מערכת COL | יום כ"ב אלול ה׳תשס״ז 05.09.2007

ומי עוזר לחב"דניקים בחלוקת המזון? כומר גרוזיני

אתר האינטרנט ynet מדווח על הכומר בחוטי בריאשווילי, נציג הקהילה היוונית-גרוזינית בארץ, המתגורר בכנסיה שהקים בלוד, ומחלק את זמנו בין מאמיניו לבין פעילות אינטנסיבית במיוחד שהוא מקיים עם החב"דניקים מזה זמן רב בחלוקת מזון עם "כולל חב"ד" המחלקת מדי חג ומועד ברחבי הארץ, לפי רשימות של משרד הרווחה, עשרות אלפי סלי מזון לנזקקים ומעוטי יכולת ■ "שמעתי שהחב"דניקים מחפשים מתנדבים לפעילות, אז החלטתי להתגייס, ולגייס את הקרובים אלי", מספר בחוטי שהוא נרגש ל-ynet  לסיפור המלא
ומי עוזר לחב
הכומר (מימין) עם אנשיו במחסן המזון של כולל חב"ד
ישראל ברדוגו

הכומר בחוטי בריאשווילי הוא נציג הקהילה היוונית-גרוזינית בארץ. הוא מתגורר בכנסיה שהקים בלוד, ומחלק את זמנו בין מאמיניו לבין פעילות אינטנסיבית במיוחד שהוא מקיים עם החב"דניקים מזה זמן רב.

עמותת "כולל חב"ד" מחלקת מדי חג ומועד ברחבי הארץ, לפי רשימות של משרד הרווחה, עשרות אלפי סלי מזון לנזקקים ומעוטי יכולת. האריזה והחלוקה מתבצעת ברובה על ידי מתנדבים רבים מכל רחבי הארץ שמביאים את האור בערבי חג ממש עד למפתן ביתם של חסרי כל.

"שמעתי שהחב"דניקים מחפשים מתנדבים לפעילות, אז החלטתי להתגייס, ולגייס את הקרובים אלי", מספר בחוטי שהוא נרגש ל-ynet. בריאשווילי, נציגו של הפטריארך איליה השני, משמש מוקד לעלייה לרגל למאמינים ולתיירים רבים הנקלעים לארץ בתקופת הקיץ, ונדרשים לשרותי דת.

את רבים ממאמיניו מגייס בריאשווילי לפעילות העניפה המתנהלת במחסני האריזה "אשל – מפעלי רווחה" שבצומת אשדוד. העובדים הרבים חלקם חרדים מספרים על שיתוף פעולה פורה ומוצלח המתנהל בעיקר בסימני ידיים וזאת בגלל ש"העובדים החדשים" לא דוברים את השפה העברית. הם מגיעים מחו"ל במיוחד כדי לעבוד כאן ולחלק חבילות לנזקקים. "לראות את הכומר והפמליה הנכבדה בשערי המחסן מידי בוקר זה מחזה סוריאליסטי בעליל" הם עובדים מכל הלב ומאמינים בדיוק כמונו שזה הדבר שייסב להם אושר אמיתי בחיים" מספר עובד במפעל האריזה.

בריאשווילי בעצמו מפשיל שרוולים אורז ארגזים מעמיס טוען ופורק את החבילות, הוא משמש דוגמא לאנשים שבאו איתו ולא מבקש הנחות. לדבריו, הוא רואה בפעילות ההתנדבותית ברכה אמיתית והצלחה לפועלו כאן בישראל, אני לא יכול להיות מאושר יותר מהרגע שבו אני רואה אדם שמקבל חבילה של "כולל חב"ד" בערב החג. "תלכו להתנדב, ותרגישו טוב יותר", הוא נואם בפאתוס.

שר הרווחה הרצוג שביקר במקום בימים האחרונים, עמד על היקף הפעילות, והבטיח לחב"דניקים סיוע בפעילות, מה שנשאר עכשיו לחב"דניקים שם זה רק לחכות למשיח.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
למה זה מריח לא טוב?
כ"ב אלול ה׳תשס״ז
כומר ומאמינים שלו שבאים להתנדב אצל ארגון יהודי???

לא יודע זה נשמע לא טוב במיוחד אם הם נכנסים לבתים של אנשים תמימים ברמלה ולוד מי יודע מה עוד הם מוכרים להם שם

השתגענו????

יד לאחים - אני רוצה תגובה שתרגיע אותי
2.
(שששש... האמת היא שמדובר בנהג מונית)
כ"ב אלול ה׳תשס״ז
אין לכם מושג באיך לקרוא עיתון.

אבל לא נורא. העולם מתחלק לשתיים:
אלה שהעיתון חשוב בעיניהם,
ואלה שהעשייה בראש מעייניהם.

כל השאר לא משנה.

שנה טובה לכולם, והעיקר - לכו לעזור לאחרים!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.