מערכת COL | יום י' אלול ה׳תשס״ז 24.08.2007

קבר "שמעון הצדיק" התגלה כקבר של סוס...

אברך שביקש להתפלל עם ילדיו ליד קבר שהתגלה לעיניו, הופתע לשמוע כי במקום נקבר "סוס חרוץ" שזכה לכינוי "שמעון הצדיק"... ■ רבנים ביקשו להרתיע מפני התקלות שעלולות להיגרר בעקבות המעשה ■ סיפור חמוד עם הרבה "מוסר השכל" ומסקנות חשובות   לסיפור המלא
קבר
סיפור עם מוסר השכל:

לאדם אחד היה לא עלינו בן לא יוצלח, כל חוכמתו הגיע עד קרסוליו, כל שניסו ללמדו תורה נכנס לראשו בצד צפון ויצא מיד בדרום, כמו שנאמר בור סוד שאינו קולט טיפה...

גדל הילד והתבגר אך נשאר בור ועם הארץ, ביאושו החליט האב לשלוח אותו לקרוב משפחתו בעיר רחוקה שהיה אדם נכבד ופרנסתו באה לו ברווח מהיותו ממונה על קבר צדיק גדול שהיה באותו עיר ושאליו נהרו אלפים להתפלל ולבקש ישועות, ומהתרומות הנכבדות שהשאירו לו, וזאת בכדי שיראה את דרכיו ואורחותיו ואולי ילמד ממנו את סודות "המקצוע"...

לאותו קרוב היתה בת, והבחור שהגיע כבר לפרקו ביקש להיתחתן עימה. יום אחד פנה הבחור לקרובו, שח את ליבו, וביקש להתחתן עימה. "עד כאן", הודיע לו האב נחרצות. בכדי שתהיה ראוי לבתי חייב אתה להוכיח כי אינך בטלן לא יוצלח וכי הינך מסוגל לעמוד ולהתפרנס בכוחות עצמך ולא להזדקק לעזרתי כל הזמן. קח חמור וצידה לדרך, צא לנדוד בדרכים וכשתצליח במעשיך אתן לך את בתי לאשה. ובדברו צייד את הבחור היטב, נתן לו את ברכת הדרך ושילח אותו לדרכו".

נדד הבחור בדרכים ימים רבים והגיע למדבר, לאחר מספר ימי נדודים מתישים במדבר הצחיח קרס החמור מתשישות והתפגר. ישב הבחור על הארץ ליד גופת החמור חסר אונים ולא ידע מה לעשות, בין כה וכה התחיל פגר החמור להסריח מחמת החום. בלית ברירה חפר הבחור בור גדול, קבר את החמור, וישב ליד הקבר שובר את ראשו מה לעשות הלאה.

לפתע נשא את ראשו וראה שיירת גמלים מתקרבת, כשהגיעו אליו שאלו אותו למעשיו, נזכר הבחור בקרוב משפחתו ומטרת נסיעתו וענה כי במקום קבור צדיק וכי הוא ממונה על שמירת המקום וכבוד הצדיק.

כששמעו זאת ירדו כולם מהגמלים, כרעו על ברכיהם והתפללו ארוכות, ולפני שהמשיכו בדרכם השאירו לבחור תרומה הגונה לזכות הצדיק ולטיפוח המקום.

השמועה על קבר הצדיק הגדול עברה מפה לאוזן ועשתה לה כנפיים בכל המדינה. כל השיירות סטו ממסלולם ובאו להתפלל אצל הצדיק שהתגלה וכמובן השאירו נדבות הגונות.

לאחר זמן לא רב עלה הבחור לגדולה, בנה במקום ציון מפואר והפך לאדם עשיר ומכובד. בינתיים שם לב קרוב המשפחה כי זרם המבקרים בציון שלו פוחת והולך, כשחקר לסיבת הדבר התברר לו כי התגלה במדבר קבר של צדיק חשוב בהרבה מהצדיק שאצלו וכולם נוהרים לשם במקום אליו.

הסתקרן האיש מאד ונסע למקום בכדי להתרשם בעצמו מאותו הצדיק. בהגיעו נדהם לראות את קרובו הבחור הלא יוצלח ולאן שהצליח להגיע וביקש שיספר לו את סוד הצלחתו.

לקח אותו הבחור הצידה וסיפר לו את כל האמת, על מות החמור שנתן לו, קבורתו במקום, ועל השמועה על קבר הצדיק שהופץ בין ההמונים.

טפח לו קרובו על כתפיו בהנאה ואמר: "אינך יודע, אבל לא סתם צדיק יש לך כאן, אלא צדיק בן צדיק, צדיק זה שקבור פה אינו אלא בנו של הצדיק שקבור אצלי..."

וסוף הסיפור? בצילום הכתבה שלפניכם... ידע הציבור ויזהר.
לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
אברך שלא יודע ששמעון הצדיק קבור בירושלים
י' אלול ה׳תשס״ז
יכול באמת להתפלל בקבר של סוס.
2.
אל תשכח אותי
י' אלול ה׳תשס״ז
אם אתה תלך לשם עוד פעם, תתפלל עלי.
פלוני רחובותי
3.
ל1
י' אלול ה׳תשס״ז
זה בדיוק הפשט
הו לא ידע
והרב ידע שהקבר בירושלים
ממילה ברור
שהמעשה קרוב לאמת
4.
סיפור חזק ביותר!
י"א אלול ה׳תשס״ז
אוח, זה סיפור!
5.
ומה פוסק הרב
י"א אלול ה׳תשס״ז
מה פוסק כב הרב עובדי יוסף בקשר לקבר זה, הרי הוא בארץ ישראל?.
6.
ממש
י"ב אלול ה׳תשס״ז
סיפור חמוד!
7.
יעקב בורשטיין
י"ב אלול ה׳תשס״ז
דוקא מעניין
8.
הייינו שם...
י"ב אלול ה׳תשס״ז
והמדריך ספר זא בכזו חיות כאילו מדובר באשיות דגולה.... ממש מטריף....
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.