מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תשס״ד 21.01.2004

חסידי אנטוורפן התפעלו מדמותו של ר' זלמן

המשפיע הראשי של ישיבת חב"ד בבני-ברק, הרב זלמן לנדא נמצא בימים אלו במסע התרמות בבלגיה ובאנגליה עבור הישיבה שנפגעה, כמו רבים אחרים, מהקיצוצים הנרחבים שנעשים על-ידי הממשלה בתקציבים של המוסדות התורניים. לקראת נסיעתו, ר' זלמן קיבל על עצמו להתוועד עם הציבור בערים בהם יבקר: לונדון ואנטוורפן. את השבת האחרונה הוא עשה באנטוורפן, והתוועד בבית משפחת ר' שאמיל בן-לוי, מאנ"ש בעיר, בבית-חב"ד המקומי, בהשתתפות השליח הרב שבתי סלבטיצקי ו-150 איש, אנ"ש וחסידים. אמש (שלישי) הוא התוועד עם תלמידי ישיבת חב"ד - מכון סמיכה לרבנות. "התושבים נהנו מאוד לראות א'חסידישער איד שאצלו עולם הזה אינו תופס מקום", מספר הרב סלבטיצקי בשיחה ל-COL. לפני שעות אחדות, הרב לנדא המריא בדרכו ללונדון.
חסידי אנטוורפן התפעלו מדמותו של ר' זלמן
משפיע ישיבת חב"ד בבני-ברק, הרב זלמן לנדא (מימין) בהתוועדות חסידית. תמונת ארכיון
הרב סלבטיצקי מוסיף לספר למערכת COL באירופה, כי עם בואו של הרב לנדא לעיר הוא הזמינו להתארח בביתו. "אנחנו ידידים וותיקים. אבל הוא לא רצה להתארח ואפילו לאכול בבית שלי. הוא התעקש לאכול ולישון בישיבה, עם הבחורים". "ר' זלמן עשה רושם רב על האנשים בעיר", אומר הרב סלבטיצקי שבניו אף למדו אצל הרב לנדא בישיבה בבני-ברק. הוא מספר כי אחד מחסידי פולין שיצא בסיום ההתוועדות נשמע מתבטא: "הוא מתכוון באמת למה שהוא אומר!".
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
יהודי לונדון קבלו את פני המשפיע
כ"ז טבת ה׳תשס״ד
יהודי וחסידי לונדון צריכים ללמוד מיהודי אנטוורפן שיצאו מכליהם לקבל פניו של משפיע ישיבת חב"ד בבני ברק. ראוי להפגיש עם המשפיע הדגול את גדולי התורה והחסידות, למען יראו כי עוד לא פסו חסידים פנימיים מקרב הארץ.
2.
שאמיל בן שבתאי
כ"ז טבת ה׳תשס״ד
שאמיל, שבתאי, איזה שמות חסידיים עסיסיים פון דער אלטער שטעטל. שווה ביקור. ובתאומו בבריסל. שבשניהם באנטוורפן ובבריסל ישנם מכוני סמיכה חב"ד. ולבקר במקום הכי חם בעולם היום: האיחוד האירופאי (והוא הוושינגטון העתידי של אירופה).
4.
כל הכבוד !!
כ"ח טבת ה׳תשס״ד
לשלוחים בבלגי'
הרב סלבטיצקי, והרב גורארי'
על עבודתם המסורה. וכו'
א' מאנ"ש בעיר
5.
KOL HAKAVOD
כ"ח טבת ה׳תשס״ד
MEHEM ILMEDU VECHEN YAASU
6.
אולי ירחם
כ"ט טבת ה׳תשס״ד
מקווים שהוא לא חילל את שמו הק' של הרבי -במישיחיות המטופש שלו- במהלך ביקוריו.
7.
חב"ד מאנט (=תובעת) פנימייות
כ"ט טבת ה׳תשס״ד
נוהג רב זלמן לתבוע בהתוועדוייותיו , וזו לכאורה אינה עולה בקנה אחד עם תיאורים מוגזמים וניפוחי אישייות כפי שנעשו ובהבלטה רבה בדיווח זה. (כל זה אגב , מבלי לפגוע באישייותו של רעב זלמן , שהיא אכן יוצאת מגדר הרגיל
9.
Ishtatafti beitvaadut
י"ד שבט ה׳תשס״ד
Paam amar li harav Yoel cahan shtorat harebi lo rak jafa umadhima ela amitit, verav zlaman haohaha sheefshar leitkasher im harebi ki raita alav et haemet, ze ma shehipasti etsel hasidim veze ma shematsati etsel rav zlaman, ken irbu ijehudim kamohu, raiti oto mitpalel bedvekus hu mamash kijem et hainjan shehalvai adam itpalel kol hajom kulu lefi pirush hahasidut
ashreha israel shezahita lerebi kaze shmotsi kaele perot
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.