מערכת COL | יום י"ז אלול ה׳תשס״ז 31.08.2007

בלב כבד, התכנסו חברי הכיתה של הבחור הנדרס

בחדר בו למדו עם הבחור המנוח הת' ישראל-נח צפתמן ע"ה, חברי כיתתו בישיבת "אהלי תורה" התכנסו לעסוק בתורה, עבודה וגמילות-חסדים, כפי שהרבי היה מורה לעשות בשעת צרה ■ המשפיע הרב פנחס קארף קרא פרקי תהילים, הרב לוי גרליק הסביר את עניין התנחומים לפי אגרת הרבי לתושבי כפר-חב"ד לאחר 'טבח יד החמישה' והוכנסו מטבעות לקופת צדקה ■ "זה לא היה כנס שאמור למנוע אסון כזה בעתיד. אלא יותר התחזקות בעצת המשפיעים", הסביר ל-COL אחד הבחורים המארגנים ■ הם גם קיבלו על עצמם החלטות טובות לעילוי נשמת חברם: שיעור תורה קבוע, הקפדה על אמירת כל התהילים בשבת מברכים והוספה בעשיית חסד  לדיווח המלא ותמונות
בלב כבד, התכנסו חברי הכיתה של הבחור הנדרס

מאת כתב COL בניו-יורק

בלב כבד ומוח מהורהר, קבוצת בחורים התיישבה על ספסלים בחדר ריק וקיבלו על עצמם החלטות טובות לזכר חבר לספסל הלימודים שנדרס למוות ברכבת התחתית של ניו-יורק.

"בעצת המשפיעים, זה לא היה כנס שאמור למנוע אסון כזה בעתיד, חלילה", אמר ל-COL בחור בן 24, מהיה מבין המשתתפים והכיר את הת' ישראל-נח צפתמן ע"ה, יליד קראון-הייטס שמצא את מותו המזעזע ביום שלישי השבוע והובא למנוחות.

"המטרה הייתה לעשות כינוס של תורה, עבודה וגמילות-חסדים לעילוי נשמתו, כפי שהרבי היה נוהג לדרוש", הבחור הוסיף כי הכנס נעשה בידיעת המשפחה. הבחורים התכנסו בחדר השיעורים בישיבת "אהלי תורה" בשכונה, בו למדו עם הבחור המנוח.

את ה'תורה' הביא הרב לוי גרליק, מרבני שכונת קראון-הייטס, שהקריא את מכתבו של הרבי לתושבי כפר-חב"ד לאחר "טבח יד החמישה" בידי מחבלים בתשט"ו. הרב גרליק האריך בעניין התנחומים והסביר את האופן בו הרבי ניחם את התושבים וביקש להוסיף אור. "יד החמישה הייתה הטרדגיה הראשונה בדור השביעי", הוא העיר.

ה'תפילה' הייתה קריאת פרקי תהילים מפי הרב פנחס קארף, משפיע בישיבת "אהלי תורה". הבחורים נתנו צדקה ובכך מילאו את החלק השלישי של 'גמילות חסדים'.

לאחר התייעצות עם המשפיע הרב שלום חריטונוב, הבחורים קיבלו על עצמם החלטות טובות בשלושת הקווים: פעם בחודש להתכנס לשיעור תורה השווה לכל נפש, התחזקות באמירת ספר התהילים בשבת מברכים ולעשות חסד עם אנשים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.