מערכת COL | יום י"א אלול ה׳תשס״ז 25.08.2007

בתי חב"ד מעניקים חינוך יהודי בשיטת ה"חיידר"

לצד בתי הספר וגני הילדים שמפעילים בתי חב"ד ברחבי הארץ, יפתחו השנה מספר חיידרים" חב"דיים לבנים, במסגרת לימודים זו לומדים הילדים הכרת האלף-בית, מיומניות קריאה וכתיבה, קריאה בסידור, חומש וגמרא ■ "שיטות אלה, המבוססות בעיקר על שינון, מובילות להישגים טובים יותר של התלמידים, ושיטת ה'חיידר' היא הטובה והמוצלחת ביותר", הודתה אף מנכלי"ת משרד החינוך ■ 'חיידרים" חדשים נפתחו השנה בנס ציונה ובחולון המצטרפים להצלחת ה"חיידר" שנפתח בחדרה אשתקד לסיפור המלא
בתי חב
(ארכיון)

שרון גושן, עורך COL

בתי חב"ד ברחבי הארץ מפעילים בתי ספר וגני ילדים הפועלים תחת רשת החינוך החב"דית 'אהלי יוסף-יצחק" המעניקים לעשרות אלפי ילדים חינוך יהודי אמיתי, מתוך שמחה חסידית וחדוות האמונה, חינוך למידות טובות ליראת שמים. הרבי מליובאוויטש השקיע רבות בנושא חשוב זה ואמר לא פעם כי "חינוך  ני ובנות ישראל על טהרת הקודש הוא אבן הבניין של העם היהודי כולו".

לצד בתי הספר וגני הילדים, החלו בתי חב"ד בשנים האחרונות, לפתוח "חיידרים" לבנים ברחבי הארץ. ה'חדר' הוא כינוי שניתן מהמאה ה-13 באירופה לשלב הראשון במסגרת הלימודים בציבור היהודי לבנים. כיום נקראים מוסדות אלה גם תלמודי-תורה. במסגרת לימודים זו לומדים הילדים הכרת האלף-בית, מיומניות קריאה וכתיבה, קריאה בסידור, חומש וגמרא. ה'חדר' מתחיל כשהילד מגיע לגיל שלוש, וכבר בשלב זה הוא לומד לקרוא. ילדים בני חמש כבר עומדים באמצע חומש בראשית 

יצויין, כי גם ראשי מערכת החינוך בישראל הבינו את מעלת הלימוד ב"חיידר" כמו פעם. בראיון שהעניקו לפני כשנתיים, שרת החינוך דאז לימור לבנת ומנכ"לית המשרד, רונית תירוש לאתר האינטרנט ynet לקראת פתיחת שנת הלימודים תשס"ו, הן אמרו כי "יש לחזור לשיטות הלימוד הישנות והמסורתיות". מנכלי"ת המשרד ציינה כי יש לחזור לשיטות הלימוד ישנות ומסורתיות "כמו שלומדים בחדר". לטענת תירוש, שיטות אלה, המבוססות בעיקר על שינון, מובילות להישגים טובים יותר של התלמידים. "שיטת ה'חיידר' היא הטובה והמוצלחת ביותר", אמרה.


"חיידרים" חדשים ברחבי הארץ

השבוע, נפתחה שנת הלימודים בתלמוד-תורה חב"ד בחדרה, שם ציינו את השנה השניה בה פועל החיידר, וילדי כיתה א' צעדו נרגשים אל הכיתה מלווים ע"י חבריהם ילדי כיתה ב' שמרגישים עכשיו כבר גדולים. תלמוד תורה חב"ד בחדרה מנוהל על-ידי מנהל בית חב"ד בחדרה הרב יוחנן בוטמן. למרות שהחיידר אינה נמצא בריכוז חב"די הוא מנהל על טהרת הקודש וממזג בתוכו לימודים תורניים וכליים ברמה גבוהה מחד, ומאידך, חינוך והדרכה למידות טובות והנהגה חסידית.

"חיידר" נוסף נפתח גם בעיר חולון, והוא פותח את שעריו לתושבי העיר חולון, שעד לא מזמן ילדים בגיל זה היו מכתתים את רגליהם ונשלחים אל מחוץ לעיר כדי לקבל חינוך חב"די. המוסד החדש "בני מנחם" מוקם תחת "רשת אהלי יוסף יצחק" על-יגי הרב דוד גוראריה, בהדרכת הרב יעקב ליברמן ובשיתוף עם הרב דניאל סתהון, שידיו רב לו בהקמת גני חב"ד בעיר חולון, ובשיתוף עם מנהל בית חב"ד הרב ירחמיאל גרליק.

גם בנס ציונה נפתח השנה 'חיידר' חב"די חדש עיל-ידי בית חב"ד בעיר בהנהלת הרב שגיא הר שפר. "הצורך הקמת החיידר נבע מהעובדה שרבים מהילדים בוגרי הגנים פונים למוסדות חרדים שאינם חב"ד כתוצאה מהעדר מסגרת חב"דית נפרדת לבנים, ובשל כך הוחלט על הקמת ה'חיידר' שיוקם בשלב זה עבור גילאי 3-4", הסביר הרב הר שפר.  

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
כל הכבוד
י"ב אלול ה׳תשס״ז
כל הכבוד לשלוחים המוכנים להיכנס לאחריות החינוכית והכספית

שהקב"ב יתן להם הכוחות והמשאבים הדרושים להקים מוסדות חינוך מפוארים
2.
קרדיט
י"ד אלול ה׳תשס״ז
את הקרדיט לחיידר שנפתח השנה בנס ציונה יש לתת בנוסף על הרב שגיא הר-שפר, לרב עמית פלישר שעומד בראש מוסדות החינוך של חב"ד בנס ציונה, ולרב מוטי שניאורסון שיזם והקים את מוסדות החינוך ואף דואג לתקציבים עבורם.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.