מערכת COL | יום ט"ו אלול ה׳תשס״ז 29.08.2007

ציבין דובב עבריין ממזרח ירושלים וסייע לפדות ספרי תורה

עבריין ממזרח ירושלים, סייע לפדות ספרי תורה אשר נגנבו תוך שיתוף פעולה בין מהמאפיה הקווקזית ועבריינים ממזרח ירושלים ומשכם ■ עורך הדין מרדכי ציבין מייצג את העבריין ממזרח ירושלים, ובאמצעות העבריין נפגש ציבין עם אחד מחברי הכנופיה המתגורר בשכם ולאחר משא ומתן עמו, אשר נמשך למעלה מחודש, הסכים העבריין משכם לשכנע את יתר העבריינים לאפשר לציבין לשלם כסף ולפדות את ספרי התורה, מדובר בשלושה ספרי תורה ■ עו"ד ציבין מבקש להחזיר את ספרי התורה לבתי הכנסת אשר מהם נגנבו, על ספרי התורה אין כל ציון או רמז להיכן הם שייכים, מאחד הספרים נלקחה הפרוכת כנראה בשל הציפוי של כסף או זהב.  לסיפור המלא
ציבין דובב עבריין ממזרח ירושלים וסייע לפדות ספרי תורה
עו"ד מרדכי ציבין (צילום: מאיר דהן, COL)
מנשה גבירץ, COL

עבריין ממזרח ירושלים, סייע לפדות ספרי תורה אשר נגנבו תוך שיתוף פעולה בין מהמאפיה הקווקזית ועבריינים ממזרח ירושלים ומשכם. עורך הדין מרדכי ציבין מייצג את העבריין ממזרח ירושלים.

במסגרת היחסים המיוחדים אשר נוצרו ביניהם הצליח ציבין לדובב את הערבי והלה סיפר לו כי הוא מכיר קבוצה של עבריינים העוסקת, בין היתר, בגניבת ספרי תורה, באמצעות העבריין נפגש ציבין עם אחד מחברי הכנופיה המתגורר בשכם ולאחר משא ומתן עמו, אשר נמשך למעלה מחודש, הסכים העבריין משכם לשכנע את יתר העבריינים לאפשר לציבין לשלם כסף ולפדות את ספרי התורה, מדובר בשלושה ספרי תורה.

לדברי העבריינים יש בידיהם עוד ארבעה ספרי תורה גנובים אך, בנתיים, אין הם מסכימים לאפשר לציבין לפדותם.

העבריינים עוסקים גם בהברחת מכוניות גנובות וסמים מישראל לרמאללה ולשכם לדבריהם, ידוע להם כי בעבר נרכשו ספרי תורה ע"י סוחרים מישראל, אשר נמכרו על ידם באירופה ובארה"ב.

הדינים החלים על פדיון ספרי תורה, נגזרים בהלכה מהדינים החלים על פדיון שבויים ובסוגיה זו דנו רבים מחכמי ישראל. גם המקרה הנוכחי הובא בפני רבנים מרבני אנ"ש, אשר פסקו כי ציבין צריך לפדות את הספרים. המקרה הובא גם בפני ביה"ד של הרב קרליץ.

עו"ד ציבין מבקש להחזיר את ספרי התורה לבתי הכנסת אשר מהם נגנבו, על ספרי התורה אין כל ציון או רמז להיכן הם שייכים, מאחד הספרים נלקחה הפרוכת כנראה בשל הציפוי של כסף או זהב.

כל מי שסבור כי יתכן ואחד מספרי התורה שייך לו, מתבקש לפנות לעו"ד מרדכי ציבין, פקס מס' 5600121-03 ולציין סימנים ומספר טלפון.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מעכישו גם פודה ס"ת
ט"ז אלול ה׳תשס״ז
אין עליך מעכשיו לא רק אסירים אלא גם פודה ס"ת עלה והצלח העורך דין של אנש"
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.