מערכת COL | יום כ"ח אלול ה׳תשס״ז 11.09.2007

כתובת "היטלר המשיח" רוססה על קיר בית-חב"ד באילת

נזקי חוק השבות: כתובות נאצה בהן נכתב: "היטלר המשיח" ומספר צלבים צויירו אתמול (שני) על קיר בית-חב"ד באילת, בית-ספר חב"ד ובית-כנסת בעיר ■ הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, אמר כי הוא מביע זעזוע ושאת-נפש ממעשה הנבלה: "אני שב על קריאתי לתקן את חוק השבות. לא יעלה על הדעת כי לאחר כמעט 60 שנה נמצא את הנאצים אצלנו בבית" ■ האירוע מתרחש ימים לאחר לכידת חבורת ניאו-נאצים בישראל לסיפור המלא
כתובת
אנטישמיות מבית. כתובות הנאצה על רקע בית-חב"ד • צילומים: COL ויוסי דוססנטוס
 כתב COL

שוב רואים כמה הרבי צדק:
כתובות נאצה בהן נכתב: "היטלר המשיח" ומספר צלבים צויירו אתמול (שני) על קיר בית-חב"ד באילת, בית-ספר חב"ד ובית הכנסת של הרב הראשי הספרדי של אילת, משה הדאיה. הכתובות רוססו בגב הקיר שבו ניצב ארון הקודש.

בבית-הכנסת התגלו הכתובות, כאשר המתפללים הגיעו למקום לשיעור יומי ותפילת ערבית. הרב יאיר הדאיה, בנו של הרב הראשי, אמר לעיתון "הארץ", כי "כולנו הוכנו בהלם ותדהמה. אני לא רואה בזה התגרות ברב. אולי זו מן התגרות נגד המדינה והעם היהודי. יודעים שעכשיו זו תקופת הסליחות ובית הכנסת פתוח מארבע בבוקר".

הרב יאיר הוסיף כי הוא לא רואה את הדבר חמור יותר מפני שמדובר בבית כנסת: "התגרות כזו וכתובות נאצה כאלה הם חמורים בכל מקום וצריך לטפל לא רק באמצעות צעקה נגד השלילה, אלא באמצעות חינוך בכל המישורים. להעלות למודעות החינוכית את חשיבות הסובלנות וההבנה כלפי הדברים החיוביים שיש במדינה, ואז הכעסים שגורמים למעשים כאלה יתפוגגו".

סנ"צ איתן גדסי, סגן מפקד משטרת אילת, מסר כי בשלב הזה מדובר באירוע יחיד, שנמצא בחקירה. "מוכרים מקרים כאלה מן העבר הרחוק באילת. בשלב הזה מוקדם לקבוע אם מדובר בתופעה של קיום תא ניאו-נאצי באילת". סנ"צ גדסי ציין כי נפתחה חקירה וכי הוא אינו פוסל את האפשרות שמדובר במעשה שובבות או התגרות של נערים, ואולי אף בתגובה לפרסומים על חשיפת התא הניאו-נאצי בפתח תקווה.

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, אמר בתגובה לכתובות הניאו-נאציות שהתגלו באילת כי הוא מביע זעזוע ושאת נפש ממעשה הנבלה. "אני שב על קריאתי לתקן את חוק השבות. לא יעלה על הדעת כי לאחר כמעט 60 שנה נמצא את הנאצים אצלנו בבית".

במקביל, אל צוות החקירה המיוחד החוקר בפתח-תקווה את פרשת תא הניאו-נאצים בעיר, הגיעו ביממה האחרונה עוד 3 תלונות. על פי שתיים מהתלונות שהוגשו, חברי התא תקפו עובדים זרים חסרי בית. תלונה שלישית הגיעה בשיחת טלפונית אנונימית. כל שלוש התלונות החדשות תיחקרנה במהלך הימים הקרובים.

כתב COL מציין, שהניאו-נאצים שנתפסו השבוע, חוללו לפני שנה את בית-הכנסת הגדול בפתח-תקווה בו ביקר בעבר אדמו"ר הריי"צ נ"ע במהלך ביקורו בארץ-הקודש.

"זו לא הפעם הראשונה שמרוססים צלבי קרס בעיר", אמרו באותו יום בבית-חב"ד בפתח-תקווה בשיחה עם COL. כעבור מספר ימים נעצר חשוד בפרשה, אולם הוא שוחרר אז מחוסר ראיות.

שוב אנו רואים את הנזק האדיר של מהגרים שאינם יהודיים העולים לישראל.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
Change the photo in the headline!!!
כ"ח אלול ה׳תשס״ז
Why out the Rebbes picture near the words of such a horriblle headline!
2.
לא ראוי
כ"ח אלול ה׳תשס״ז
אני חושבת, אולי יותר בטוחה. שלא מן הראוי לשים תמונת צלב באתר זה כ"ש וק"ו לא יחד עם התמונה של הרבי, אפילו שכך זה נראה במקום האירוע. תודה ושנה טובה לכולם.
3.
אין מה לעשות
כ"ח אלול ה׳תשס״ז
"מהרסיך ומחרבריך ממך יצאו".
והרבי הזהיר על-כך כל-כך.
גיוואלד!
4.
שאט נפש
כ"ט אלול ה׳תשס״ז
לא מספיק להביע שאט נפש . צריך מסירות נפש,כדי לתקן,סוף סוף את חק "מיהו יהודי"
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.