מערכת COL | יום י' אלול ה׳תשס״ז 24.08.2007

הכותרות שעשו את השבוע ב-COL ● פרשת כי תצא

השבוע שהיה: גל אירועים אנטישמיים בריכוזי חב"ד בעולם: קראון-הייטס, ז'יטומיר, מלבורן ● הרב משה רובשקין בקריאה לרב יעקב שווי: "אנא, תחזור לבד"צ ותשכין שלום" ● המיליארדר יוסף ספרא ערך קבלת-פנים לשלוחים בברזיל ● הילארי קלינטון התעניינה בביקור בקראון-הייטס ● העיתון של הרב אמנון יצחק נגד חב"ד ● השלוחים הוותיקים הרב נחמן סודק מאנגליה והרב יצחק גרונר מאוסטרליה מחלימים ● בפעם השלישית: הרב חיים-שלמה דיסקין מהמשפיעים ביותר בקריות ● אורחים נכבדים בחתונת בן הרב יוסף-יצחק גוטניק ● בעקבות פניות: היציאה לשליחות - בפיקוח ● בלעדי: התמונות של בחורי-הישיבה לפני ההתרסקות ● ומאמרו של הרב יהושע דובראווסקי מחולל סערה לסיפור המלאוגם: ציטוט השבוע שנבחר מתוך התגובות שאתם כתבתם >>>
הכותרות שעשו את השבוע ב-COL ● פרשת כי תצא
התמונות שעשו את הכותרות השבוע ב-COL • עיבוד: ליאורה בן משי, COL

מאת צוות כתבי COL בישראל ובעולם
צילומים: מאיר דהן, אלי קאהן, בנימין ליפשיץ


הערה: לחיצה על הכותרות, תביא אותכם אל הסיפור המלא

צרור אירועים אנטישמיים התרחשו השבוע במספר ריכוזים חב"דיים ברחבי העולם ובראשם שכונת קראון-הייטס שנדמה, כי כמות האנטישמיות שם אינה מפסיקה לרגע.

קראון-הייטס:

יום שישי:
אברך הותקף בדרך חזרה לביתו על-ידי שמונה נערים שחורים, שניסו לסחוב לו את הארנק. לאחר שהוא הבריח את הנערים בזעקות, הוא הזמין את חברי ה"שומרים" שהגיעו בתוך דקות ספורות, ופרצו במרדף אחר הנערים שברחו לכיוון שדרת איסטערן פארקוויי. אחד מהנערים, ילד כבן 10 נתפס על ידי אחד השומרים בפינת ברוקלין ופארק פליי. קהל רב התאסף סביבו, ובשלב מסוים הגיע כומר לאיזור שהבטיח לטפל במקרה. תמונות מהזירה 

יום ראשון:
קבוצת צעירים למסע פעולות תקיפה ושוד בשכונה. בקבוצה היו בחורה אחת, ושלושה נערים בערך בגיל 16. הם ניסו לשדוד איש  מבוגר, אולם הוא התגונן והצעירים ברחו. בנסיון השני שלהם לתקיפה, הם התנפלו על בחור בן 15 ודרשו את כספו. הבחור קרא ל'שומרים' ושוטרים אף הוזעקו למקום אך התברר שחברי הכנופייה נמלטו ברכבת התחתית בפינת קינגסטון ואיסטרן פארקווי. השומרים דאגו לסגור את תחנת הרכבת בקינגסטון בשיתוף פעולה עם צוות התחנה ולאחר בדיקה מדוקדקת בין הנוסעים הסתבר שהחבורה הצליחה להימלט.

יום רביעי:
אמש (רביעי), בערך בשעה רבע ל-12 בלילה הוזעקו ה'שומרים' בקראון הייטס לעזרת בחור שהותקף בבקבוק זכוכית ונשדד בדרכו לביתו. השומרים הגיעו לרח' פרזידנט, פינת סקנקטידי והחלו במרדף אחרי הכנופייה ששדדה אותו ובו זמנית טופל הבחור בידי 'הצלה' שברח' קראון בין יוטיקה לסקנקטידי בפתח הדירה שבו מתגורר. תמונות מהזירה 



מלבורן, אוסטרליה:

בשני מקרי אנטישמיות במלבורן נפצע נער יהודי על-ידי מחבט בייסבול בפניו ויהודי הוכה בפניו במסעדת גליק'ס בבעלות משפחה חב"דית. המשטרה בודקת את הנסיבות של שני המקרים שארעו באזור בלקלבה, לב האזור היהודי במלבורן. ארגונים יהודיים גינו את התקיפה והביעו את דאגתם המיוחדת לאור העובדה שהיא נעשתה באותו איזור שבו הותקף אשתקד בחור יהודי על-ידי שחקני כדורגל. וידאו מהאירוע 



ז'יטומיר:
האנטישמיות ממשיכה להכות בז'יטומיר: צעיר פרץ לבית-הכנסת הישן בעיר ושבר בידו את חלון ביהכנ"ס. שומר המקום הזעיק את המשטרה שהגיעה למקום עם תגבורת של 15 שוטרים ובלשים ■ אירוע זה מתרחש כשבוע וחצי לאחר שהותקפו באכזריות הרב נחום תמרין וזוגתו. "הפעם, נוכחנו לראות תגובה נחושה ומהירה של כוחות הביטחון", אומר הרב נחשון רובין מנהל בית-חב"ד בעיר בשיחה עם COL. לתמונות מהזירה 



ולשאר כותרות השבוע:

הרב רובשקין בקריאה לרב שווי
יו"ר 'ועד הקהל' בקראון-הייטס פנה השבוע במכתב מרגש לרב יעקב שווי ובו הוא כותב בין-היתר: "הטרגדיות ממשיכות לייסר את קהילתינו ויצא מכלל שליטה. מחלות, גירושין, יתומים, התפקרות ובעיות בשידוכין. ומה שקורה אצלינו הוא בזעיר-אנפין ביחס למה שקורה בעולם כולו. היעדרות האחדות הביאה את כלל ישראל למצב של אסון". עותק הועבר למערכת COL בניו-יורק. לחיצה על הכותרת תביא אתכם למכתב המלא.



היציאה לשליחות: בפיקוח
במהלך חודש תשרי הקרב ובא, יצאו מאות מתלמידי ישיבות 'תומכי-תמימים' באה"ק למאות בתי חב"ד באה"ק וברחבי תבל, ובמרץ והחיוניות האופיינית להם ינחילו יהדות ויפיצו חסידות להמונים ■ לאור תלונות ההורים והצוות הרוחני בישיבות - על חוסר יד המנווטת ומכוונת את היציאה ההמונית לשליחות בחודשי החגים, גיבשו 'ועד תלמידי התמימים' וקבוצת משפיעים ושלוחים מרחבי העולם הקמת מערכת מסודרת לסידור שליחות לבחורים מארץ הקודש, לחגי תשרי.



בפעם השלישית: הרב דיסקין מהמשפיעים ביותר בקריות
בפעם השלישית ברציפות: הרב חיים-שלמה דיסקין מהמשפיעים ביותר בקריות, כך מעלה הסקר החודשי של העיתון "ידיעות הקריות" המתפרסם בחיפה והקריות. בקריות מתגוררים כיום כ-50 אלף איש והרב דיסקין נבחר בראש עשרת האנשים המשפיעים ביותר בכל האיזור.



המיליארד ערך קבלת-פנים לשלוחים
הנדיב הידוע מר יוסף ספרא ערך קבלת פנים מיוחדת בביתו עבור שלוחי הרבי בברזיל. כ-45 שלוחים התכנסו בביתו של מר ספרא לארוחת ערב בה סופר בהתרגשות על הקשרים ההדוקים בין משפחתו להרבי. במהלך קבלת הפנים נשאו דברים הרב שבתי אלפערין הרב דוד וויטמאן מפאולא והרב דיזרעלי זגורי מבלעם.



קלינטון רוצה לבקר בקראון-הייטס
השבוע נחשף ב-COL כי המועמדת הדמוקרטית המובילה לנשיאות ארה"ב הגב' הילארי קלינטון הודיעה השבוע על רצונה לבקר בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק. קלינטון, רעייתו של הנשיא לשעבר ביל קלינטון, הביעה את בקשתה במפגש קצרצר שערכה עם ר' חנינא שפערלין, חבר 'ועד הקהל' של השכונה. תיאום ביקור כזה יתאפשר רק לאחר החגים בתשרי, הבהיר שפערלין בשיחה עם COL.



התמונות שלפני ההתרסקות
בסוף-השבוע שעבר קמו מה'שבעה' משפחותיהם של ארבעה בחורי הישיבה שנהרגו לאחר שרכבם התהפך סמוך לצומת הערבה: סיני שירזי ואחיו אמיר בני 20 ו-23, גלעד דהרי בן 26 מאליכין ואבי רוזנפלד בן 22 מקריית-יערים. הארבעה למדו יחד בישיבת "מאורות התורה" שבטלז-סטון. האירוע הטראגי גרם לזעזוע רב בציבור החרדי. לידי COL הגיעו מספר תמונות מצמררות של ההרוגים, דקות ספורות לפני שהתרסקו למוות.



הרב גרונר והרב סודק מחלימים
השבוע פורסמו ב-COL תמונות מרגשות מביקור שערך יו"ר 'אגודת-חסידי-חב"ד' בישראל אצל הרב יצחק-דוד גרונר המחלים מניתוח שעבר לפני כחודשיים ותמונות מביקור שערך יו"ר 'אגודת-חסידי-חב"ד' העולמית הרב אברהם שם-טוב אצל הרב נחמן סודק שאף שוחח עם כתב COL ובישר כי שלומו טוב.



עיתונו של הרב אמנון יצחק נגד חב"ד
השבוע פורסם בעיתון "ארבע כנפות" בבעלות הרב אמנון יצחק, כתבה שהכפישה בצורה חסרת-תקדים את חסידי חב"ד בעניין ה"ערב שירה" שנערך לפני כשבועיים באצטדיון טדי בירושלים. מפאת זילות הדברים, וההכפשות נגד רבנים, בחר COL שלא להעלות את הכתבה כדי שלא לתת כלל מקום לדברי הבל ורעות רוח אלו, וכדי שלא להיגרר למחלוקת מיותרת בחודש אלול. בחרנו להסתפק בהעלאת הנושא בכדי להאיר את עיניהם של חסידי חב"ד והשלוחים נגד העיתון.



אורחים נכבדים בחתונת בן הרב גוטניק
אורחים, רבנים, ושלוחים מהארץ ומחו"ל, לצד משפחות אנ"ש במלבורן השתתפו ביום רביעי בערב בחתונת בתו של הנגיד הרב יוסף-יצחק הכהן גוטניק עם החתן הת' ראובן פינסון מקראון-הייטס שנערכה במלבורן, אוסטרליה. COL פרסם גלריית תמונות נרחבת.



ה'סלקציה' הטראגית בישיבות חב"ד
בסוף-השבוע פרסמנו קטעים ממאמרו הנוקב של הסופר החב"די הנודע ר' יהושע דובראווסקי בעיתון "דער אלגעמיינער זשורנאל", בו הוא יוצא חוצץ נגד מה שהוא מכנה ה'סלקציה' הטראגית בישיבות שלנו. הסופר הדגול, שידיו רב לו כידוע בעריכת שיחותיו ואגרותיו של הרבי, שופך את ליבו על העובדא שמנהלי-הישיבות זורקים הרבה תלמידים לרחוב, ודוחקים הורים עניים לשלם שכר-לימוד יותר מכפי יכולתם, וגם אם אינם מסוגלים לשלם הם לא מקבלים את בניהם.



ציטוט השבוע:
קיבלתי הוראה מההנהלה הגשמית לומר לתלמיד ללכת הביתה. התלמיד היה מהמצטיינים הנדירים שבישיבה. הוריו היו בקשיים כספיים חמורים. לא היה להם לכלכלת ביתם ממש כלום. ההנהלה הודיעתני כי הסיבה היא בגלל שההורים לא משלמים שכר לימוד. לטענתי והרי זה לא יתכן, הוא מצטיין חסידי לדוגמא. הם ענו לי: זה תקדים ואם ניתן לו יבואו אחריו עוד תקדימים. לא הסכמתי לעשות זאת. הם דאגו לעשות זאת והורידו ממשכרתי בסיבת "אי עמידה בתנאי העבודה". זה לא היה באמריקה, זה היה כאן בארץ. וגם הווה. התלמיד נפגע עד עמקי נשמתו ולא היה מוכן לסלוח על החרפה הזאת. ישיבה אחרת הסכימה לקבלו אך הוא העדיף ללכת לעבוד ולתת כסף להוריו. שנה אחרי, למותר לציין שחזותו השתנתה... וד"ל.

(מגיב מס' 17 בכתבה על מאמרו הנוקב של הרב דובראוובסקי - לדיון המלא)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.