מערכת COL | יום כ"א אלול ה׳תשס״ז 04.09.2007

שמונה אחוזי צמיחה ברשת חב"ד

מספר תלמידי 'רשת אוהלי יוסף-יצחק' ליובאוויטש מגיע השנה ל-10900 ילדים ■ בגני-הילדים מסתמנת צמיחה של 10 אחוזים, ומספר התלמידים הוא למעלה מ-5000 ■ חלק מהתלמידים בא מבתים שאינם שומרי מצוות ■ מנכ"ל הרשת, הרב ישראל בוטמן, אומר כי הביקוש לבתי-הספר גדול בהרבה מיכולת הקליטה: "בתי-הספר שלנו סובלים מצפיפות, ואין לנו היכולות לענות על הצרכים האמיתיים. לו היו לנו יותר כיתות, יכולנו לקלוט עוד מאות תלמידים לסיפור המלא
שמונה אחוזי צמיחה ברשת חב
אווירה יהודית חמה ואוהבת
מערכת COL

השבוע נפתחה שנת הלימודים, ומהנתונים העדכניים עולה כי רשת החינוך של חב"ד, רשת אהלי יוסף-יצחק ליובאוויטש, רושמת השנה זינוק חד. מספר התלמידים הלומדים בבתי-הספר היסודיים (תלמודי-תורה ובתי-ספר ממלכתיים-דתיים) של חב"ד עלה השנה בשמונה אחוזים (!), והמספר הכולל של התלמידים מגיע ל-10900.

בית-הספר הגדול ביותר הוא 'בית רבקה' בכפר-חב"ד, שבו לומדות 540 תלמידות, רובן תושבות הכפר. הוא רושם גידול מתון, של 3.8 אחוז, המשקף ככל הנראה את הגידול הטבעי של משפחות חב"ד. לעומת זאת, דווקא בתי-הספר הקולטים תלמידים מכלל הציבור, ולא-דווקא ממשפחות חב"ד, רושמים אחוזי גידול גבוהים יותר.

המוסד הרושם את אחוז הגידול הגבוה ביותר הוא תלמוד-תורה חב"ד בבאר-שבע, שצמח השנה ב-40.8 אחוז. אחריו בית-ספר חב"ד בנות בבית-שמש, שצמח ב-36.4 אחוז. בית-ספר חב"ד ביבנאל גדל ב-27.3 אחוז, וחב"ד בנות בגילה ירושלים צמח ב-25 אחוזים.

הממוצע הכללי של הגידול הוא, כאמור, 8 אחוזים, וזה אחוז הצמיחה של בית-הספר הגדול ביותר מחוץ לריכוזי חב"ד – בית-הספר חב"ד לבנות בנס-ציונה, שבו לומדות השנה 480 תלמידות, והוא גדל השנה ב-8.3 אחוזים.

מתוך 63 בנות שנכנסו השנה לכיתה א' בבית-ספר חב"ד בנס-ציונה רק 23 באות מבתי חסידי חב"ד. 40 הבנות האחרות מגיעות מכל מגזרי האוכלוסייה, ובכלל זה מבתים שאינם שומרי מצוות. לדברי המנהלים, ניסיון השנים הוכיח, כי ההשתלבות מצליחה למעלה מהמשוער, ועל-ידי הבנות מתקרבים גם ההורים לערכי היהדות.

מנכ"ל הרשת, הרב ישראל בוטמן, אומר כי הביקוש לבתי-הספר גדול בהרבה מיכולת הקליטה: "בתי-הספר שלנו סובלים מצפיפות, ואין לנו היכולות לענות על הצרכים האמיתיים. לו היו לנו יותר כיתות, יכולנו לקלוט עוד מאות תלמידים. חשוב לציין כי רוב התלמידים מגיעים בהסעות, ובמקומות רבים ההסעות הן במימון ההורים. זו בחירה מלאה של ההורים לשלוח את ילדיהם לבתי-הספר של חב"ד, והם אף מוכנים לשלם על כך".

הנתונים האלה אינם כוללים את הילדים הלומדים במאות הגנים, הפעוטונים והמעונות המופעלים על-ידי בתי-חב"ד ברחבי הארץ. "עדיין אין לנו נתונים מעודכנים", אומר הרב יעקב ליברמן, מנהל רשת הגנים, "אשתקד למדו במערך הגנים של חב"ד כ-5000 ילדים, ועל-פי הנתונים שמצטברים אני מעריך שהשנה יהיה גידול של כ-10 אחוזים".
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
יפה וישר כוח!
כ"א אלול ה׳תשס״ז
תספרו לנו גם מה קורה בחב"ד בנות יפו? ברסקו? בתענך? באשדוד? בבתי"ס שכבר שנים מתמודדים עם רישום נמוך, מה קורה שם?

2.
בי"ס חב"ד יפו
כ"א אלול ה׳תשס״ז
ב"ה ביה"ס נמצא בצמיחה גדולה, והשנה עלה ב-15%,

וזה הרבה בזכות המנהל המסור הרב מכאל בן הרוש שהכניס רוח חיים חדשה לביה"ס.

לקראת השנה הבאה פועלים לקבל מבנה גדול יותר כי כבר אין מקום.
3.
עליה בתענך
כ"א אלול ה׳תשס״ז
בית הספר בתענך גדל השנה ב-14 תלמידים חדשים ויש בו עכשיו 192 תלמידים כ"י, וב"ה הוא עולה ומצליח
4.
ל -3
כ"א אלול ה׳תשס״ז
המספר המדוייק יותר - 211 תלמידים בלע"ה.

נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.