מערכת COL | יום י"ג אלול ה׳תשס״ז 27.08.2007

השלוחים איתרו את קבר סבו של הרב קורצוויל בקזחסטאן

שלוחי חב"ד בקזחסטאן איתרו את קברו של הרב דניאל אליעזר ליפא ווגשל ע"ה, חסיד קוצ'ק, סבו של הרב ליפא קורצוויל מנהל בית חב"ד בקריית מלאכי הקרוי על שמו. ר' דניאל אליעזר ליפא ווגשל נפטר בר"ח אלול תש"ד, אך מקום קבורתו לא היה ידוע לרב קורצווייל, כי בבית מעולם לא דיברו על זה ■ לאחר בירור מעמיק גילו השלוחים בקזחסטאן כי סבו של הרב קרוצוויל קבור בעיר סמיפלטינסק הסמוכה פבלודר ■ מאז, מידי שנה פוקד הרב קראנוח את קברו של הרב דניאל אליעזר ליפא ווגשל ע"ה, שאחיינתו ידעה לספר עליו כי "מעולם לא ראיתי אותו ישן, תמיד היה עסוק בלימוד תורה"  לסיפור המלא
השלוחים איתרו את קבר סבו של הרב קורצוויל בקזחסטאן
הרב ליפא קורצווייל על רקע קבר סבו הרב דניאל אליעזר ליפא ווגשל ע"ה

לוי גלמן, COL

שלוחי חב"ד בקזחסטאן איתרו את קברו של הרב דניאל אליעזר ליפא ווגשל ע"ה, חסיד קוצ'ק, סבו של הרב ליפא קורצוויל מנהל בית חב"ד בקריית מלאכי הקרוי על שמו. ר' דניאל אליעזר ליפא ווגשל נפטר בר"ח אלול תש"ד, אך מקום קבורתו לא היה ידוע לרב קורצווייל, כי בבית מעולם לא דיברו על זה.

לפני מספר שנים, התעניין הרב קורצווייל אצל דודתו היכן קבור הסבא, והדודה ידעה לספר שהיא זוכרת שהסבא היה סוחר בזהב עם אלמא-אטא, ושהוא קבור בעיר סמיפלטינסק.

הרב קורצווייל פנה לרבה של קזחסטאן הרב ישעיה אלעזר הכהן וביקש את עזרתו באיתור הקבר. הרב כהן סיפר לרב קורצווייל כי בהשגחה פרטית, בדיוק באותו שבוע נערך מפגש עם נציגי הקהילות היהודיות מרחבי קזחסטאן, וכי נציגה מהקהילה היהודית מהעיר סמיפלטינסק סיפרה לרה כהן כי בידה צילומי ומפות בית העלמין היהודי בעיר.

מששמע כי סבו של הרב קורצווייל קבור בעיר סמיפלטינסק הוא מיהר לבקש מנציגת הקהילה את מפות בית העלמין. רבה של פבלודר הסמוכה, השליח הרב שמואל קרנאוח נשלח למקום, צילם את הקבר ושלח את התמונות לרב קורצווייל.

מאז, מידי שנה פוקד הרב קרנאוח את קברו של הרב דניאל אליעזר ליפא ווגשל ע"ה, שאחיינתו ידעה לספר עליו כי "מעולם לא ראיתי אותו ישן, תמיד היה עסוק בלימוד תורה".

הרב קורוצוויל הוסיף וסיפר ל-COL:

"לאחר שמצאו את קברו של סבי ע"ה, הגיע אלי יהודי, מקיבוץ של "השומר הצעיר" וביקש שיעזרו לו לאתר את קבר סבו הקבור באותו בית עלמין. שאלתי אותו האם הוא זוכר משהו מסבי, והוא סיפר, כי היה מתפלל תפילה אחת בשנה - ביום הכיפורים, והתפילה היתה נערכת בחצר ביתו של סבי ע"ה. כדי שהשכנים הגויים לא יבחינו בהם, הם היו בונים חומה גבוהה מסביב לחצר, עומדים, מתפללים ובוכים כל היום. היו מגיעים לשם כ-500 יהודים מידי שנה. לאחר שהשלוחים איתרו את קבר סבו, הוא אמר "אין כמו חב"ד"...

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
shmulik, molodec!
י"ג אלול ה׳תשס״ז
kol hakavod! mordexai
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.