מערכת COL | יום י"ט אלול ה׳תשס״ז 02.09.2007

הרב לאו בברלין: "התוכניות של הנאצים התפרקו"

עידן חדש בברלין: במעמד מרשים, נחנך המרכז היהודי המפואר בהשתתפות אלפי יהודים ועשרות אישי-ציבור בכירים ובניהם: שר החוץ הממלא כיום את מקום של ראש-הממשלה, שר הפנים, מושל העיר, הרב ישראל-מאיר לאו ועוד ■ לאחר גזירת הסרט, התאספו אישי-הציבור לאירוע חגיגי בבית-הכנסת והציבור הרחב נהנה מהופעה של אברהם פריד ברחבת המרכז ■ "היום אנחנו יכולים להכריז בגאווה שהתוכניות של הנאצים להשמיד סופית את העם היהודי - התפרקה", אמר בהתרגשות הרב לאו ■ "בשבילי מדובר בשמחה אישית", אמר שר הפנים וקולו נשנק ■ חיים ברון ומאיר דהן - שליחי COL לברלין מגישים: דיווח מלא מחנוכת המרכז היהודי וגלריית תמונות לסיפור המלא ולגלריית תמונות 
הרב לאו בברלין:
חג בברלין. למעלה גוזרים את הסרט, היום • צילומים: מאיר דהן, COL
מאת חיים ברון, שליח COL לברלין

שרשרת האירועים של חנוכת המרכז היהודי בברלין החלה בשעת בוקר, אז יהודים מרחבי ברלין החלו לנהור לעבר מתחם המרכז היהודי שנוקה והוכן בהשקעה אדירה לרגל האירוע על-ידי צוותות מיוחדות שהושכרו במיוחד לשם כך. בשעת לילה מאוחרת של מוצאי-שבת, הגיעו אנשי יחידת אבטחה יחד עם כלבי שמירה לבניין, בכדי לסרוק אותו מחפצים חשודים.

היה זה יום חג עבור תושבי ברלין שההתרגשות ניכרה על פניהם בבירור. "מדובר בעידן חדש", אמר הרב יהודה טייכטל והיטיב להגדיר את מה שחשבו כל הבאים. שלט ענק המבשר על חנוכת המרכז קידם את פני האורחים. בכניסה למרכז הוצב שער אבטחה ורק אנשים שעברו בדיקה קפדנית הורשו להיכנס פנימה.

בואם של אישים בכירים ביותר מגרמניה, העניק למעמד משנה תוקף. בין האורחים נכחו: שר החוץ, הממלא כעת את מקומה של קנלצרית גרמניה מרקל, שר הפנים, חברי פרלמנט בכירים ואישי-ציבור. "לא לכל אירוע מגיע שר החוץ ובואו לכאן מראה על החשיבות שהוא מעניק לאירוע", מלמל בהתרגשות יהודי מקומי.

דף חדש

לאחר גזירת הסרט שלמעשה היווה את פתיחת שרשרשת האירועים, התכנסו אישי-הציבור בלבד לבית-הכנסת, שם התקיים המעמד הרישמי. מלבד אישי-ציבור, הורשו להיכנס לבית-הכנסת מספר עיתונאים מצומצם, ובניהם צוות COL שנשלח במיוחד לברלין.

אלפי היהודים שהגיעו למקום וכניסתם לא התאפשרה לבית-הכנסת מחוסר-מקום מוחלט, נהנו ממופע מיוחד של הזמר החסידי ר' אברהם פריד. במשך שעות ארוכות הלהיב פריד את הקהל במיטב שיריו מכל השנים. פריד, אגב, שהה בשבת בברלין ושימח את הסועדים בסעודות השבת.

את האירוע בבית-הכנסת פתח הרב יהודה טייכטל בברכת "שהחיינו". במהלך הנאום, אמר הרב טייכטל: "היום זה יום חדש בברלין, היום זה דף חדש בחיי היהודים בברלין". הרב טייכטל שהתנסה בלא מעט נאומים בפני אישי-ציבור, סחף מחיאות-כפיים ממאות הנוכחים בבית-הכנסת.

לאחר דברי הרב טייכטל, התקיים מעמד סיום כתיבת ספר-התורה, בו כובדו חמישה רבנים: הרב לאו, הרב שלמה טייכטל, הרב יוחנן גוראריה, הרב יוסף-יצחק הבלין וחבר-הכנסת ר' מאיר פרוש ('אגודת-ישראל').

הרב הראשי לתל-אביב יפו הרב ישראל-מאיר לאו אינו נוהג לישון בגרמניה, ולו ללילה אחד. בשעת בוקר הוא הגיע לברלין לכבוד האירוע ומיד לאחר הדינר שיתקיים הערב הוא צפוי להמריא חזרה לישראל. בנאומו המרגש, סיפר הרב לאו על האסיפה של מנהיגי הנאצים ובראשם היטלר ימ"ש. "הם ישבו ותכננו כיצד לחסל את כל העם היהודי בכל מחיר", אמר הרב לאו, "חלק מתוכניתם הם הצליחו לממש ה"י, כשהם שרפו את מרבית בתי-הכניסיות ורצחו מליוני יהודים. אולם, כעת כשאנו עומדים כאן במעמד המרגש הזה, אנחנו יכולים לומר ולהכריז בגאווה: התוכניות של הנאצים התפרקו".

השלוחים מאירים את גרמניה

לאחריו נשא דברים שר החוץ שכעת ממלא את מקומה של הקנלצרית, הגב' מרקל השוהה בסין. "לפעילות של חב"ד אין אח ורע", אמר השר ושיבח את הפעילות הענפה וחסרת-התקדים של הרב טייכטל. בהמשך, אמר השר: "כולנו נעמוד יחד נגד כל גילוי אנטישמיות בברלין". בסיום דבריו, מסר את ברכתה של הקנלצרית שנעדרה מהאירוע.

שר הפנים של ברלין, היה הנואם הבא. "בשבילי זה שמחה פרטית", אמר השר ודיבר על חיי היהודים הפותחים היום דף חדש בעיר. דברים דומים השמיע מושל ברלין שהינו ידיד וחבר אישי של הרב טייכטל.

אחרון הדוברים היה הרב משה קוטלרסקי סיו"ר ה'מרכז-לענייני-חינוך'. בנאום חוצב-להבות תיאר הרב קוטלרסקי בפני המשתתפים את המהפכה האדירה שחוללו שלוחי חב"ד בגרמניה. "לפני חמש-עשרה שנה פגשתי בניו-יורק את אחד ממנהיגי הקהילות היהודיות בגרמניה. הוא אמר לי שצריך לעשות משהו לזיכרון היהודים שחיו במדינה... כיום, יש ברוך-השם חמש-עשרה שלוחים המאירים ומחיים את היהדות במדינה", אמר הרב קוטלרסקי שהקריא את שמותם של השלוחים.

בין הנאומים השונים עלה לשיר הזמר אברהם פריד שחלק את זמנו בין האירוע בחוץ, בו השתתפו אלפי אנשים ובין האירוע המרשים בפנים.

קרוב לארבעים עיתונאים מכלי-התקשורת הגדולים ברחבי העולם נכחו באירוע, חלקם העבירו את האירוע בשידור-חי. גם עיתונאים מישראל נכחו באירוע.

הערב יתקיים דינר מיוחד במקום בהשתתפות נדיבים נכבדים.
לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
17 תגובות
1.
לכל משפחת טייכטל
י"ט אלול ה׳תשס״ז
לפי עניות דעתי קיבלנו אנו בברלין את הקצפת שבדובדבן מכל משפחת טייכטל אבל זוהי דעתי המשוחדת מאד כי הוא הרב שלנו

מכל משפחת ב
2.
מאחורי כל שליח מצליח עומדת שליחה ענקית
י"ט אלול ה׳תשס״ז
כל מי שראה את ההפקה המרשימה של האירוע השנה עומד נדהם מול ההשקעה של השליחה הרבנית לאה שתחי בת הרה"ג הרה"ח הרב יוחנן גורארי.
3.
למאיר דהן!
י"ט אלול ה׳תשס״ז
יוו...איזה תמונות מעלפות....
אתה כל יום נמצא במקום אחר--ממש הצלם הנודד-ישר כח!!!
אוהבים אותך-
כולם!
4.
הרב מאיר פרוש
י"ט אלול ה׳תשס״ז
נרב מאיר פרוש ידיד חב"ד באמת ולא רק עבור לכתוב בעתון, ומדוע אינכם מזכירים כלל את שמו. כך זה אצךנם נוטלים את ה"טפל" ודוחקים את החשוב, ולבסוף אנו אלה שוצאים ניזוקים
5.
למשפחת טייכטל היקרה!
י"ט אלול ה׳תשס״ז
גאים בכם! ובמיוחד בך-לאה, שעומדת מאחורי הכל..
מצדיעות!!
הבנות דודות.
6.
ברכות עד בלי די...
י"ט אלול ה׳תשס״ז
לאה ויודי היקרים,כולנו נפעמים ... קידוש ה ע נ ק,
ליבנו עמכם ,משתתפים בשמחתכם
המשפחה המורחבת מהארץ
7.
יה"ר
כ' אלול ה׳תשס״ז
יה"ר שבקרוב מאד יקטן המקום מהכיל את המתפללים.
8.
לאה ויודי
כ' אלול ה׳תשס״ז
אוהבים אותכם!!!
9.
המון הצלחה!
כ' אלול ה׳תשס״ז
במילוי השליחות בברלין להביא לימות המשיח ולגרום נח"ר רבה למשלח, עלו והצליחו .מאחלים משפחת זליקוביץ מירון.
10.
לרב סגל
כ' אלול ה׳תשס״ז
כל הכבוד ויישר כח על הכל!!
11.
ישר כח גדול למיכל הר צבי שעושה מלאכתה נא...
כ' אלול ה׳תשס״ז
ברכות עד בלי די למיכל הר צבי היקרה שעמדה מאחורי ההפקה והעיצוב המממדדדהההיייםםם.............
ישר כח גדול, המון הצלחה בהמשך
אוהבים עד בלי די
כולם............
12.
נתי ומיכל הר צבי העיצוב היה מדהים ומרהיב...
כ' אלול ה׳תשס״ז
כל הכבוד!!!!
13.
to meir dahan
כ' אלול ה׳תשס״ז
i asked u to not put my picture here but now i want it to myself.
can i find your email somewhere or i need to publish mine?
14.
Mazel Tov
כ' אלול ה׳תשס״ז
Wow, ich bin so beindruckt was ihr in schon alles in Berlin aufgebaut habt. Möge euch weiterhin nur הקבהhazlacha in all euren projekcten schicken.
15.
למשפחת גורארי היקרה!
כ' אלול ה׳תשס״ז
יישר כח!
הרבה נחת, מכולם!
ברכות עד בלי די! מדהים!
תזכו להגדיל תורה ולהאדירה!!
מירי קיהן
16.
לידידי הרב טייכטעל
כ"א אלול ה׳תשס״ז
ישר-כח גדול!
במעמד שמח זה עלינו לזכור ולהוקיר את השליח הראשון לברלין, הרב מנחם ברכהן שמדירתו הצנועה בcharlottenburg
קירב עשרות סטודנטים שרבים מהם הפכו לבעלי תשובה ולשלוחים בעצמם. בנו הרב חיים ברכהן משמש היום שליח בדיסלדורף. הוא ערך מאות בריתות ליוצאי רוסיה בשנות השבעים והשמונים ולנגיד פייבל קוגן שעמד מאחוריו.
מיכאל ירוחים-פראג החבדניק הראשון made in berlin 1980
17.
לרב טייכטל !
כ"ב אלול ה׳תשס״ז
אני לא מכיר אותך אבל אני מאוד מאריך אותך,
תמשיך כך,
אוהד חב"ד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.