מערכת COL | יום כ"ז אלול ה׳תשס״ז 10.09.2007

ynet: ה-Telethon - חב"ד וכוכבי הוליווד שברו שיא

מזה שבועות שמיטב אמני הוליווד מקדמים את ה-Telethon המסורתי - יום השידורים למען חב"ד קליפורניה, השנה בסימן גמילה מאלכוהול. כתב ynet ישראל ברדוגו ליווה את המשדר, וראה את מפיקי האירוע רושמים שיא חדש - "ולא רק במספרים"  לסיפור המלא ולגלריית תמונות נוספת   
ynet: ה-Telethon - חב
(צילום: ישראל ברדוגו)

7,180,653$ - זה הסכום אותו גייסו החב"דניקים הלילה (יום ב') ב"Telethon" - משדר מיוחד בערוץ 9 - הערוץ המרכזי במדינת קליפורניה, ארה"ב. בשידור החי, שארך כשש שעות בהשתתפות סלבס מהוליווד, צפו מיליוני צופים שתרמו את הכספים לפעילות חב"ד-קליפורניה. 

הכל החל בשנת 1965, אז הגיע לקליפורניה הרב ברוך שלמה קונין, מה"שלוחים" הראשונים של הרבי מלובאויטש שיצא "להפיץ יהדות בחוף המערבי". בתוך שנים מספר החלה הפעילות של הרב קונין לצבור תאוצה: זה התחיל בבית חב"ד אחד בלוס אנג'לס והיום חב"ד-קליפורניה מחזיקים למעלה מ-200 בתי חב"ד הפזורים בכל רחבי החוף המערבי של אמריקה. עבור הסיפור הזה צריך כסף, והרבה. את הסכום מגייסים החב"דניקים במופע מיוחד שמתקיים מדי שנה - ה"טלטון-Telethon".



כתיבת ספר-תורה בשידור חי (צילום: ישראל ברדוגו) 

27 שנים חלפו מאז שודר הטלטון הראשון. מאז ועד היום, מדי שנה, מתקיים המופע כמה ימים לפני ראש-השנה. במהלכו מגייסים החב"דניקים את הכסף לפעילות, ו"על הדרך" דוחפים גם אידישקייט להמונים.

"
"משיח, משיח, משיח" (צילום: ישראל ברדוגו)

הקמפיין למופע השנה התנהל תחת הכותרת: "אנשים מסייעים לאנשים". כאשר במרכזו פעילות שליחי חב"ד בקליפורניה בקרב מכורים לסמים ולאלכהול. הפעם התמקד המופע בנושא השיקום שכולל טיפול באלפי בני-אדם מדי שנה, כשרבים מהמשוקמים שנעזרו בחב"ד הופיעו במשדר, סיפרו את סיפורם האישי וביקשו מהצופים לפתוח את ליבם.


גם המושל קורא לתרום ביד נדיבה (צילום: ישראל ברדוגו)

מופע הטלטון נחשב מדי שנה לטקס נוצץ במיוחד וזאת לאור העובדה שכוכבי הוליווד רבים נוטלים בו חלק. את המופע פתחו גדולי הזמר החסידי אברהם פריד, מרדכי בן דוד, שלומי גרטנר, גד אלבז, מקהלת הילדים "ישיבה בויס'" והילד אית'ן בורטניק בן השש שסחט תשואות בנגינתו על הפסנתר.


והצופים לא הפסיקו לתרום... (צילום: ישראל ברדוגו) 

למשדר קדם קמפיין פרסומי חסר תקדים שהציף את קליפורניה בשבועות האחרונים. ביום האירוע הוצבו מאות מוקדנים, חלקם בשידור חי על הבמה, ורשמו את פרטי ההמונים שהתקשרו לתרום. את התורמים בירכו, על-פי התור, מושל קליפורניה ארנולד שוורצינגר שהבטיח שיתן את מירב התמיכה לחב"דניקים, אחריו עלה רוג'ס פולבן ובירך את הנוכחים. לארי קינג, שהבטיח את השתתפותו, התנצל ו"הבריז" ברגע האחרון.


כך טוחנים גפילטע פיש, עם נרות שבת (צילום: ישראל ברדוגו)

התוכנית כללה גם את תקיעת השופר המסורתית, ריקודי "משיח משיח", וכתיבת ספר תורה בשידור חי. ג'ון וויט, שהוא במקרה גם אבא של אנג'לינה גו'לי, עלה לשידור עם סלבס נוספים, והבטיח לכולם שמי שיתרום לחב"ד יראה ברכה במעשה ידיו. בשיחה עם ynet לאחר המשדר מספר ג'ון שזו השנה ה-17 שלו שהוא מגיע לאירוע מבלי לפספס פעם אחת. "הפעילות של חב"ד במדינה הזאת היא לא תיאמן. כשאני רואה את הפעילות של רבאיי קונין במקום הזה, אני לא יכול שלא להגיע לכאן, ולהופיע שוב ושוב מעל במה זו ולנסות לסייע כמה שאני רק יכול".  



הסטאר. אברהם פריד (צילום: ישראל ברדוגו)  



והאיש שלנו בקליפורניה. גד אלבז (צילום: ישראל ברדוגו)

אילן גולד, שדר הטלווזיה הוותיק הספיק לטחון נרות שבת, וגפילטע פיש לשייק נהדר בבלנדר, ואז נכנס לאולפן ראש עיריית לוס אנג'לס, אנטוניו וילארוגוסה, שהכריז על תרומה יפה ופנה לאנשים בבית לפתוח את הלב ואת הכיס.

הרב חיים קונין, מפיק המופע, מדווח בשיחה עם ynet כי האירוע הוכתר בהצלחה "גדולה למעלה מהמשוער" ולמרות שהשנה הצליחו החב"דניקים לגייס כמעט מליון דולר יותר מהשנה שעברה, המספרים לא מדברים אליו. "אלי הנשמות מדברות, הצלחנו לפתוח שערי שמיים לפני ראש השנה, לפני היום הגדול הזה הצלחנו להגיע לרבבות יהודים, לפתוח להם את הנשמה. ולהתחבר למקורות שלנו. עכשיו אנחנו באמת מוכנים לראש השנה", הוא מסכם.

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
ברדוגו מברוק על הכתבה
כ"ז אלול ה׳תשס״ז
COL תודה על התמונות הטובות והחשיפה
2.
col איזה קידוש השם !!!
כ"ח אלול ה׳תשס״ז
הכתבה של ברדוגו הייתה בעמוד הראשי של YNETֱ
3.
אפשר שתעלו לאתר חלקים נוספים
כ"ח אלול ה׳תשס״ז
של הטלטון. (סרט לא תמונות?)

נודה מאוד מראש
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.