מערכת COL | יום כ"א אלול ה׳תשס״ז 04.09.2007

הסכם למניעת שריפת גופות נפטרים יהודים ברוסיה

הסכם נחתם השבוע בין הרבנות הראשית לרוסיה לבין חברת הקבורה הגדולה, המוכרת ופועלת מטעם הממשל הרוסי ברוסיה - לשיתוף פעולה, למען קבורה יהודית מרבית לנפטרי ישראל ■ נציגי החברה הבטיחו לבוא לקראת היהודים ברוסיה ובהסכם חתמו למנוע ככל האפשר נתיחה ושריפה ליהודים ■ עיקר המקרים בהם צריכים את התערבותה הישירה של החברה הם במקומות נידחים, בערים קטנות, או בכל מקום שעדיין אין לאיגוד הקהילות היהודיות נציגות יהודית קיימת ופעילה  לסיפור המלא
הסכם למניעת שריפת גופות נפטרים יהודים ברוסיה
מנשה גבירץ, COL

הסכם נחתם השבוע בין הרבנות הראשית לרוסיה לבין חברת הקבורה הגדולה, המוכרת ופועלת מטעם הממשל הרוסי ברוסיה - לשיתוף פעולה, למען קבורה יהודית מרבית לנפטרי ישראל.

נציגי החברה הבטיחו לבוא לקראת היהודים ברוסיה ובהסכם חתמו למנוע ככל האפשר נתיחה ושריפה ליהודים, זאת לאחר מפגשים קודמים, בהם הובהר והוסבר לחברה על חובת קבורה יהודית ועל איסור נתיחה ושריפה רח"ל של נפטר יהודי. בנוסף לכך, חברת הקבורה תדווח ישירות לראשי איגוד הקהילות על מקרים בעייתיים.

מטעם איגוד הקהילות ברוסיה חתמו על ההסכם הרב אהרן גורביץ הרב הראשי הצבאי של רוסיה ור' אלכסנד בארדה מנהל האיגוד, ומטעם החברה חתמו, מנהלי חברת 'וואייענא מעמוריאלנאייא' (VMK) החברה הגדולה ביותר ברוסיה שלה למעלה מ-400 נציגויות הפרוסות בכל רוסיה.

עיקר המקרים בהם צריכים את התערבותה הישירה של החברה הם במקומות נידחים, בערים קטנות, או בכל מקום שעדיין אין לאיגוד הקהילות היהודיות נציגות יהודית קיימת ופעילה.

המקרים הקשים הם במקרה ולמשפחה אין כסף לקבורה ולכן הם מעדיפים רח"ל לשרוף את הגופה או במקומות בהם לא נמצא בית קברות יהודי פעיל. לאור המצב הרחיבו ראשי איגוד הקהילות את הפעילות בנושא זה, כדי לידע את המשפחות הרבות על הצורך בקבורה יהודית על פי ההלכה.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.