מערכת COL | יום ט' אלול ה׳תשס״ז 23.08.2007

משלח הקינים ● כתבת וידאו

השבוע, אנו לומדים בפרשה על מצוות "שילוח הקן" ■ ר' אהרון גיטשל, המתגורר בשכונת קראון-הייטס בניו-יורק, מנצל את עבודתו בכריתת ענפים כדי לזכות אנשים במצווה הנדירה ■ צוות COL בניו-יורק פגש אותו במהלך עבודתו באחד משכונות ברוקלין ושמע ממנו על הסיוע במצווה הנדירה שהוא מעניק לאנשים ■ בראיון וידאו מיוחד, הוא גם מספר על שיעור התניא שהביא אותו לחב"ד ומדוע החליט לעבור לקראון-הייטס  לסיפור המלא 
משלח הקינים ● כתבת וידאו
רבים נושעו. ר' אהרון במהלך עבודתו • צילומים: אלי קאהן, COL • צילום וידאו: COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק ורבקה ערנטרוי

זה היה בראש-חודש שבט אשתקד, בשעות הצהריים המוקדמות. אורנה, תושבת שכונת קראון-הייטס בניו-יורק ישבה על הספה בבחתה בחוסר חשק. חמש-עשרה שנה היא נשואה, אולם לא זכתה להביא ילדים לעולם. היא הייתה במשבר, ולמרות כל הטיפולים שעברה, הישועה מיאנה לבוא.

על השולחן הצמוד לספה, היה מונח ספר תורני ואורנה עיינה בו. במהלך קריאת הספר, קראה על מצוות "שילוח הקן" והיא הסתערה בזעקה: "אלוקים אדירים, איכה שכחתי"... לאחר בירורים קצרים, קיבלה מספר טלפון של אברהם כהן, תושב חרדי מבורו-פארק המסייע לאנשים לקיים את המצווה הנדירה, בעזרת ידידו ר' אהרון גיטשל תושב קראון-הייטס, עליו נרחיב בהמשך.

"אני מצטער", השיב כהן מעברו השני של הקו. עליך להתאזר בסבלנות. יש לי חמישים הזמנות לפניך", אמר והתנצל. אורנה ניסתה לשכנע אותו. "הדבר אינו סובל דחוי", התחננה והביאה צרור נימוקים ששכנעו את כהן להציב אותה בראש התור.

עם ערב, כשהחושך האפיל על מחוזה של קווינס, טפסו בני-הזוג בוסי על הסולם המוביל לצמרת העץ. אורנה גילתה את הקן וליבה היה אחוז רגשות של רעדה וגיל... היא גלתה את האם הרובצת בקן על ביציה. בלאט ובחשאי השיבו השניים את ידם לעבר היונה המפוחדת שהתרוממה ביעף ונטשה את הקן בטירוף...

הביצים הצחורות בהקו מתחת לזרקורי הפנס של מר כהן. קליפתן היתה דקה כל-כך ונסתמנו בן אותות של כתמי דם.

בראש-חודש ניסן של אותה שנה גילו בני-הזוג את החדשות המסעירות. תשעה חודשים לאחר-מכן אורנה חבקה בן בשעה טובה ומוצלחת. אורנה אינה היחידה שנפקדה בזכות מצווה זו. חולים אנושים שבקשו מרפא ומזור לתחלואיהם נפקדו כך אף הם. גם אלו שחיפשו אחרי אבדותיהם ותרו ביגע מלאה אחר שידוכיהם, מצאו את זיווגם בדרך זו.

"למען יטב לך..." אומר הכתוב.

כהן חובב ציפורים הוא משחר נעוריו ומתמצא בנפלאות הטבע של קורות חייהן. הוא מכיר את השעות בהן רובץ האב על האפרוחים, אך יש לשלח את האם. היא זו הנמצאת לרוב בשעות הלילה בקן. ויש עופות שחילוף משמרותיהם חל בשעות שונות.

כהן מתמצא בהלכות השונות הכרוכות בנידון ובהליכות חייהם והוא גדוש סיפורי פלא על אלו שהשתוקקו כל-כך וישועתם באה לאחר קיום המצווה. כאמור, כהן נעזר בר' אהרון גיטשל, המתגורר בקראון-הייטס. אהרון, התקרב ליהדות לפני שלושים שנה.

במהלך ההתקרבות, נקלע לראשונה לשיעור תניא בבית-הכנסת בו היה מתפלל ושנמסר על-ידי הרב לייב אולטיין מקראון-הייטס. השיעור, למעשה, הביא אותו לחב"ד. ר' אהרון מתפרנס בחיי היום-יום מכריתת ענפים מיותרים.

צוות COL בניו-יורק, פגש אותו הבוקר ברחוב צדדי באושן פארקווי. ממרומי המנוף, מזהה אותנו ר' אהרון ומיד לוחץ על כפתור המוריד אותו למטה. לאחר שמנקה מעליו את הנסורת ושוטף את ידיו, הוא לוחץ לנו ידיים ושואל בשלומינו. העבודה רבה ור' אהרן מקדיש לנו מספר דקות, במהלכן סיפר לנו בקצרה על הסיוע שהוא נותן לאנשים במצוות שילוח הקן. במהלך ראיון הוידאו המיוחד, הוא גם מספר על התקרבותו לחב"ד ומדוע החליט לעבור לקראון-הייטס.


לא מצליחים לצפות: לחצו כאן או כאן
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
שילוח הקן בכתבי הרבי
ט' אלול ה׳תשס״ז
במענה להרב ציננער שהציע לסייע לרבי לקיים מצוה זו - "כוונתו רצויה, וכו אבל מעולם לא שמעתי שיחפשו זה (ובכיוצא בזה גם "לא שמענו" ראיה, כמבואר בפוסקים)
ועל-דרך הצחות להעיר ממאמר רז"ל "פרט למזומן" (טור ושו"ע יו"ד סי רצב).

נדפס בצדיק למלך ז עמ 241
ובלקוטי-שיחות לד עמ 289.
ויש שהעירו ממה שמבואר בזוהר שמשיח צדקנו נגנז בהיכל "קן ציפור".
2.
אורנה
ט' אלול ה׳תשס״ז

טוב לקבל ממך דרישות שלום.

מה שלום שנאור הקטן?

מחברה לכיתה רחלי
3.
,למגיב מס1 ,אנא המשך והשלם את
ט' אלול ה׳תשס״ז
דברי הרבי בליקוטי שיחות לד עמ241...
"כפשוטו כתוב הנ"ל ע"מ שלא לעשות מזה מחלוקת וכו
יברר געת מבין שאינו נוגע בדבר-ובאם יאשר שהמצב כנ"ל -אזי יעשה כרצונו שכותבו.
בעיתון משפחה חסידית הבאתי השבוע מאמר הדן בנושא בהשקף תורת החסידות לפיח דברי הבארדיטשובער, המגיד ממעזריטש, הצמח צדק, ר לוי יצחק (אביו של הרבי) ליקוטי שיחות..זוהר ועוד. בברכה.
4.
משיח
ט' אלול ה׳תשס״ז
חתימה טובה...
5.
צדיק אמיתי
ט' אלול ה׳תשס״ז
אהרון גיטשל עבודה ניפלאה ואיש ניפלא
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.