מערכת COL | יום י"ג אלול ה׳תשס״ז 27.08.2007

סדנאות חגי תשרי בבתי הספר וגני הילדים

ידיהם של שלוחי הרבי - מנהלי בתי-חב"ד בישראל יהיו עמוסות במיוחד השנה באירגון סדנאות חגי תשרי בבתי-הספר וגני הילדים, וזאת בשל העובדה ששנת הלימודים תיפתח בישראל בשבוע הבא, עשרה ימים בלבד לפני ראש השנה ■ בשל כך, יוסיפו השלוחים צוותים מיוחדים שבאמצעותם יגיעו ל-500 גנים ובתי ספר, באמצעות מאות פעילים של למעלה ממאתיים בתי-חב"ד בכל רחבי הארץ ■ הסדנא הפופולארית ביותר, היא 'סדנת השופרות', במהלכה חווים הילדים את שלבי יצור השופר, מקרן גולמית ועד לשופר מוגמר. סדנה נוספת שעורכים בתי חב"ד היא 'סדנת הדבש' בה לומדים כיצד נוצר הדבש, ובה משולבים סיפורי חג ומנהגיו ■ מיוחד: שלוחים מספרים על הפעילות  לסיפור המלא
סדנאות חגי תשרי בבתי הספר וגני הילדים
סדנאות חגי תשרי בבתי הספר וגני הילדים
שרון גושן, עורך COL

שנת הלימודים תיפתח בישראל בשבוע הבא, עשרה ימים בלבד לפני ראש השנה, וידיהם של שלוחי הרבי - מנהלי בתי חב"ד בישראל יהיו עמוסות במיוחד באירגון סדנאות חגי תשרי בבתי הספר וגני הילדים. בשל הזמן הקצר שיועמד לרשות השלוחים, הם יוסיפו צוותים מיוחדים שבאמצעותם יגיעו למספר רב יותר של בתי ספר וגני ילדים.

הסדנאות החגים של צעירי אגודת חב"ד, יועברו ביותר מ-500 גנים ובתי ספר, באמצעות מאות פעילים של למעלה ממאתיים בתי חב"ד בכל רחבי הארץ. 

הסדנא הפופולארית ביותר, היא 'סדנת השופרות', במהלכה חווים הילדים את שלבי יצור השופר, מקרן גולמית ועד לשופר מוגמר. במהלך הסדנה מועברים מסרים ורעיונות הקשורים למצוות שופר כמו גם למצוות הנוספות של ראש-השנה והימים הנוראים בכלל, והילדים מאזינים לקול השופר.

סדנה נוספת שעורכים בתי חב"ד היא 'סדנת הדבש' בה מכירים הילדים את עולם הדבורה, ולומדים כיצד נוצר הדבש בו אנו מטבילים את התפוח בסעודת ליל ראש השנה. בסדנא משלבים מפעיליה סיפורי חג ומנהגיו.

לצד עריכת הסדנאות מקיימים צעירי-חב"ד ביקורים גם במקומות בהם לא מתאפשר קיום סדנאות מסיבות שונות, מסבירים על השופר וראש השנה, נותנים לילדים למשש את השופר ותוקעים בו בפניהם. ביקורים אלו נעשים על פי רוב בהזמנת בתי הספר עצמם.

מרכז צעירי-חב"ד הדפיס חוברת הדרכה למפעילי הסדנאות, וצייד אותם באביזרים מיוחדים למטרה זו. מנהל אגף הסניפים בצעירי-חב"ד הרב נפתלי ליפסקר הסביר כי החוברת ההדרכה מקלה מאוד על מנהלי סניפי בתי חב"ד בארץ להפעיל את הסדנאות בהם הם משלבים רעיונות תוכניים על השופר ומצוותו, סיפורים והלכות. משך הפעילות הוא כ-45 דקות, והילדים נחלקים לקבוצות קטנות של חמישים ילדים כל אחת.

שלוחים מספרים על הפעילות

הרב נח סוליש מנהל פעילות בית חב"ד בנתניה המפעיל מזה שנים רבות את הסדנאות מספר כי "מידי שנה אנו מגיעים למספר עצום של כ-10,000 ילדים בכל כיתות בית הספר היסודי בנתניה, כל זאת הודות לתוכנית מקצועית שהכנו". הפעילות מתחילה עם פתיחת שנת הלימודים, ומידי יום מעוברות הסדנאות בבית הספר אחר בעיר. בכדי לרענן את התוכנית מפעילים סדנת שופר וסדנת דבש לסירוגין, זאת כדי שילד לא ישתתף שנה אחר שנה באותה התוכנית.

השבוע, הוא שיתף את עמיתיו השלוחים, במסגרת "פורום השלוחים" על התוכנית אותה הוא מפעיל. "בחלק הראשון של התוכנית, שומעים הילדים את הצד הרוחני של השופר, ובעיקר סיפור דרמטי של משל בן המלך. בסוף הסיפור כשהילד צועק ובוכה לאביו, אני שולף את השופר, ומבקש מהילדים לעצום עיניים ולבקש את המשאלה שלהם מאלוקים".

הרב יואל מן מנהל מנהל פעילות בית חב"ד באור עקיבא מציג במהלך הסדנא מספר שופרות: שופר תימני, מרוקאי וחבד"י, וכן פוחלץ של זוג קרניים מחוברות. הרב מן מקדיש את תחילת הםעילות להסברים על השופר, על הטעמים לתקיעת שופר, אלו סוגי קרני בהמות כשרות לשופר והמשל של תקיעת שופר. הילדים צופים בסרו וידאו כיצד מכינים שופר, והם ניגשים למלאכה. כאשר מוכנים השופרות מוזמנים הילדים לנסות ולתקוע בשופר הנבחר, שנשאר למזכרת בכיתה. 

לתיאום פעילות בבתי הספר ובגני הילדים: 03-9607588 שלוחה 0

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.