנדר פריילכמן, אביו של ולדימיר, אחד הישראלים שניצלו מטיסת האסון בפוקט, כלל לא ידע על ההתרסקות עד שיצרו עימו קשר מבית-חב"ד, ובישרו לו שבנו וכלתו נמצאים בבית-הרפואה בפוקט ■ לאתר 'מעריב' סיפר: "אנחנו מקבלים מידע רק דרך חב"ד, אין לו פלאפון. אני רק רוצה לדבר איתו. הוא סיפר שיש לו כאבים בגב, אך הידיים והרגליים שלו בסדר" ■ "שמעתי על זה בהסעה בדרך חזרה מהעבודה, כשהוא קיבל טלפון מבית-חב"ד והתקשר לאשתי" לסיפור המלא הבוקר צויין ב"הארץ", כי הגורם הישראלי הראשון שיצר קשר עם הניצולים הישראלים היה שליח תנועת חב"ד בפוקט, הרב אהרון סולומון
אבי הניצול:
חב"ד סייעו ליצירת הקשר. התרסקות המטוס בפוקט תאילנד, אתמול ● צילום: רויטרס
"המטוס לא הצליח לנחות בפעם הראשונה ובפעם השנייה הכל התפוצץ, כולם צרחו בפאניקה גדולה והתחילה אש במטוס. כבר ראינו את המוות", כך סיפר הערב לאתר nrg מעריב ולדימיר פריילכמן מראשון-לציון, אחד משני הישראלים שניצלו מטיסת האסון שהתרסקה היום באי פוקט שבתאילנד, בה נהרגו 88 בני אדם.

ולדימיר נסע עם אשתו איזבלה לחופשה שקטה באי פוקט, אך השניים מצאו עצמם נאבקים על חייהם בהתרסקות המטוס. במקביל נמשך חשש כבד לחייהם של שמונה אזרחים ישראלים נוספים שהיו על הטיסה, ועדיין נחשבים נעדרים.

בני הזוג פריילכמן מספרים כי הגיעו לתאילנד לחופשה, ואחרי שנחתו בבנגקוק המשיכו בטיסת פנים לאי פוקט שבדרום. ולדימיר ואיזבלה היו ברי מזל ואושפזו בבית החולים "בנגקוק" שבפוקט עם פגיעות ראש קלות בלבד. לדברי ולדימיר, "היו איתנו על הטיסה לפחות עוד שישה ישראלים". על-פי רשימות הנוסעים שפורסמו, מדובר בצעירות טל פלדמן והילה גרשוני, יצחק ביטון ועדי נעים, רותם נאור וחופית אליה וכן רחל טופן ולילי אלון.

ולדימיר ממשיך ומספר כי "מזג האוויר היה גרוע מאד והמטוס ניסה לבצע נחיתה אחת והיא נכשלה. בקושי אפשר היה לראות משהו בחוץ. בפעם השנייה שהם ניסו לנחות המטוס פגע במסלול רע מאוד והכל התחיל להסתובב. כולם התחילו לצרוח. היתה פאניקה גדולה מאד ופתאום התחילה אש גדולה במטוס. גם הכל התמלא עשן והיה מחניק נורא. אני לא זוכר שהמטוס נחתך לשניים, את זה סיפרו לי אחר כך". עוד סיפר הצעיר שניצל ממוות: "אני ואיזבלה ישבנו ליד פתח של יציאת חירום ובשניות הראשונות שהכל התפוצץ פתחנו אותו וברחנו החוצה. אני בקושי זוכר מה היה אחר כך".

אביו של ולדימיר, אלכסנדר, כלל לא ידע על ההתרסקות עד שיצרו עימו קשר מבית חב"ד, ובישרו לו שבנו וכלתו נמצאים בבית החולים בפוקט. "הוא נשאר בחיים, ברוך השם, אבל לא יודעים מה יש לו, איזה בעיות, מחלות", סיפר ל-nrg מעריב האב. "אנחנו מקבלים מידע רק דרך חב"ד, אין לו פלאפון. אני רק רוצה לדבר איתו. הוא סיפר שיש לו כאבים בגב, אך הידיים והרגליים שלו בסדר. שמעתי על זה בהסעה בדרך חזרה מהעבודה, כשהוא קיבל טלפון מבית חב"ד והתקשר לאשתי".
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
"שליח תנועת חב"ד" - מה אנחנו כאן, הסוכנו...
ה' תשרי ה׳תשס״ח
למה לא כותבים שליח הרבי?
2.
קידוש שם חב"ד-
ו' תשרי ה׳תשס״ח
יישר כח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.