מערכת COL | יום י"ד אלול ה׳תשס״ז 28.08.2007

אחרי 40 שנה: ספר-תורה ברוממה

היסטוריה ברוממה: 40 שנה אחרי שהחל השידור הציבורי, הוכנס היום (שלישי) לראשונה ספר תורה למתקן המיתולוגי של רשות השידור ■ בין המשתתפים הרבים היו סגן ראש הממשלה, השר אלי ישי, יו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב, הרבנים יצחק בצרי, דב ביגון, יוסף בא-גד ושלום הרוש, מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר, מנהלי המחלקות השונות וכמובן חתן השמחה איש הרדיו והטלוויזיה אורי רווח שהפך את משרדו בבניין הטלוויזיה לבית כנסת מכובד ■ רווח ל-ynet: ""אני מאמין ומקווה שהדבר ישפיע גם על השידורים והתכנים האחרים בטלוויזיה"  לסיפור המלא ותמונות נוספות  
אחרי 40 שנה: ספר-תורה ברוממה
(צילומים: מאיר דהן, COL)
היסטוריה ברוממה: 40 שנה אחרי שהחל השידור הציבורי, הוכנס היום (שלישי) לראשונה ספר תורה למתקן המיתולוגי של רשות השידור הנמצא ברחוב תורה מציון בירושלים. תחת השמש הקופחת, למרות רעש הקידוח מאתר העבודות הסמוך ובמרחק פסיעה מהמולת שכונת גאולה החרדית, הגיעו עשרות רבנים, עובדי הרשות, מקורבים וסתם סקרנים כדי ללוות את ספר התורה החדש.

בין המשתתפים הרבים היו סגן ראש הממשלה, השר אלי ישי, יו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב, הרבנים יצחק בצרי, דב ביגון, יוסף בא-גד ושלום הרוש, מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר, מנהלי המחלקות השונות וכמובן חתן השמחה איש הרדיו והטלוויזיה אורי רווח. רווח, עובד ותיק ברשות השידור, חזר לפני שבע שנים בתשובה, הפך את משרדו בבניין הטלוויזיה לבית כנסת מכובד וכעת הכניס אליו את ספר התורה ששאל מהרב ציון פרץ, בעל חנות לתשמישי קדושה בעיר.

שר התמ"ת, אלי ישי, בירך את המנכ"ל שקלאר "שמאז כניסתו לתפקיד הכניס במקום תורה ועכשיו ספר תורה". ח"כ זבולון אורלב השלים בקריאת ביניים: "וזה עוד מחוץ לתקציב". בהמשך אמר אורלב: "רשות השידור נתפסת כמעוז החילוניות הרחוק מאוד מענייני דת, צריך הרבה מאבקים כדי שהיא תשדר את השידור האמיתי של העם היהודי". לדבריו, לא מדובר במהלך טכני אלא באירוע שתהיה לו השפעה על רשות השידור כולה עד שאולם נקדי יהפוך בעצמו לבית כנסת.

מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, אמר כי מה שהשתנה בארבעים השנים האחרונות הוא הנגישות של כל עם ישראל לתורה ולזהות יהודית, דבר שהיה בעבר נחלת סקטורים מסוימים בלבד. "מוסד ציבורי שמבטא את הקולקטיב במדינה יהודית דמוקרטית - חשוב וטבעי ביותר שיהיה בו גם ספר תורה", אמר שקלאר. 

חתן השמחה, הכתב אורי רווח, סיכם: "קיימנו את האירוע דווקא באולם נקדי שמצלמים בו את 'פופוליטיקה' ותוכניות אחרות של התלהמות הרוחות, הצלפות הדדיות ורכילות, וזו ההוכחה לכך שגם התיאטראות באולפני הטלוויזיה יכולים להיות מקומות של תורה". רווח בירך על ריבוי המשתתפים, דתיים ושאינם והוסיף: "אני מאמין ומקווה שהדבר ישפיע גם על השידורים והתכנים האחרים בטלוויזיה".
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
לא מבין..
ט"ו אלול ה׳תשס״ז
איפה חיים יבין?
2.
תגובה ל-1
ט"ו אלול ה׳תשס״ז
אם רק זה מה שאתה לא מבין, הרי אשריך.
שנה טובה וכתיבה וחתימה טובה
3.
נכדם של חסידי חב"ד
ט"ו אלול ה׳תשס״ז
באם זכרוני אינו מטעה, הרי מר מוטי שקלאר הוא נכדם של הרב דוד שקלאר משכונת שערי חסד בירושלים שבביתו התקיים המניין החבדי הראשון בשכונה. וכן נכדו של הרב כהן שהיה גר בחצר ישיבת "תורת אמת" ברחוב מאה שערים. ונינו של הרב ברוך מרדכי אטינגר גם משערי חסד.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.