מערכת COL | יום כ"א אלול ה׳תשס״ז 04.09.2007

'הארץ' לא מפרגן לאורי רווח

בשבוע שעבר ניצח הכתב אורי רווח על הכנסת ספר תורה לבית הכנסת של רשות השידור ששוכן בחדרו בבניין הטלוויזיה בירושלים. עיתון 'הארץ' לא מפרגן לאירוע וקובע כי "הפוליטיקאים התלהבו, העובדים פחות" ■ "אני לא כופה שום דבר על אף אחד", אומר רווח. "אין לי כל כוונה להחזיר אנשים בתשובה או לחנך אלא רק להאיר ולגלות את הניצוץ בשידורים ובבניין הטלוויזיה" ■ בכיר לשעבר ברשות חושב אחרת: "זו שערורייה. אסור להכניס מתפללים למתקן שידור, בפרט היכן שיושבת חטיבת החדשות. זה יתחיל בתפילות בימים הנוראים, יימשך בשבתות רגילות ואחר כך תבוא תביעה להפסיק לשדר בשבתות כי זה מפריע לתפילה לסיפור המלא
'הארץ' לא מפרגן לאורי רווח
ר' אורי רווח (מימין) בהכנסת ספר התורה
מנשה גבירץ, COL

בשבוע שעבר ניצח הכתב אורי רווח על הכנסת ספר תורה לבית הכנסת של רשות השידור ששוכן בחדרו בבניין הטלוויזיה בירושלים. עיתון 'הארץ' לא מפרגן לאירוע וקובע כי "הפוליטיקאים התלהבו, העובדים פחות".
 
הנה קטעים רלוונטים מהתכבה שפורסמה בעיתון 'הארץ':


בהנהלת הרשות העדיפו שלא להתייחס לדברי הפוליטיקאים באירוע. רווח אמר כי הזמין לטקס "מנהיגים מכל הסיעות, לא רק את ישי ואת אורלב אלא גם את יעקב ליצמן מיהדות התורה. גם יצחק הרצוג, השר הממונה על הרשות, הוזמן אבל לא הגיע. חשבנו שהזמנת אנשי ציבור יכולה להעצים את האירוע".

למה לא הזמנת את ראשי הסיעות החילוניות למיניהן, מהליכוד ועד מרצ?

"יכול להיות שהיינו צריכים להזמין את כל הנציגים. בפעם הבאה שיהיה אירוע עוד יותר חשוב, התגלות של מלך המשיח, נפיק לקחים ונזמין את המנהיגים מכל הסיעות. זו באמת טעות שלי, כי כל יהודי מחובר לספר התורה". 

רווח הפך את חדרו בבניין הטלוויזיה לבית כנסת, שהיה עד מהרה לאבן שואבת לעובדים דתיים ומסורתיים. רווח הוא כתב של חטיבת החדשות והמחלקה לשידורי דת, אף שבפועל הוא עובד רק בשביל האחרונה. בכל ערב שבת הוא מסתובב בין העובדים בבניין הטלוויזיה, מחלק להם נרות וגם עלון ששמו "שבת שלום - השבועון לעובדי רשות השידור". בעלון "שבת שלום" האחרון דווח באחד הקטעים על טקס הכנסת ספר התורה לרשות ("מעמד קדוש בבניין הטלוויזיה", היתה הכותרת).

"אני לא כופה שום דבר על אף אחד", אומר רווח, "בתוכנית 'הבית היהודי' שבה אני משתתף צופים גם אנשים מרמת אביב, ויש לה רייטינג לא רע בכלל וגם הישגים עיתונאיים. אין לי כל כוונה להחזיר אנשים בתשובה או לחנך אלא רק להאיר ולגלות את הניצוץ בשידורים ובבניין הטלוויזיה". כמה מהעובדים החילונים מתייחסים אל רווח כאל קוריוז לא מזיק. אחרים כועסים מאוד על מה שנתפש בעיניהם כפעילות מיסיונרית במקום עבודה ציבורי.

"רשות השידור היא גוף ציבורי ואין שום פסול בכך שישכון בתוכה בית כנסת", אומר שקלאר, "הכנסת ספר התורה לרשות היא מעשה מבורך, כי בית הכנסת בלי ספר תורה הוא לא בית כנסת".

בכיר לשעבר ברשות חושב אחרת: "זו שערורייה. אסור להכניס מתפללים למתקן שידור, בפרט היכן שיושבת חטיבת החדשות. זה יתחיל בתפילות בימים הנוראים, יימשך בשבתות רגילות ואחר כך תבוא תביעה להפסיק לשדר בשבתות כי זה מפריע לתפילה. כל עוד אנשים ביקשו לעצמם פינת תפילה במקום העבודה זה היה בסדר, אבל עכשיו כבר מתחילים לדבר שאוטוטו יתפללו באולפן נקדי, ומכיוון שכל אזור המגורים מסביב דתי מי יודע איך זה ייגמר".
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מעניין
כ"א אלול ה׳תשס״ז
למה הם לא כותבים את שם הבכיר אני גם לא בטוחה שישנו אחד כזה ,כי אם יש מדוע הוא מסתתר.כבר היה פעם כתבה בידיעות בסגנון כזה ולאחר חקירה התברר שזה היה הרעיון של הכתב עצמו והוא מצא את עצמו בחוץ.אולי גם פה כדאי לחקור!!!!!!!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.