מערכת COL | יום י"ד אלול ה׳תשס״ז 28.08.2007

למרות התבוללות ואנטישמיות: בית-כנסת חדש בצרפת

למרות שהקהילה היהודית ביורו דיזני במחוז 77 בצרפת מונה מעל 3500 יהודים, וחרף העובדה שרבים מיהודי צרפת עורכים עליה לישראל בעקבות עליית אנטישמיות במדינה, יפתח לקראת ראש השנה הבית חב"ד החדש בפונטאלט קומבאלט לתפילות החג במבנה בגודל 650 מ"ר שנשכר לאחרונה ■ הבית חב"ד החדש בהנהלת השליח הרב יוסי עמאר שנחנך כזכור לפני כחודשיים ■ פתיחת בית חב"ד החדש, הוא חידוש בעובדה שהוא מוקם בחוצות פאריז שלשם מגיעים בדרך כלל יהודים שאין להם עניין ביהדותם  לסיפור המלא
למרות התבוללות ואנטישמיות: בית-כנסת חדש בצרפת
lubavitch.com

למרות שהקהילה היהודית ביורו דיזני במחוז 77 בצרפת מונה מעל 3500 יהודים, וחרף העובדה שרבים מיהודי צרפת עורכים עליה לישראל בעקבות עליית אנטישמיות במדינה, יפתח לקראת ראש השנה הבית חב"ד החדש בפונטאלט קומבאלט לתפילות החג במבנה בגודל 650 מ"ר שנשכר לאחרונה.

המבנה הושכר בסיוע חברי הקהילה שרק לפני מספר שנים התנכרו לדת. פתיחת בית חב"ד החדש, הוא חידוש בעובדה שהוא מוקם בחוצות פאריז שלשם מגיעים בדרך כלל יהודים שאין להם עניין ביהדותם.

ד"ר יואל מרג'י, נשיא ארגון העל של קהילות פריז הביע את חששותיו מפני ריבוי עזיבת יהודים את הארץ לטובת עלייה לישראל והאחוז הגובה של ההתבוללות וההתנכרות ליהדות. לעומתו מביעים השלוחים גישה יותר אופטימית בהתבסס על כך שהרבי שלח שלוחים לרחבי צרפת והקמת בית החב"ד החדש בשטח מנוכר לכאורה, היא תשובה מוחצת שלב ישראל ער ליהדות גם באזורים של התבוללות.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
למרות האנטישמיות בית חב"ד חדש בחוצות פאר...
י"ד אלול ה׳תשס״ז
ב"ה בצרפת המצב השתנה לגמרי, ואין אנטישמיות מכבר כמה חדשים, ובנוגע לה"חידוש" (בית חב"ד בחוצות פאריז) עם כל הכבוד לכם: אין זה חידוש, יש היום יותר מארבעים בתי חב"ד בחוצות פאריז, ו"אנשים שאין להם ענין עם יהדות": סליחה אבל זה לא ביטוי חבדי,
2.
MMS
י"ד אלול ה׳תשס״ז
we all know the great work of Rabbi Yossi Amar!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.