מערכת COL | יום י"ג אלול ה׳תשס״ז 27.08.2007

החב"דניקים קיימו אזכרה לנפטר, והסרבן נתן הגט

סרבן גט, מזה כ-10 שנים, הסכים בימים אלה לתת גט לאשתו רק בגלל שבצוואת אביו נכתב שעליו לתת גט ■ הרב יעקב חביב, אשר מסייע לעולי צרפת בארץ, יצר קשר עם הבעל הסרבן ובני משפחתו בצרפת, אך האיש עדיין התעקש ■ לאחר שעברה שנה והבעל הסרבן ראה כי חרם שהוטל עליו על-ידי אבי המשפחה אכן מבוצע ונבצר ממנו להשתתף אף באזכרה הוא הודיע לרב חביב כי הוא מוכן לתת לאשתו גט בתנאי שיסדרו לו מניין אנשים לאזכרה על קבר אביו ■ לאחר שאל הקבר בהר המנוחות הגיעו מניין חסידי חב"ד שקיימו אזכרה לנפטר הסרבן נתן את הגט המיוחל לאשתו בבית הדין הרבני האזורי בירושלים לסיפור המלא
החב
הר הזיתים (אילוסטרציה)
מאיר הלוי, COL

סרבן גט, שחי בנפרד מאשתו מזה כ-10 שנים, הסכים בימים אלה לתת גט לאשתו רק בגלל שבצוואת אביו נכתב שעליו לתת גט. בהתאם לצוואה במידה והסרבן לא ייתן לאשתו גט, האחים מצווים להחרים את האח הסרבן גם מהלוויה, השלושים והאזכרה במלאת שנה למותו האב.

הרב יעקב חביב, אשר מסייע לעולי צרפת בארץ, יצר קשר עם הבעל הסרבן ובני משפחתו בצרפת. אביו של הבעל הודה בפני הרב כי על בנו לתת גט לאשתו והבטיח כי יסייע בנדון, אולם לא הצליח לשכנע את בנו הבכור לתת גט לאשתו.

לפני כשנה נפטר האב הקשיש וכשפתחו בניו את הצוואה, גילו כי על פי הצוואה על הבן הבכור לתת גט לאשתו, שאם לא כן מצווה האב את האחים להחרים את בנו בכורו ולהימנע מכל קשר עימו. שיאה של הצוואה היא בבקשת האב שלא לתת לו להשתתף בלוויה, בשלושים ובאזכרה במלאת שנה לפטירת האב. כמו כן בקש האב הקשיש מבניו כי יקברו אותו בארץ ישראל.

הבן, סרבן הגט, המשיך בסרבנותו ולא יכול היה להגיע להלוויה של אביו הן בגלל החרם שהוטל עליו והן בשל צו עיכוב יציאה מהארץ, שהוטל עליו ע"י בית הדין הרבני האזורי בירושלים.

עתה לאחר שעברה שנה והבעל הסרבן ראה כי החרם שהוטל עליו ע"י אבי המשפחה אכן מבוצע ונבצר ממנו להשתתף אף באזכרה במלאת שנה לפטירת האב, הוא נמלך בדעתו והודיע לרב חביב שמכיוון שהחרם והנתק ממשפחתו הקשה עליו מאוד, ומכיוון שחלם כי אביו בא אליו לשכנעו לתת גט, הוא החליט, באיחור של 10 שנים, לתת לאשתו גט בתנאי שיסדרו לו מניין אנשים לאזכרה על קבר אביו.

לאחר שאל הקבר בהר המנוחות הגיעו מניין חסידי חב"ד שקיימו אזכרה לנפטר הסרבן נתן את הגט המיוחל לאשתו בבית הדין הרבני האזורי בירושלים.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
עבודה נפלאה
ט"ז אלול ה׳תשס״ז
כל הכבוד לרב יעקב חביב דיין בירושלים על עבודת קודש שעושה בקרב בתי הדין הרבניים באי ובחול, להציל עגונות וכן בבעיות של יוחסין הקשים ביותר מקדיש לילות כימים ובה מצליח בהצלחה גדולה, ירבו כמוהו בישראל.

הרב ש.ב מהנהלת בתי הדין הרבני
2.
הצלת נפשות
ט"ז אלול ה׳תשס״ז
הרהג ר יעקב שליטא קיימת בזאת מה שאמרו חזל כל המציל נפש אחת מישראל כן יראו וכן יעשו.
באהבה
ידידך שמואל. מ. מירושלים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.