מערכת COL | יום כ"ד אלול ה׳תשס״ז 07.09.2007

'סיום הרמב"ם העולמי' נחגג בפאר בסיסמת 'כה לחי'

המונים השתתפו אמש (חמישי) במעמד סיום הרמב"ם העולמי, כפי שנקרא על-ידי הרבי, שנערך באולם "אהלי תורה" בקראון-הייטס בניו-יורק. "למרות שהיו באותו ערב בשכונתינו חתונה, בר מצווה וכמה מסיבות 'לחיים', הגיע קהל עצום", אמר הרב שמואל מנחם-מענדל בוטמן, מנהל צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית ויו"ר סיום הרמב"ם העולמי. נשאו דברים: אב"ד מונטריאול הרב יונתן בנימין וייס, אב"ד שטרסבורג בצרפת הרב שמואל עקיבא שלזינגר, מחבר ספרי ההלכה הרב גבריאל ציננער ונציגי אדמו"רים וחצרות חסידיות. כולם העלו על נס את הוראתו של הרבי ההולכת ומתחזקת של הרבי בעניין לימוד הרמב"ם מידי יום. מקהלת הילדים בניצוחו של ר' אלי ליפסקר הנעימו בשירה  לדיווח מלא וגלריית תמונות
'סיום הרמב
הקהל במעמד סיום הרמב"ם העולמי, הלילה • צילומים: אלי קאהן, COL

הרב בוטמן קישר את סיום מחזור הכ"ה עם זמנינו. שעל התיבה "לחי" שבפסוק "ואמרתם כה לחי" אומר רש"י "טוב וקיים". שעל-ידי "ואמרתם כה", בסיום בפעם ה-25, יהיה "לחי" - "טוב וקיים". שיזכו ישראל לטוב האמיתי בביאת משיח צדקינו. "וקיים" - חיים ניצחיים וטוב ניצחי לכל יהודי. וכהמשך הפסוק "ואתה שלום וביתך שלום וכל אשר לך שלום" - שלום אמיתי וניצחי.

את הרמב"ם סיים הרב הראשי ואב"ד מונטריאול הרב יונתן בנימין וייס שציין בדבריו שהאדמו"ר הזקן חיבר את הלכות תלמוד-תורה בשנת תקנ"ד ואת ספר התניא קדישא הדפיס בשנת תקנ"ו. ובמשך הדורות העשירה תנועת חב"ד את עם ישראל לא רק בתורת החסידות כי אם גם, ועוד לפני זה, בתורת הנגלה וההלכה. כמו אדמו"ר הזקן והצמח-צדק ונשיאי חב"ד בדורותיהם. ובדורינו, הרבי שזיכה את עם ישראל ובכל ענייני תורה ומצוותיה, בכל מקומות שהן בכל העולם כולו.

את הערב כיבדו בהשתתפותם ונשאו דברים חברי בד"צ קראון-הייטס הרב אברהם אזדבא והרב אהרן-יעקב שוויי.

המתחיל המחזור החדש הרב אהרן גולדמינצר, דיין בסקווירא, עמד בדבריו על הקדושה והטהרה שבמעמד גדול זה.

הרב הראשי דשטרסבורג, צרפת, הרב שמואל עקיבא שלזינגר סיפר סיפורים אישיים ב'יחידויות' שהיה לו עם הרבי יחד עם חותנו הרב חיים צבי קריגר שהיה גר בקראון-הייטס. הרב שלזינגר הדגיש שהרבי דאג לכל יהודי ובכל מקום בעולם שהוא מבקר הוא רואה את פעולותיו הנשגבות.

הרב גרשון טננבוים, מנהל "איגוד הרבנים ד'אמריקה", סיפר שבן-דודו חסיד סאטמר מובהק התפעל כל-כך מפעולות חב"ד בבייג'ין, סין, עד שכתב המחאה על סף 180 אלף דולר למקווה שם להתעלותם של כל בני משפחתו.

הנגיד החסידי ר' שלום-בער דרייזין, שבחסותו נערך המעמד התורני, לעילוי נשמת אביו הרב החסיד הרב אברהם דרייזין (מאיור) ז"ל, הדגיש שבהלכה הראשונה של הרמ"בן "וכל הנמצאים בשמים והארץ וכל מה שביניהם לא נמצאו אלא מאמיתית הימצאו" והסביר את העניין באופיינו המיוחד.

נציגי חצרות אדמו"רים מכל החוגים וביניהם: הרב יעקב אברמוביץ', ר"מ דישיבת גבוהה דגור; הרב ישראל אונסדורפר, בנו של הרב שמואל אלכסנדר אונסדורפר וגיסו של האדמו"ר מצאנז-קלויזנבורג; הרב יצחק רבינוביץ' מבויאן; הרב מרדכי לייב וייס גיסו של האדמו"ר ממונקאטש; הרב חיים קריגר מחסידות מודזיץ; הרב חיים ברוך וואלפין, ראש ישיבת קרלין-סטולין; הרב יעקב זיידה, חצר ויזניץ ארץ-הקודש; הרב אהרן ויינברג, נכדו של האדמו"ר מסלונים; הרב עמרם קליין, חתנו של האדמו"ר מאלכסנדר.

הרב גבריאל ציננער, מחבר ספרי ההלכה "נטעי גבריאל" והרב דובער בעל, חבר ועד העיר ומרבני קהילת חב"ד במונטריאול דיברו על התקנה המיוחדת של הרבי למהר את ביאת המשיח.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.