מערכת COL | יום י"ג אלול ה׳תשס״ז 27.08.2007

"עלינו לדעת שהיה לנו רבי גדול ויש לנו רבי גדול"

על כולנו לדעת, שהיה לנו רבי גדול וגם עתה יש לנו רבי גדול הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, שביקש והשיג ומבקש ומשיג גם עתה ברכה והצלחה עבור בני ישראל בכלל ועבור אלו הקשורים אליו, בפרט ● הרבי ידע ויודע גם עתה גם על חולשותיהם של האנשים או הנשים בקהל עדת החסידים, אבל מבלי הבט על כך הוא התפלל עליהם ומתפלל עליהם, שיהי' להם כל צרכיהם, בני חיי ומזונא רויחי, ושהקב"ה ימחל להם על עבירותיהם, בהביאו בחשבון את המצב שבו הם נמצאים ואת הנסיבות של היצר הרע ● COL מגיש מכתב מעניין של הרבי שנכתב בט"ז אלול תש"י והודפס באידיש באגרות-קודש ח"ג למכתב המלא
ב"ה ט"ז אלול, ה'שי"ת

...נאמר בחסידות אודות חודש אלול, ומובא גם במאמר כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, שבחודש אלול הקב"ה הוא בדוגמת קיסר היוצא אל השדה, אשר שם יכולים הכל לגשת אליו, ושם מקבל הוא את כולם בסבר פנים יפות ובחיוך, מבלי הבט על מצבו של האיש או האשה הניגשים אליו.

הנמשל מכך הוא, שבחודש אלול, שהוא החודש האחרון של השנה שבו יש לקיים חשבון נפש על כל השנה החולפת, לא ייבהל אדם עם החילו לחשוב אודות הנהגתו בזמן החולף.

אומרים לו: עליך לדעת, שאף שאתה נמצא בשדה ואינך יודע עדיין אם אתה מתאים שיכניסו אותך למקום שבו גרים אנשים ראויים, אך עליך לדעת שמלך מלכי המלכים יוצא אל השדה, אשר שם ביכלתך לגשת אליו מיד ולהגיש את בקשתך, והא יקבל אותך בסבר פנים יפות ובחיוך, ולכן אינך צריך לחשוש.

ואף שהחשבון שעשית מהמעשים, הדיבורים והמחשבות שלך איננו טוב, אבל מכיון שמדובר כאן באב הרחמן - אב מלא רחמים, הרי אם רק תקבל החלטה, שמעתה תעשה כל שביכלתך כדי להיות כפי שהקב"ה רוצה, בוודאי תהיה לך כתיבה וחתימה טובה, שנה טובה ומתוקה, הן לגוף והן לנשמה.

על כולנו לדעת, שהיה לנו רבי גדול וגם עתה יש לנו רבי גדול הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, שביקש והשיג ומבקש ומשיג גם עתה ברכה והצלחה עבור בני ישראל בכלל ועבור אלו הקשורים אליו, בפרט.

הרבי ידע ויודע גם עתה גם על חולשותיהם של האנשים או הנשים בקהל עדת החסידים, אבל מבלי הבט על כך הוא התפלל עליהם ומתפלל עליהם, שיהי' להם כל צרכיהם, בני חיי ומזונא רויחי, ושהקב"ה ימחל להם על עבירותיהם, בהביאו בחשבון את המצב שבו הם נמצאים ואת הנסיבות של היצר הרע.

ולכן על כולנו לעשות בעצמנו הסכמה, שמעתה נהיה כולנו יותר טובים, וההסכמה תמשיך ברכה והצלחה שלכולנו - ובכלל זה נכללים גם אתם ובני ביתכם - תהיה שנה טובה ומתוקה, אצל כל אחד יתמלאו משאלות לבו לטובה, נתחזק בתומ"צ וממילא יהיה טוב, בגשמיות וברוחניות.

(אג"ק ח"ג ע' תמג - תרגום חפשי)
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
בקשה
י"ג אלול ה׳תשס״ז
אל מערכת COL
בימים טרופים אלו הבאת מכתב זה הם כמים קרים על נפש עיפה. אנא, השאירו מכתב זה בכותרת ראשית עד ראש השנה הבעל"ט. מכתב זה הוא א) לימוד זכות על כלל ישראל ועל כל אחד בנפרד (ומי לא זקוק לזה בימינו) ב) דברי התעוררות חזקים ביותר.
קחו בחשבון, שאמנם אין אתם מקבלים כסף עבור הפרסומת הזו. אך שכרכם מובטח בזה ובבא.
2.
מכתב נפלא
י"ג אלול ה׳תשס״ז
ממש אקטואלי לימינו אלו.
3.
אין מלים
י"ג אלול ה׳תשס״ז
כל הכבוד, הערכתי המלאה למערכת
אנא המשיכו ככה מזמן לזמן עם כאלו רעיונות המחיים ומרעננים את הלחלולחית החסידית
יש לנו רבי גדול
הלואי וכל החדשות היו רק כאלו כותרות
4.
ראה אג"ק מתורגמות א עמ 123
י"ג אלול ה׳תשס״ז
והשווה את התרגום. וד"ל.

והערה למערכת:
קה"ת לא הרשתה לכם לצלם את המכתב ?

או שלא ביקשתם.

לא חבל?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.