מערכת COL | יום י"ט אלול ה׳תשס״ז 02.09.2007

חב"ד בקמפוס מקבלים את הסטודנטים החוזרים ללימודים

 בימים אלו מקדמים בברכה בתי חב"ד שעל הקמפוסים ברחבי ארה"ב את הסטודנטים היהודים ומציעים להם מגוון פעילויות בבתי חב"ד שבאוניברסיטאות ■ השלוחים מצביעים על הרחבת פעולותיהם לסטודנטים ומתכננים פעילויות גם לחברי הצוות היהודים ■ מחקר שנעשה בשנה שעברה על ידי הפרופסור בארי חזן מראה שסעודות שבת מהווים מוקד משיכה לסודנטים. "צעירים מחפשים משפחה", אמר  לסיפור המלא
חב
נטילת ד' מינים בקמפוס אוניברסיטת ייל בניו הייבן (אילוסטרציה)
מנשה גבירץ, COL

למרות שלא כל אחת הגיע לרמתה של מליסה גרבר, שעם היותה פעילה בארגון פמיניסטי מצאה בבית חב"ד בדארטמאוט, אילינוי, המנוהל על ידי הרב משה וחנה גריי את היהדות כדרך חיים, לא כל סטודנט המתארח שם מגיע לשלב זה, ואולם, הסטודנטים היהודים מוצאים בבתי השלוחים, ארוחה חמה, הדרכה על הנחת תפילית, הקדמה ללימוד הקבלה ועוד.

בימים אלו מקדמים בברכה בתי חב"ד שעל הקמפוסים ברחבי ארה"ב את הסטודנטים היהודים ומציעים להם מגוון פעילויות בבתי חב"ד שבאוניברסיטאות. בכנס לסטודנטים יהודים באוניברסיטת וושינגטון בסט. לואיס הציעו השלוחים הרב הרשי וחנה רחל נובק סעודות שבת, סידרת שיעורי יהדות והשתתפות בטיולים מוצלחים לארץ מטעם 'תגלית' בתיאום עם מכון 'מעיינות'.

השלוחים הצביעו על הרחבת פעולותיהם לסטודנטים ומתכננים פעילויות גם לחברי הצוות היהודים. לחלק מבתי החב"ד שבאוניברסיטאות הצטרפו שלוחים חדשים כגון באוניברסיטת טקסס לשם הגיעו הרב זאב ואריאלה ג'ונסון לסייע בפעילות היום יומית ואף הוקמו בתי חב"ד חדשים כגון זה שהוקם לאחרונה בווריג'יניה טק, שם הרב אלעזר ורבקה בלום מנהלים את מרכז חב"ד ליברסקו שהוקם ע"ש הפרופסור האמיץ שהגן בגופו על תלמידיו מפני יריות באפריל 2007.

מחקר שנעשה בשנה שעברה על ידי הפרופסור בארי חזן מראה שסעודות שבת מהווים מוקד משיכה לסודנטים. "צעירים מחפשים משפחה", אמר חזן.

כמו-כן, בשטח נראה שסטודנטים מגיעים בהמוניהם לארועי ארוח. הגב' גולדי טייכטל מבית חב"ד באוניברסיטת אילינוי, סיפרה כי 150 סטודנטים הגיעו לארוע קבלת הפנים עם ארוחה ישראלית, וביתן חב"ד ביריד לסטודנטים היה מוצלח מאוד.

הגב' טייכטל שביחד עם בעלה הרב דוד עורכים שיחות רבות עם סטודנטים אמרה שסטודנטים מתחילים נרתעים מלהשתתף בפעילויות, אולם במשך השנים הם נפתחים בדרך כלל ומגיעים לבית חב"ד. השלוחים שנערכים לתפילות הימים הנוראים, לא מחכים עד שהסטודנטים מגיעים אליהם אלא מנסים ליזום קשרים ולנסות לערב אותם בדרך כלשהו, למרות שאצל חלק גדול מהם ניכר התקרבות של ממש לדת לאחר ביקור בארץ במסגרת 'תגלית'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.