מערכת COL | יום כ' אלול ה׳תשס״ז 03.09.2007

היום: הכנסת ספר-התורה הכללי

היום (שני), כ' באלול, תתקיים ברחבת הכותל המערבי חגיגת סיום והכנסת ספר-התורה הכללי שנכתב על-ידי צעירי-חב"ד לחיזוק האחדות, השמירה וההגנה הרוחנית על עם-ישראל כולו. רבבות יהודים, ובהם חיילי צה"ל, תושבי יישובי הספר ויהודים מכל רחבי תבל, קנו אותיות בספר-התורה הזה ■ מעמד כתיבת האותיות האחרונות בספר-התורה יתחיל בשעה 17:30 באולם 'מנהרת הדורות', ולאחר מכן תצא תהלוכה חגיגית, לרחבת הכותל. עדיין אפשר לקנות אותיות בספר התורה, בטלפון 03-9607588 (שלוחה 0)  לסיפור המלא
היום: הכנסת ספר-התורה הכללי
לוי גלמן, COL

היום (שני), כ' באלול, תתקיים ברחבת הכותל המערבי חגיגת סיום והכנסת ספר-התורה הכללי שנכתב על-ידי צעירי-חב"ד לחיזוק האחדות, השמירה וההגנה הרוחנית על עם-ישראל כולו. רבבות יהודים, ובהם חיילי צה"ל, תושבי יישובי הספר ויהודים מכל רחבי תבל, קנו אותיות בספר-התורה הזה.

הרבי מליובאוויטש, שיזם את הרעיון לכתיבת ספר התורה הכללי לזכות עם ישראל, ציטט את נבואת הנביא דניאל (בספרו פרק י"ב, פסוק א') "ובעת ההיא ימלט עמך, כל הנמצא כתוב בספר". הרבי מליובאוויטש אמר כי יש בכך רמז לימינו אלה – וכי אות בספר התורה מכניסה אותנו לספרו של הקב"ה ומוסיפה ממד של הגנה וביטחון לכל יהודי הנוטל בכך חלק.

מעמד כתיבת האותיות האחרונות בספר-התורה יתחיל בשעה 17:30 באולם 'מנהרת הדורות', ולאחר מכן תצא תהלוכה חגיגית, לרחבת הכותל. 


סיפורו של ספר התורה הכללי

עם תחילתה של האינתיפאדה השניה, בשנת תשס"א, גברה רוח התסכול והייאוש כמעט בכל שכבות העם. הפיגועים היום-יומיים, מספר הקורבנות הבלתי נתפס, וחוסר המעש במתן פתרונות כפי שהציגה הממשלה, גרמו לאווירת דכדוך ומרה שחורה אצל חלקים רבים מהאוכלוסיה. השנאה הגדולה שפרצה באותם ימים ממליוני הערבים החיים בארץ ישראל ובעולם כלפי העם היהודי הדאיגה מאד. צעירי אגודת חב"ד יצאו אז במבצע ענק שכותרתו היתה "האמונה היא כוח, המסורת עוצמה. נתאחד, נתחזק, ננצח". גולת הכתרת של הקמפיין, היתה כתיבת ספר תורה חדש ומיוחד לחיזוק האחדות, השמירה וההגנה הרוחנית על עם-ישראל כולו.

הרבי מליובאוויטש, שיזם את הרעיון לכתיבת ספר תורה כללי לזכות עם ישראל, ציטט בזמנו את נבואת הנביא דניאל (בספרו פרק י"ב, פסוק א') "ובעת ההיא ימלט עמך, כל הנמצא כתוב בספר". הרבי אמר כי יש בכך רמז לימינו אלה – וכי אות בספר התורה מכניסה אותנו לספרו של הקב"ה ומוסיפה ממד של הגנה וביטחון לכל יהודי הנוטל בכך חלק.

230 סניפי בתי חב"ד ברחבי הארץ התגייסו למשימה ורשמו רבבות יהודים שכל אחד מהם קנה  'אות פרטית' ובכך נעשה שותף לספר התורה שנכתב על ידי סופר ירא-שמים בכפר חב"ד – הרב מרדכי לישנר, שכתב את הספר בתכלית ההידור.

כאמור, ביום שני הקרוב, כ' באלול ה'תשס"ז, יוכנס בעז"ה ספר התורה בשריד בית מקדשנו - הכותל המערבי.

"עמדנו נפעמים אל מול הכמות האדירה של פניות שקיבלנו להשתתפות בספר התורה. יהודים מכל שכבות הציבור פנו אלינו, הן בצורה ישירה והן באמצעות 230 מנהלי בתי חב"ד בארה"ק וביקשו להיות חלק מספר התורה הכללי", אומר הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, יו"ר צעירי אגודת חב"ד.

בספר התורה הזה התאפשרה לראשונה בחירת אותיות על ידי המשתתפים, והם קיבלו לביתם תעודה שכללה את פירוט האותיות שבחרו. הדבר התאפשר הודות לפיתוח תוכנה מיוחדת למטרה זו. למשל: מי ששמו אליעזר (לדוגמא) יכול לקנות את האותיות א' ל' י' ע' ז' ר'.

אפשר עדיין להיות שותפים לכתיבת ספר התורה, על-ידי קניית אות, אחת או יותר, עבור כל אחד ואחת מבני המשפחה, ובכך לתרום לחיזוק בטחונכם האישי ובטחון כולנו. כל אות כזאת היא סימן טוב לבאות!

קניית אות והשתתפות בכתיבת ספר התורה נעשית על ידי תרומה סמלית. סכום ההשתתפות המקובל, בעבור אות אחת, הוא ח"י (18) שקלים, אולם כל סכום יתקבל בברכה. רצוי כמובן לקנות אותיות בעבור כל בני המשפחה ואף עבור מכרים וידידים. גם מי שכבר קנה בעבר אות בספר תורה כלשהו, זכאי לקנות אות בספר תורה מיוחד זה, הנכתב לזכות כלל ישראל.



תעודה אישית

כל מי שקונה אחת אחת ותורם לפחות 18 ₪ לצדקה, יקבל לביתו, בדואר, תעודה אישית המעידה על קניית אותיות בספר-התורה.

לפרטים בטלפון: 03-9607588 שלוחה 0 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.